Kisalföld logö

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 11°C | 21°C

Zuroff: Követeljük, hogy a Csatáry-ügy végre kezdődjön el

Kételyét fejezte ki Efraim Zuroff azzal kapcsolatban, hogy a magyar hatóságok felelősségre akarják-e vonni a háborús bűntettekkel gyanúsított Csatáry Lászlót.
"A legfontosabb kérdés az, vajon megvan-e a politikai akarat Magyarországon ahhoz, hogy a Csatáry-ügyet bíróság elé vigyék. Mi azt követeljük, hogy az ügy végre kezdődjön el. Hogy Csatáryt nevezzék meg mint gyanúsítottat, s vessenek véget a lavírozásnak" - mondta a jeruzsálemi Simon Wiesenthal Központ vezetője a dpa német hírügynökségnek arra a kérdésére, mit vár a magyar hatóságoktól.

Kétkedését Zuroff azzal magyarázta, hogy a magyar hatóságok már négy és fél éve ismerik az ügyet. "Én már 2006-ban bizonyítékokkal szolgáltam az ügyészségnek. 2011 szeptemberében pedig még Csatáry budapesti címét is megadtam" - állította a náci bűnösök felkutatásával foglalkozó központ igazgatója.

"Nyilván abban reménykedtek, hogy eltűnik" - tette hozzá a dpa hétfői jelentése szerint.

A német hírügynökség felidézi, hogy az állítólagos háborús bűnös, a 97 éves Csatáry László a Simon Wiesenthal Központ és a média értesülései szerint jelenleg Budapesten él, s hogy a vádak szerint 1944 tavaszán Kassán rendőrparancsnokként szerepet játszott mintegy 16 ezer magyar zsidó Auschwitzba deportálásának megszervezésében.

A Simon Wiesenthal Központ vasárnapi közleménye szerint Efraim Zuroff a múlt héten Budapesten újabb információval szolgált az ügyben a magyar ügyészségnek arra vonatkozóan, hogy Csatáry évekkel korábban kulcsszerepet játszott körülbelül 300 kassai zsidónak az ukrajnai Kamenyec-Podolszkba történt deportálásában is, ahol 1941 nyarán szinte valamennyiüket meggyilkolták. Egyúttal sürgette, hogy a magyar hatóságok gyorsítsák fel a vizsgálatot Csatáry ellen.

A Fővárosi Főügyészség április 20-i közlése szerint a Budapesti Nyomozó Ügyészség tavaly szeptemberben rendelt el nyomozást háborús bűntett elkövetésének gyanúja miatt Csatáry ellen.

A nyomozó ügyészek szerint a brit lap nem szolgáltatott új információkkal

A magyar ügyészségi nyomozók szerint a The Sun című brit lap újságírói által átadott anyagok nem tartalmaztak új információt a jeruzsálemi Wiesenthal központ által második világháborús bűncselekmények miatt feljelentett Csatáry László ügyében - közölte a Fővárosi Főügyészség hétfőn az MTI-vel.

Az MSZP Csatáry László felelősségre vonását sürgeti

Az MSZP hétfői közleményében Csatáry László felelősségre vonását sürgette, és azt írta, örömmel fogadta a "legkeresettebb náci háborús bűnös" megtalálásának hírét, még azzal együtt is, "hogy ezek szerint egy brit bulvárlap oknyomozói eredményesebbek a még élő népirtók felkutatásában, mint a magyar ügyészség".

A főügyészség közleményében arra is felhívta a figyelmet, hogy sok nehézségbe ütközik a több mint fél évszázaddal ezelőtti, jelenleg más ország joghatósága alá tartozó területen történt cselekmények nyomozása.

Efraim Zuroff, a Simon Wiesenthal Központ jeruzsálemi irodájának igazgatója tett feljelentést 1944 tavaszán Kassán történt cselekmények miatt, ez alapján rendelte el a Budapesti Nyomozó Ügyészség háborús bűntett miatt a nyomozást 2011. szeptember 22-én.

A nyomozó ügyészek vizsgálták a hazai és külföldi levéltárakban fellelhető korabeli okirati bizonyítékokat, így az 1945-1946-ban és az 1947-1948-ban keletkezett magyar és csehszlovák büntetőeljárások iratait. A nyomozás fontos részét képezi, hogy felkutassák mindazon még élő sértetteket, akik a korabeli eseményekről közvetlenül be tudnak számolni. Ez jogsegély keretében történik, miután a sértettek a világ más országaiban élnek.

