Kisalföld logö

2017. 08. 21. hétfő - Sámuel, Hajna 13°C | 22°C Még több cikk.

Ránk repülnek a fapadosok

Az első fecske alig egy évvel ezelőtt szállt le Ferihegyen, de májusra már hét diszkont légitársaság 31 járata közül választhatnak a magyar utazók. A SkyEurope Budapestről induló hálózata hat új járattal bővül március 28-tól – Milánó, London, Párizs és Zürich mellett –, Amszterdam, Dubrovnik, Róma, Split, Varsó és Velence is felkerül a közép-európai diszkont légitársaság térképére.

A cég pozsonyi, budapesti és kassai bázisán az idén összesen hat darab 133 személyes Boeing és hat darab 30 személyes Embraer repülőgépet üzemeltet, de a gépek száma a tervek szerint másfél éven belül harminckettőre emelkedik. A légitársaság járatain tavaly több mint 170 ezren utaztak, a bevétel 13,1 millió euró volt, ami tizenegy százalékkal haladta meg a tervezettet. Az idei tervben már 815 ezer utassal és 60 millió euró bevétellel számolnak. Majd minden hetedik budapesti utas utazási irodában váltott jegyet a légitársaság járataira; az értékesítés nagyobb részét – közel fele-fele arányban – az internetes és a telefonos eladás tette ki. A budapesti járatokra döntően Magyarországról foglaltak jegyet.
 
Izgalmas kérdés, hogy az egykori Malév-vezér, Váradi József által alapított Wizz Air eléri-e ambiciózus célkitűzéseit. A társaságnak 2004 végére kilenc darab 180 üléses repülőgépe lesz, és már ebben az évben Kelet-Közép-Európa harmadik legnagyobb légitársaságává szeretne válni a lengyel LOT és a cseh CSA után. Váradi első megnyilatkozásaiban 4,5 millió utast említett (összehasonlításként: tavaly a Malév 28 géppel valamivel több mint kétmillió utast szállított).

A magyar piac fontosságát jelzi, hogy alig néhány hét múlva az easyJet első gépe is Ferihegyen landolhat. Május elsejétől csak a londoni utasok örülhetnek Európa egyik legnagyobb diszkont légitársaságának, június 17-től azonban Berlinbe, szeptember 16-tól pedig Dortmundba repülhetünk majd a narancssárgára festett madarakkal.

A német Germanwings a jelenleg tíz gépből álló flottát a nyári menetrend életbelépésével tizenkettőre bővíti, hiszen a célállomások száma is folyamatosan növekszik: a kölni repülőtérről hamarosan harminc város lesz elérhető (emellett a stuttgarti bázisról is érkeznek gépek a magyar fővárosba).

Az utasok egyelőre a bőséges választéknak, ezzel együtt a csökkenő áraknak örülhetnek. Azonban a piacszerzést hamarosan a konszolidáció időszaka válthatja fel. Szinte biztos, hogy ennyi (diszkont) légitársaság sem a magyar, sem a régiós piacon nem tud megélni. A túlélésre csak a legerősebbeknek lesz esélyük (az easyJet és a Ryanair évi több mint húszmillió utast szállít); a kisebbek az eltűnés, vagy az egyesülés között választhatnak (a Germanwings nemrégiben jelentette be, hogy szoros együttműködésre törekszik a brit bmibabyvel).

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyolcszáz diák a Kisfaludy Napokon

Negyven megyei középiskola több mint nyolcszáz diákja vett részt a hétvégén rendezett 41. Kisfaludy… Tovább olvasom