Kisalföld logö

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 21°C | 33°C Még több cikk.

Kegyetlen bánásmód

Miles Masseynek, a nagymenő válóperes ügyvédnek megadatott minden, sikerei csúcsán azonban beütött az unalom, és most új kihívásokat keres. Ez a gyönyörű Marylin Rexroth személyében érkezik, aki sportot űz abból, hgy a férfiakat kiforgassa a vagyonából...

Miles Masseynek, a nagymenő Los Angeles-i válóperes ügyvédnek megadatott minden, sőt, bizonyos esetekben mindenből kettő. Annak ellenére, hogy lenyűgöző ügyfélköre van, pereit nagy arányban nyeri, a szakmában tisztelik, sőt, egy kikezdhetetlen házasság előtti szerződést el is neveztek róla, élete válaszúthoz érkezett. Sikerei csúcsán beütött az unalom, és Miles most új kihívásokat keres.
Ez pedig a gyönyörű Marilyn Rexroth személyében érkezik, aki Myles egyik ügyfelének leendő ex-felesége, és egy magánnyomozó segítségével akarja kiforgatni dúsgazdag férjét a vagyonából. Azonban, Miles figyelemre méltó ügyességének hála, Marilyn üres kézzel végzi be a pert.
Ám ez a nő nem az a fajta, aki hagyja, hogy felülkerekedjenek rajta. Gyorsan hozzámegy egy olajmágnáshoz, Miles és társa pedig kénytelenek egyre mélyebben belekeveredni az ügybe, ha tartani akarják a lépést Marilynnel. Az alattomos taktikázások, átverések és a tagadhatatlan vonzalmak egyre fokozódnak, amint Marilyn és Miles ölre mennek a nemek klasszikus harcában.

A Coen-fivérek új filmje nagy sikert aratott a 60. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, ahol Catherine Zeta-Jones és George Clooney is megjelent. A film csaknem nyolc évig várta megvalósulását.

Joel Coen rendező:
„Szerencsére az anyag, a nemek harcának ősrégi témája időtlen. Eredetileg forgatókönyvírói munkaként vállaltuk a Universal számára, aztán egy ideig a stúdióban hevert az anyag. Egy éve került vissza hozzánk, épp amikor George Clooney érdeklődést mutatott iránta. A dolgok ilyen együttállása indított minket arra, hogy vállaljuk a rendezést is."

Ethan Coen társ-producer-forgatókönyvíró:
„Mint oly sok vígjáték, ez is a gazdagokról szól, tehát nemcsak az operatőri munka, hanem a díszletek, jelmezek tekintetében és minden egyéb szempontból is nagyon elitnek kellett lennie. A házasság, a válás és az ezekkel együtt járó felfordulás elég súlyos témát szolgáltathatna, ugyanakkor kitűnő alapanyaga egy vígjátéknak is. Szerintem ez a film egyszerre van a házasság és a válás mellett - teszi hozzá diplomatikusan. - De hiszem, hogy van happy end."

A sztárokat felvonultató, „hollywoodi" vígjáték újdonság Joel és Ethan Coen számára. A külső megjelenés dacára a film sztárjai úgy látják, hogy ott van benne az a sajátos íz, mely a Coen testvérekre jellemző.

Catherine Zeta-Jones:
„Van valami sötét humor a műveikben, mesterei ennek, s azt hiszem, ez írásaik és filmkészítésük elválaszthatatlan része".

Geoffrey Rush:
„Minden egyes filmjük egy másik bolygóra visz el, de a néző mégis tudja, hogy a bolygók a Coen-testvérek naprendszerének részei."

A hollywoodi csillogás nem az egyetlen újdonság Joel és Ethan számára. Arról ismertek, hogy szereplőiket általában visszatérő színészeik játsszák, de a film születésének a körülményei más feltételeket diktáltak, így más módszer szerint zajlott a szereplőválogatási folyamat is. „Szinte minden eddigi filmünkre igaz, hogy már a szerepek írása közben konkrét színészekre gondoltunk - magyarázza Joel. - Mivel ezt a forgatókönyvet eredetileg nem saját magunknak szántuk, nem is eszerint zajlott a színészek válogatása. Talán azt élveztük leginkább, hogy ezúttal sok új emberrel dolgozhattunk együtt."

Bár a szerepet nem kifejezetten neki írták, Miles Massey alakja természetes módon illik Clooney-hoz. A hagyományos romantikus vígjáték stílusában, valahol a romantikus és a vígjátéki főszereplő közötti határon egyensúlyoz. „George úgy döntött, hogy a szereplő annak az Everett McGillnek lesz az utódja, akit az Ó, testvér, merre visz utad?-ban játszott - mondja Ethan. - Nagy dumás, és teljesen el van ragadtatva önmagától."

„Everettnél minden a hajról szólt - hasonlítja össze a két figurát Clooney -, Miles számára viszont a fogak jelentenek mindent. Állandóan pucolja őket és ellenőrzi, hogy tiszták-e, s ez engem mindig nevetésre ingerelt. Miles és Marylin mindketten romantikusok, és a kölcsönös bizalmatlanságuk miatt találnak egymásra."
„George fantasztikus energiával bír, és olyan behízelgő modort produkál, melynek lehetetlen ellenállni - mondja Zeta-Jones. - Ami a két főszereplőt illeti, találkozásuk első percétől szemben állnak, mégis van egy olyan várakozás, hogy ennek a két embernek össze kell jönnie. Felül akarják múlni a másikat, ez az alapja a kettejük közti remek ugratásoknak és évődésnek. Ettől olyan érdekes ez a macska-egér játék."

 
Miles egyik tárgyalótermi áldozatát, Donovan Donalyt, a sikertelen tévéproducert Geoffrey Rush játssza. A figura eredetileg angol volt, de aztán Rush új ötlettel állt elő: „Azt mondtam a fiúknak, hogy az amerikai közönség szemében a leghíresebb ausztrálok főszereplők - gondoljunk csak Russell Crowe-ra, Guy Pearce-re, Heath Ledgerre. A képet, kik is jönnek valójában az országból, árnyalhatnánk azzal, ha ez a rovarszerű, ellenszenves tévéproducer egy ausztrál lenne. Ők meg azt mondták, »rendben, ez igazán jól hangzik«."

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Negatív tükör a világnak: pop-art

Életforma, forradalom. Azért tartottuk érdemesnek a bemutatásra, mert az utóbbi idők… Tovább olvasom