Párizs: Csatáryt bíróság elé kell állítani

A francia külügyi szóvivő párizsi sajtótájékoztatóján hétfőn kérdésre válaszolva azt mondta: Csatáry Lászlónak bíróság előtt kell felelnie tetteiért. Bernard Valéro úgy fogalmazott: "A náci bűnök elévülhetetlenek. Úgy véljük, hogy a náci bűnösöknek, bárhol tartózkodjanak is, a bíróság előtt kell felelniük tetteikért". Hozzátette: "A budapesti főügyész azt közölte, hogy az igazságszolgáltatás már vizsgálja a tényeket. A magyar hatóságok dolga, hogy megfelelően lépjenek fel az ügyben".

"A nyomozás során csak az előbb felvetett kérdések megválaszolásával történhet meg a tényállás pontos tisztázása és a további nyomozati cselekmények meghatározása" - áll a Fővárosi Főügyészség közleményében, mely kitér arra is, hogy azok az anyagok, amelyeket a The Sun című brit lapnak a nyomozó ügyészségre múlt héten ellátogató újságírói adtak át, a "fentiekhez képest érdemben új információt nem tartalmaztak".

Jelenleg ismeretlen tettes ellen folyik az eljárás Efraim Zuroff feljelentése nyomán.

A The Sun két teljes újságoldalt megtöltő, fotókkal illusztrált vasárnapi beszámolója szerint a lap oknyomozó riportereket küldött Budapestre, hogy megpróbálják szóra bírni Csatáry Lászlót, akit a náci bűnösök után nyomozó Simon Wiesenthal Központ a világ legkeresettebb háborús bűnöseként tart számon, mert a második világháború idején az egyik kassai gyűjtőtábor parancsnoka volt.

A The Sun szerint a 97 éves Csatáry László 15 ezer 700 zsidó auschwitzi deportálásában működött közre, és "holléte 15 éve rejtély", de a lap munkatársai - a Wiesenthal központtól kapott adatok alapján - kiderítették, hogy "Budapest egyik elegáns kerületében" él, "két hálószobás lakásában". A lakcímet a lap nem ismertette. A riporterek felkeresték a lakást, és lefotózták, amint Csatáry László ingben, zokniban és alsóneműben ajtót nyit a csengetésre. Amikor az újságírók megkérdezték, hogy tagadja-e a terhére rótt bűncselekményeket, Csatáry László - aki évtizedeken át Kanadában élt - a riport szerint "kanadai akcentusú angolsággal" indulatosan kijelentette, hogy nem követte el azt, amivel gyanúsítják, majd becsapta lakása ajtaját.

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. gjozsi88 2012. július 21. 16:59
    „pretorianus!
    "Ki is mondta és ki is ismerte el? Karsai,a szegedi prof... Böccécske,:) Most már nem szénné,hanem porrá égtél..."

    Neki nem kellett elismernie....ugyanis nem vett részt az ítéletben!

    "Mint már említettem,az ítéletet egy kommunistákból és zsidókból álló "népbíróság" hozta.Enyhén szólva is elfogultan..."

    Miért nem kért per újra felvételt Csatáry a ma született bárány, hogy tisztázza magát és megszerezze a jogerős felmentő ítéletet????
    Tudod Nagy Imrééket is a közel múltban mentette fel bíróság.......azaz jogilag ártatlanná nyilvánították őket! E határozatig hivatalosan, jogilag bűnösök voltak!

    Azt viszont láttam, hogy noha a csehszlovákiai szétszakadás következtében bekövetkező jogfolytonossággal megint fennt akadtál!
    Ugyanis nem szabadultak ki, azok, akik a csehszlovákiai bírósági határozatok miatt ültek!
    Igy Csatáry ítélete is hatályban van!”
  • 24. gjozsi88 2012. július 21. 13:53
    „még annyit

    Hogy van az, hogy a Horthy vitánkban ugyan ettől a Karsaitól nem idéztél????

    Mondjuk ezt:
    "Kitért arra, hogy ha mindenkit felelősségre szerettek volna vonni 1945 után, aki részt vett a zsidóság kifosztásában és deportálásában, akkor mintegy 200 ezer embert kellett volna bíróság elé állítani. Ha minden csendőr vagy rendőr századost, illetve alacsony rangú tisztet kivégeztek volna, akkor "lefejezték volna a Horthy-korszak hivatalnoki és csendőri-rendőri elitjét". Karsai László közölte, Csatáry a nyilasokkal együtt elmenekült a háború végén az országból, ami bizonyítja, hogy ő tudta magáról: "jelentős mennyiségű vaj van a fején".

