Kisalföld logö

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 19°C | 30°C Még több cikk.

Sokkoló üzemanyagárak jöhetnek

A magyarországi üzemanyagárakat befolyásoló tényezők közül az északi-tengeri Brent könnyűolaj szabadpiaci ára nőtt.
A magyarországi üzemanyagárakat befolyásoló tényezők közül az északi-tengeri Brent könnyűolaj szabadpiaci ára a legközelebbi, decemberi határidőre a hét végén hordónként (159 liter) 114,16 dolláron zárt, 1,96 százalékkal drágábban az előző hét végi 111,97 dollárnál az Intercontinental Exchange londoni jegyzésében.

A távolabbi határidőkre szóló jegyzések csak enyhén csökkenő árakat valószínűsítenek, a világgazdaság várható lassulása és a líbiai kínálat várható visszatérése ellenére. Januárra 112,93 dolláron, jövő áprilisra 111,16 dolláron, jövő júliusi szállításra 110,04 dolláron zárt a Brent pénteken. A Brent idei csúcsa 127,02 dollár volt április 11-én, annál drágább utoljára 2008. augusztus elsején volt.

Az európai párlatkereskedelem számára irányadó gázolajjegyzés tonnánként 999,25 dolláron végzett a legközelebbi határidőre, decemberi szállításra Londonban, 4,39 százalékkal magasabban az előző pénteki, 957,25 dolláros záróáránál.

A távolabbi határidők itt némiképp jobban enyhülő árakat valószínűsítenek, de csak jövőre. Januári szállításra 988,0 dolláron, áprilisra 966,00 dolláron, jövő júliusra 959,00 dolláron zárt a gázolaj pénteken.

