Kisalföld logö

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Szükség van a Budapestet elkerülő vasúti körgyűrűre

A vasúti tranzitforgalom várható növekedése, illetve a jelenlegi közúti forgalom 5-10 százalékának a vasútra terelése érdekében szükség van a Budapestet délről elkerülő vasúti körgyűrű (V0) megépítésére Fülöp Zsolt, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) elnöke szerint - írta a Napi Gazdaság.
A lap szerdai számában kiemelik azt is, hogy a vasúti áruszállítás versenyképessé tételéhez az elnök szerint a V0 kiépítésén túl fejleszteni kell a kapcsolódó vasúti infrastruktúrát, illetve át kell alakítani a hozzáférést biztosító díjszámítási módszert, egyszerűsíteni az engedélyezést és a szabályozást. A szövetség becslése szerint így reális lehet a jelenlegi vasúti áruforgalom legalább évi 10 százalékos bővülése.

A V0 új gazdasági aktivitást hozhat Szolnok és Debrecen térségébe, az ottani gazdasági területek órákkal, akár napokkal is közelebb kerülhetnek az Adriai- és az Északi-tenger kikötőihez, valamint Fülöp Zsolt szerint az elkerülő megteremti annak lehetőségét, hogy Záhony térségében is komolyabb logisztikai fejlesztések induljanak.

A V0-beruházás teljes értéke a kiválasztott nyomvonaltól függően 270-600 milliárd forint (nagy részben uniós forrásból), a leendő vasútvonalak hossza pedig 190 és 280 kilométer közé tehető.

Az MLSZKSZ által a V0 hat lehetséges nyomvonalát vizsgáló megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére kiírt nyílt közbeszerzési pályázatot a Főmterv Zrt. által alakított V0 Magyarország Konzorcium nyerte meg, a dokumentumnak november végéig kell elkészülnie.

Ha a szükséges kormányzati döntések is időben megszületnek, illetve a forrás és a terület is rendelkezésre áll, az építkezés 2017-ben kezdődhet, így leghamarabb 2023-ra készülhet el a beruházás.

Olvasóink írták

  • 5. RickCartman 2012. október 10. 20:27
    „"Olvasd el a cikket...eu-s forrásból lenne finanszírova az építkezeés"
    a felcsúti böszme éppen akkora viszi ki az országot az unióból, tehát álom az egész, majd az azeri befektetők :-)
    .”
  • 4. load 2012. október 10. 19:13
    „Nekem csak egy kérdésem lenne, ami választ adna a miértek leglényegesebbjére.
    A Közgép Zrt lesz-e a megbízás nyertese?”
  • 3. lacivélemény 2012. október 10. 16:17
    „tradermike !
    Olvasd el a cikket...eu-s forrásból lenne finanszírova az építkezeés.
    Egyébként az unió sokkal jobb %-ban finanszírozza a vasútépítést mint az útépítést....elsősorban környezetvédelmi megfontolások miatt.”
  • 2. tradermike 2012. október 10. 09:48
    „Pont erre van pénze az országnak. Kb annyi realitását látom, mint egy Budapestet elkerülő Dunaszakasz építésének.”
  • 1. ATXadmin 2012. október 10. 09:33
    „Szükség van a Budapestet elkerülő értelmes körgyürüre ami nem M0-a néven fut...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Áder János: a magyarok cselekvő összefogására van szükség

A magyarok cselekvő összefogására van szükség - jelentette ki Áder János köztársasági elnök kedden a… Tovább olvasom