    Vagy csak Karsai addig hiteles, mig olyat mond, ami neked tetszik???”
  • 23. Pretorianus 2012. július 20. 21:21
    „22. gjozsi88 2012.07.20. 20:20
    jocika...
    A feketéve égésről csak annyit,hogy én Karsaitól idéztem,ő mondta a 4-5 évet...:)))
    4. Pretorianus 2012.07.20. 17:57

    "3. gjozsi88 2012.07.20. 15:16
    Mint már említettem,az ítéletet egy kommunistákból és zsidókból álló "népbíróság" hozta.Enyhén szólva is elfogultan...Karsai szerint a tette max.4-5 év börtönt ért volna..."
    Ki is mondta és ki is ismerte el? Karsai,a szegedi prof... Böccécske,:) Most már nem szénné,hanem porrá égtél...
    Csatáry bácsinak innen is kívánok szép hosszú,erőben és egészségben eltöltendő éveket,szerettei közt!
    Neked pedig hasonlókat,amit a kisöregnek kívánsz! :)”
  • 22. gjozsi88 2012. július 20. 20:20
    „Pretorianus!
    HA,HA,HA....!
    Látom megértetted, hogy porig égtél!
    Egyébként ha Csatáry megérdemelt volna a 4-5 évet és eddig egyet sem ült, akkor itt megint csont került a történetedben!
    Egyébként te hirdetted fennhangon, hogy szólsz a bün ellen......miközben elismered, hogy járna 4-5 év, szurkolsz, hogy egyet se üljön!
    Tele vagy koherenciával!
    öröm veled vitatkozni..........kis újból lehet szét szedni az össze-vissza csapongó érveidet, melyek komoly tudatlanságot takarnak!
    böcce!”
  • 21. Pretorianus 2012. július 20. 18:07
    „Én miattam sérvet is kaphatsz az erőlködéstől,írhatsz még oldalakat is,akkor sem lesz igazad...Semmiben.
    A ha szócska semmit nem ér a bíróság előtt.Csalódott ember leszel zuroffal együtt.Löpá,böcce.”
  • 20. gjozsi88 2012. július 20. 15:33
    „még annyit:
    "Osztódással szaporodtak,Csehország és szlovákia.Semelyik nem utódja Csehszlovákiának...Két különböző ország,nem vállalhatja fel minden jogi folytonosságát egynek semelyik sem,te böcce."

    Hallottál arról, hogy a csehszlovákiai ország megszünés pillanatában kiürültek volna a cseh és szlovák börtöünök?????
    Ha nem ,akkor van jogfolytonosság!
    böcce”
  • 19. gjozsi88 2012. július 20. 15:30
    „pretorianus!
    1:rosszul tudod!
    Főként ha megnézed, hogy mi történt a csehszlovákia nemzeti vagyonával......elosztották!
    2:Ezért kellett a hasonló bírósági ítélet miatt Nagy Imre és társai büntető ügyében az elmúlt években perújításként az ártatlanságukat jogerősen kimondani!
    (Ha érted a hasonlatod ,böcce)
    Azaz majd ha kimondják a jogerős megszüntető határozatot az illetékes bíróság, a halálos ítélet akkor lesz semmis!
    Ez nem történt meg....a szlovákok most kezdtek el kapkodni!
    3:Az emberek megölésében részvétel , főként ha tudta, hogy a deportálás hova vezet, egyetemleges felelősséggel bír!

    "5 Csatáryt nem fogják elítélni,ezért vagy azért,de szabad emberként fog meghalni,bármennyire is fáj a kissapkás szívednek..."

    Csatáryt már elítélték.......felmentő ítélete nincs!
    Ahogy már emlitettem Nagy Imrééknek van!

    "Persze a hülye jogi csűrcsavarod,ahol az egyik már bűnös,amíg a másik csak gyanúsítható,na erről mélyen hallgatsz."