A bankközi piacon a dollár pénteken későn 226,01-226,52 forint volt vételi, illetve eladási oldalon, 1,94 százalékkal, illetve 1,95 százalékkal erősebb az előző péntek esti 221,70-222,18 forintnál.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. machers 2011. november 14. 14:02
    „22. Jandex 2011.11.14. 13:21
    Ezzel együtt viszont becsülendő dolog! Sajnos nem jellemző erre a fórumra (sem), hogy valaki elismeri a tévedését. Ha arról van szó - ha nem is szívesen - de hajlandó vagyok rá én is.”
  • 23. machers 2011. november 14. 13:59
    „20. Túrabakancs 2011.11.13. 21:18
    Nézd el nekem, hogy idő híján egy linkkel válaszolok! Ebben elég jól benne van a kormány felelőssége - ami az árfolyamot illeti. Felelős a dilettentizmusa, az arroganciája, a hiteltelenségei miatt. A hazudozásai, a kiszámíthatatlansága, a visszamenőleges törvénykezése sem kevés kárt okozott az országnak. Az ellenzékben hangoztatott "azonnali jövedéki adó csökkentést", pedig már lerágott csont.
    http://www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20111114-megint-rekordmelykozelben-a-forint-a-kormany-is-legyengitette-a-forintot.html”
  • 22. Jandex 2011. november 14. 13:21
    „20. Túrabakancs 2011.11.13. 21:18
    "valóban tévedtem! "
    Ne izgasd magad, megszoktuk minden H.sz.ban így teszel!:)))”
  • 21. krisz76 2011. november 14. 06:28
    „Már az élet is sokkoló, legalábbis ehhez a kevés fizetéshez. ( fizetés = nyomor )”
  • 20. Túrabakancs 2011. november 13. 21:18
    „machers! /18/
    Köszönöm a linket, sajnos az időpontot illetően valóban tévedtem!
    Sajnos az általad bemásolt oldalon nem látom az akkori aktuális világpiaci
    olaj árakat, ez egy fontos dolog lenne pedig. Szóval volt olyan év, amikor
    150-dolcsi volt egy gallon olaj ára, miközben nagyságrendekkel olcsóbb volt nálunk
    a benzin, mint manapság. Azóta nem történt akkora súlyú adóemelés a benzin árát illetve,
    hogy ennyivel arányosan drágább legyen mint most. Arra akartam előzőleg utalni, hogy
    bizony a multik nagyobb összegeket emelnek esetenként, mint a regnáló kormány. Ha
    erősödik a forint akkor csak pár Ft-a csökkentés, de ha gyengül, akkor sokkal nagyobb
    mértékben történnek emelések a nagyok részéről. Így kúsztak fel az árak szépen lassan az
    egekbe. Lásd, jövő heti 5-ft-os várható emelés. Vissza már alig vagy nem fog menni az ár.”
  • 19. pancser 2011. november 13. 21:01
    „A MOL-t jó pénzért az állam visszavásárolta. Ezért. tetszés szerint adóztathatja, emelheti az üzemanyag árát. Az áraknak semmi köze a multikhoz, sokkal inkább a bölcs és tévedhetetlen kormányunknak.”
  • 18. machers 2011. november 13. 21:01
    „15. Túrabakancs 2011.11.13. 20:11
    Erre mondják, hogy a fele sem igaz.
    http://www.autoblog.hu/hirek/hogyan_valtozott_a_benzinar_2009_szeptembere_ota.html”
  • 17. nz 2011. november 13. 20:31
    „Évek óta biciklizem sport-hobbi szinten, de mindig eddig csak vidéken tettem (évi 5-8000 km). A dráguló üzemanyagárak miatt idén vettem magamnak egy használt szuper országúti bringát városi közlekedésre. Egy tank benzin ára volt. Pár hétig tartott megszokni hogy hol és merre lehet menni a városban. Mára kialakultak a megszokott útvonalak. Igazából ott tartok, hogy az autó lett a kényelmetlen a biciklihez képest. Parkolót keresni, állni a kisebb dugókban, stb. stb.
    Persze nem mindenki teheti ezt meg. Van, akinek nélkülözhetetlen a munkához. De aki egyedül ül nap mint nap a kocsiba, rövid távot megy és nem visz semmi extra nehezet, az jobb ha tudja, hogy baromi macera és sok időveszteség kocsit használni a közlekedéshez. Az is valami, ha egy héten 2-3-szor inkább a biciklit használja. Nem lenne ilyen pocsék a levegő sem, amit ebben a novemberi időjárásban kifejezetten lehet érezni.”
  • 16. Szilágyi_Zsolt 2011. november 13. 20:24
    „Engem már a mostani, 400 forintos ár is sokkol.

