Kisalföld logö

2017. 12. 18. hétfő - Auguszta -3°C | 3°C Még több cikk.

LMP: gyártsunk metrót!

Az LMP budapesti frakciója szerint érdemes lenne elgondolkodni a magyar metrógyártás beindításán, mivel több százmilliárd forintról, számításuk szerint 700-800 kocsiról van szó.

Az LMP hétfői, MTI-hez eljuttatott közleményében úgy fogalmazott: azzal, hogy a versailles-i bíróság a BKV javára döntött, "nagy lehetőség előtt áll Budapest", újra kell gondolni a metrókocsik beszerzését. Szerintük azért érdemes megfontolni a magyar gyártást, mert nemcsak a 4-es metró új szerelvényeiről van szó, hanem a 2-es és 3-as vonal, és a HÉV elavult szerelvényeinek lecseréléséről, valamint az 5-ös metró vonalára beszerzendő új kocsikról is. Mindez 700-800 új kocsit, és 200 milliárd körüli összeget jelent.
Kifejtették, hogy a 2-es metró szerelvényeinek lecserélésénél gondolni kell arra, hogy a 2-es metrót hamarosan összekötni tervezik a gödöllői HÉV-vel, a 3-as metró nem sokkal fiatalabb járműállományának cseréjénél pedig a nagyvasúti átjárást lehetővé tévő szerelvényekre van szükség.
A HÉV-szerelvények cseréjével kapcsolatban azt írták: fontos szempont lesz, hogy megfeleljenek a szentendrei és csepeli, ráckevei HÉV összeköttetését biztosító 5-ös metró igényeinek.
A párt úgy vélte, nem mindegy, hogy a metrókocsikért kifizetett óriási összeg magyar vagy külföldi munkások zsebébe kerül, és az adóbevétel a hazai gazdaságot vagy más ország gazdaságát gyarapítja. Hozzátették, ha nem sikerül is Magyarországra telepíteni a gyártást, mindenképp komoly mennyiségi kedvezményt kell tudni elérni egy nyílt versenyben.
Az LMP arra kérte Tarlós István főpolgármestert, hogy ismertesse a nyilvánossággal, mikor áll le a 2-es és 3-as metró a szerelvények leselejtezése miatt, mit akar tenni a főváros a vonalak leállásának elkerülése érdekében, és mit kívánnak tenni azért, hogy a frissen beszerzett járművek ne legyenek alkalmatlanok már középtávon a gyorsvasúti hálózat bejárására.
Tarlós István főpolgármester és György István főpolgármester-helyettes június 10-én közölte, hogy lehívhatja a BKV a metrókocsi-szerződés bankgaranciáját, miután a másodfokon eljáró versailles-i bíróság jogerősen így döntött. A bankgarancia teljes összege, mintegy 30 milliárd forint már megérkezett a BKV bankszámlájára.

Olvasóink írták

  • 6. Primax 2011. június 21. 08:05
    „" LMP: gyártsunk metrót! "
    És tengeralattjárót is.
    És űrsiklót is.
    Esetleg tankot is.
    Vagy tankhajót.
    Egyéb - remek - ötlet ?”
  • 5. pozdorja 2011. június 20. 20:55
    „Freehill: Hidd el, hogy olcsóbban jövünk ki a dologból ha megvesszük egy külföldi bejáratott gyártól a szükséges kocsikat. Ez persze csak akkor igaz ha nincs, vagy csak minimális korrupció környékezi meg a bizniszt.
    Saját gyár építése Magyarországon, technológia megvásárlása sokkal többe fájna, ismerve a hazai "szokásokat".”
  • 4. SC 2011. június 20. 20:48
    „Ez az ötlet veri a chilei cseresznye látomását Torgyántól:-)))”
  • 3. Star-Spangled 2011. június 20. 19:23
    „Na.es az LMP szavazoknak is lenne munka! Igaz.............,nekik az nem kell!!!!!”
  • 2. Freehill 2011. június 20. 18:35
    „pozdorja, attól, hogy Te nem értesz hozzá, más még érthet. De akár egy külföldi gyártó is idehozhatja a technológiáját és építhet egy gyárat (lsd. AUDI), az adó akkor is ide kerül, és a magyar dolgozók juthatnak munkahelyekhez. Ha külföldről veszünk valamit, akkor meg az lenne a baj...”
  • 1. pozdorja 2011. június 20. 16:45
    „LMP nagyobb hülyeségeket talál ki mint a kormánypárt.
    Javaslom továbbá hogy csináljunk az ólomból aranyat, valamint a ´svájcifrankot´ termő fa sem lenne rossz.
    Arra esetleg gondolhatnának hogy a metróépítéshez szükség lenne némi szakértelemre is.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Schmitt Pál elutasította Geréb Ágnes kegyelmi kérvényét

Schmitt Pál köztársasági elnök elutasította Geréb Ágnes szülész-nőgyógyász és társainak kegyelmi… Tovább olvasom