    Arról nem én tehetek, ha nem érted a lényeges különbséget!
    Hidd el, logikus amit irtam.....csak kérdezz meg nálad értelmesebb embert!”
  • 18. Pretorianus 2012. július 19. 18:45
    „Már megint mellébeszélsz...
    1 Hogyan lehetne jogutódként?
    Osztódással szaporodtak,Csehország és szlovákia.Semelyik nem utódja Csehszlovákiának...Két különböző ország,nem vállalhatja fel minden jogi folytonosságát egynek semelyik sem,te böcce.
    2 A halálos ítéletet egy enyhén szólva is szovjet és zsidó befolyásoltság alatt lévő bíróság hozta,elfogultan,épp ezért semmilyen szinten nem fogja befolyásolni a mostani eljárást! Ja ezt a szegedi egyetem professzora mondta ,nem én.. :)
    3 Csatáry nem ölt embert,egyet sem.Vagy te tudsz róla? Akkor a bíróságon csacsogj,ne itt...
    4 "Jocika,belekeveredtél magadba...:))) De cefetül...
    A te olvasatod szerint Csatáry nem lehet háborús bűnös,max. avval gyanúsítható.Vagy a kettős mérce rágja az agyad?"
    Persze a hülye jogi csűrcsavarod,ahol az egyik már bűnös,amíg a másik csak gyanúsítható,na erről mélyen hallgatsz.Te már háborús bűnösnek kiálltasz ki valakit,pedig még el sem ítélték FÜGGETLEN bíróság által!Érted,független...
    5 Csatáryt nem fogják elítélni,ezért vagy azért,de szabad emberként fog meghalni,bármennyire is fáj a kissapkás szívednek...”
  • 17. gjozsi88 2012. július 19. 18:30
    „még annyit

    "A te olvasatod szerint Csatáry nem lehet háborús bűnös,max. avval gyanúsítható.Vagy a kettős mérce rágja az agyad?"

    Azt már emlitettem, hogy halálra ítélték......!
    Ami sokat mondó, ez a Csatáry nem eröltette a per újra felvételt....azaz ez az ítélet hatályos, ugyanis az utodországok jogutódként jöttek létre, csak már nem hajtható végre, átalakult életfogytra!
    Miért?
    Miért érdeklődött haza jövetele elött, hogy folyik-e eljárás ellene, ha makulátlan...?”
  • 16. gjozsi88 2012. július 19. 18:26
    „ehhez még annyit:

    "akik 60 évig magasról tettek rá! Nem is keresték,nem furcsállod?""

    Nem, ugyanis az elmúlt években rengeteg náci féreg élt, igy ahogy sorba haltak meg, egyre szükült a kör, azaz jutott rá idő!
    Azért mert nem ő volt a legnagyobb gazember és nem milliók, hanem csak százak élete, szenvedése múlott rajta nem mentesíti......főként ha szerinted is még egy ember meggyilkolása is megbocsáthatatlan (azaz pálcát törsz a roma elkövető egy gyilkossága okán, miközben a csatáry féléket pedig véded, pedig egynél több áldozatuk volt)”
  • 15. gjozsi88 2012. július 19. 18:07
    „Pretorianus!
    Csatáry esetében van egy jogerős halálos ítélet!
    Kiutasították kanadaiak....szintén végzéssel....!

    ""Milyen szempont szerint teszel különbséget?"
    Nem én teszek aranyapám,hanem a zsidók,akik 60 évig magasról tettek rá! Nem is keresték,nem furcsállod?"

    Látom terelsz!
    "Milyen szempontok szerint t látsz Zurnoff és a rendőrség hivatástudata és megélhetési tevékenysége közti különbséget?"
    A hiatástudat és megélhetés közti különbséget kell kifejtened!”
  • 14. Pretorianus 2012. július 18. 21:45
    „14. gjozsi88 2012.07.18. 18:44

    "lolita
    5

    "Most allitolagos gyilkosa,vagy az is???Amit itt összevissza irkalnak kesz röhely."

    Az lesz, ha a jogerős bírósági végzés ezt kimondja, addig az ártatlanság vélelme elvén csak alaposan gyanusítható!
    Nincs össze-vissza írva, csak nem érted a jogállamiság mechanizmusait!"
    "7. gjozsi88 2012.07.17. 17:44

    még annyit az 5-re!
    Az, hogy büntetlenül élhet nálunk náci háborús bünős, az nem a nácivadász hibája...."
    Jocika,belekeveredtél magadba...:))) De cefetül...
    A te olvasatod szerint Csatáry nem lehet háborús bűnös,max. avval gyanúsítható.Vagy a kettős mérce rágja az agyad?”
  • 13. Pretorianus 2012. július 18. 21:35
    „jocika.
    A csak a jog ismer ilyen fogalmat,hogy háborús bűnös.Ameddig ezt nem bizonyítják rá,addig ártatlan,akárhogy is VERGŐDSZ...:)))
    "Milyen szempont szerint teszel különbséget?"
    Nem én teszek aranyapám,hanem a zsidók,akik 60 évig magasról tettek rá! Nem is keresték,nem furcsállod? :)Az nem tűnt neked fel,hogy a nyugati radikális pártok zsidóbarátok és arab és muzulmán ellenesek? Ki a jó fittyfenének kell ilyen szövetséges? Mi magunk szövetségesei vagyunk és csak egyre többen leszünk!”
  • 12. gjozsi88 2012. július 18. 18:35
    „még annyit:

    "Esetleg olvasd el a szegedi egyetem történelem professzorának /Karsainak/MTI nyilatkozatát,amiben azt írja,nem lehet olyan dolgokat rábizonyítani,ami anno többet ért volna 4-5 évnél.."