    Jobban örülnék a felének.”
  • 15. Túrabakancs 2011. november 13. 20:11
    „Két évvel ezelőtt az olaj világpiaci ára közel 150-dolláros áron mozgolódott, miközben
    a benzin magyarországi ára akkor kb. 350-360-Ft-között ingadozott. Most alig 120-Dollár
    az ára a világpiacon, miközben a benzin stb. ára 420-körül mozgolódik. Most akkor a minden-
    kori kormányok a hibásak és kapzsik, vagy a MOL meg a társaik? A kormány hibás 20%-ban, 80%-
    ban meg a multik. Akik itt is Orbánoznak, azok valószínűleg erre kezdenek bizseregni.”
  • 14. load 2011. november 13. 19:25
    „7. machers
    Igazad van és örülnünk kellene, hogy ilyen módon megosztják és nem egyszerre vezetik be a terheket.
    Think positive!”
  • 13. Madarász 2011. november 13. 18:46
    „10. Sajnos az emberek nagy része nem teheti meg, hogy nem vásárolja meg, mert olyan csapni való a tömegközelkedés, hogy a munkahelyére sem jutna el.”
  • 12. Dwatson 2011. november 13. 18:40
    „Azért mert a kormány nagy lyukat talált ütni a költségvetésben,és emelni kellett az adóját,azért emelkedett a gázolaj és fog még mindegyik ára januártól még 8-10 forinttal a többi emelgetés hegyé.”
  • 11. hümm 2011. november 13. 17:14
    „Karlos melyik AJUDI gyárba?
    Győrben a rabszolgatartók harmadát se fizetik mint Ingolstadti gyárban!
    Mennyivel rosszabb a MAGYAR mint a kinti Audis munkások, ahol a legtöbb szintén nem Német, hanem a Balkán valamelyik országából való?
    A kormány célja, hogy olcsó legyen a munkaerő, mert akkor jönnek a multik , és még jobban kiszívják Népünk és Országunk vérét!
    Mikor jönnek már rá , hogy százezerből nem lehet megélni havonta?
    Mikor mondják ki végre, hogy itt is ezer euro a minimálbér?
    Ebből lehetne adót, járulékot fizetni, jutna is maradna is!”
  • 10. Karlos 2011. november 13. 17:02
    „A meg nem vásárolt benzin adótartalma az 0 Ft, jó lenne ha ezzel tisztába lennének ott fent. mert van egy réteg aki mindent benyel, de akinek nem muszáj, télen hótziher hogy nem fog autózni. És van egy másik rétag aki tényleg nem használ télen autót. Aki meg igen, erősen meggondolja, hova is megy vele. A sokat bíró türelmes embereknek 450Ft a plafon ahogy beszélgetünk róla, de a drágulás tempója az ami túlságosan gyors.A fizetések pedig tényleg gyérek. Nem mindenkinek van hely az Audi gyárban.”
  • 9. machers 2011. november 13. 16:54
    „8. Madarász 2011.11.13. 16:29
    Az a baj, hogy a cavinton nem használna nekik. Gerincproblémákra nem jó.”
  • 8. Madarász 2011. november 13. 16:29
    „Szijjártó Petike! Mikor lesz az az annyit forszírozott jövedéki adó csökkentés?! Küldjek pár doboz kavintot a kormánynak?!”
  • 7. machers 2011. november 13. 16:08
    „3. load 2011.11.13. 15:51
    Az "országvédelmi költségvetés" keretében büszkén meghirdetett ÁFA emelésnek csak jövőre örülhetünk.”
  • 6. farkasbalintm 2011. november 13. 15:59
    „250Ft-os dollárral számolva egy liter durván 180Ft-ra jön ki. ha az itt közölt 226,52Ft-tal számolunk, akkor ez már csak 163Ft/liter. így 2-2,5szeres különbözet jön ki, ami ide-oda beépül.

    mellesleg továbbra sem az üzemanyag a drága, hanem a fizetések értéke van a bizonyos bányászbéka ülőrésze alatt.
    a másik szépség, a mai napig hatalmas kőolaj függőségünk. pontosabban, hogy erre vagyunk kényszerítve, mikor már az 1900-as évekelején (sőt talán még előtte is) léteztek működőképes, használható elektromos autók (http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_electric_vehicle)

    persze elektromos áramot akár a napból, szélből, vízből is ki tudunk nyerni, ami nem biznisz egyeseknek”
  • 5. nitrocircus 2011. november 13. 15:56
    „De ez amúgy tök igaz (1. hozzászóló). Bárhol bármi történik itt úgy is emelkedik. Ha rászáll egy galamb a kőolajvezetékre itt akkor is drágul. Ha mindenhol csökken itt is..3ft-tal, aztán meg 2 nap múlva 6-tal nő. Ennyire érzékeny egy ország vagyunk, hogy ha megfázik a líbiai olajgyár elnöke akkor itt emelünk. aztán meg meg még emelünk ha már így belejöttünk. És akkor még pluszba szivassuk az autósokat ilyen-olyan adóval. De végül is a kormány megtartja az ígéretét. Pénzt ígért..megtartja mindet.”
24 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hármas karambol Üllő és Ócsa között: többen megsérültek

Három autó ütközött össze, többen megsérültek a Pest megyei Üllő és Ócsa között vasárnap dél körül -… Tovább olvasom