    RÁ BIZONYÍTANI!
    Miközben tudjuk, hogy Al Capone a maffiavezér is csak adócsaló volt.......mert azt tudták rábizonyítani!

    Még annyit fontos megjegyezni, hogy azon gondolkodj el, hogy az általad hirdetett eszméket még a legszélsőségesebb európai pártok sem fogadják be.......ezért nincs a Jobbiknak szövetségese!”
  • 11. gjozsi88 2012. július 18. 18:32
    „Pretorianus
    Milyen szempontok szerint t látsz Zurnoff és a rendőrség hivatástudata és megélhetési tevékenysége közti különbséget?
    Nem háborús bünős.....hogy lenne, ártatlan, mint a ma született bárány, csak az egész világ hülye!
    Ja......talán tudod miért vették el tőle a kanadai állampolgárságot!

    "...Pár évvel ezelőtt még nem is keresték,ez is azt bizonyítja,fajsúlytalan volt a szerepe a nagykutyák mellett."

    Milyen szempont szerint teszel különbséget?
    Főként hol áll kohézióban az a véleményed, hogy az egy embert meggyilkoló romát főben járó bünözőként emlegeted......miközben a BIZONYÍTOTTAN több ember halálát elősegítő Csatáryt mentegeted!
    Közben meg vered magad, hogy felemeled a hangod az igazságtalanság ellen!”
  • 10. Pretorianus 2012. július 17. 20:34
    „".különben a mai bünüldöző rendőrség is megélhetésért üldözi a bünt!"
    Tévedsz! Hivatás tudatból. Erős ám a különbség a kettő közt...És ezt a hivatás tudatot honorálja az állam.Tetszik,amikor ilyen blődségekkel égeted magad szénné. :)))”
  • 9. háté 2012. július 17. 20:27
    „Tiltakozom a zsidó megfélemlítés ellen! - elég legyen az üldözésből, az ávósok voltak ilyenek, mint ez a zurof!”
  • 8. Pretorianus 2012. július 17. 18:53
    „6. gjozsi88 2012.07.17. 17:41
    Nem kedveském,nem háborús bűnös.És főleg nem náci..Magyar rendőr volt anno.Egy ország kommunista bírósága ítélte el,ez az ország nem létezik már,ítélete sem.Esetleg olvasd el a szegedi egyetem történelem professzorának /Karsainak/MTI nyilatkozatát,amiben azt írja,nem lehet olyan dolgokat rábizonyítani,ami anno többet ért volna 4-5 évnél...Ha háborús ,náci bűnös lett volna,már rég nem élne...Pár évvel ezelőtt még nem is keresték,ez is azt bizonyítja,fajsúlytalan volt a szerepe a nagykutyák mellett.
    zuroff nem nácivadász,hanem Karsai után szabadon csak egy megélhetési...Ja,és Csatáry...Ipszilonnal.Hiába kiabálsz,Csatáry nem háborús bűnösként fog meghalni,sem jogilag,sem emberileg,jocika...”
  • 7. gjozsi88 2012. július 17. 17:44
    „még annyit az 5-re!
    Az, hogy büntetlenül élhet nálunk náci háborús bünős, az nem a nácivadász hibája.....a mi jogállamisági kritikánk!
    Tudod ami azt jelenti, hogy nálunk nem bün háborús bünőket elkövetni!
    Nem csoda, hogy a jobbikot nem támogatja senki a kulturált világban!
    Nincs is szövetségese!”
  • 6. gjozsi88 2012. július 17. 17:41
    „pretorianus
    De ugye ettől még Csatári háborús bünős????
    Az általa elkövetett büncselekmények nem függenek össze az üldözőjük státuszától......különben a mai bünüldöző rendőrség is megélhetésért üldözi a bünt!
    Ebben nincs rendkivüli!”
25 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bírák nyugdíjazása: Parlamenti pártok az Ab-döntéséről

Alkotmányellenesnek nyilvánította a bírák nyugdíjazásának szabályozását az Alkotmánybíróság. Így… Tovább olvasom