Kisalföld logö

2017. 05. 27. szombat - Hella 13°C | 25°C Még több cikk.

Elkésett a kormány a devizahitelesek megsegítésével

Fél évet késett a kormány a devizahitelesek megsegítésével, emiatt családok kerültek kilátástalan helyzetbe - jelentette ki szerdán, budapesti sajtótájékoztatóján Szijjártó Péter, a Fidesz szóvivője.

A politikus Daróczi Dávid szerdai sajtótájékoztatójára reagált. A kormányszóvivő bejelentette: a kormány a hitelezési kockázat csökkentése érdekében, legfeljebb 2 éves időtartamra kész garanciát adni azoknak, akik lakáshitelt vettek fel az elmúlt időben és önhibájukon kívül munka nélkül maradtak. Szijjártó szerint a kormány fél évet késett a segítségnyújtással, a késlekedés pedig családok ezreit, tízezreit sodorta végzetes adósságcsapdába.

A szóvivő emlékeztetett: a Fidesz fél évvel ezelőtt már javasolta, hogy a bankok előtörlesztés esetén ne büntessék az ügyfeleket, októberben pedig Varga Mihály, a párt alelnöke beszélt ugyanerről. A kormány a javaslatokat akkor lesöpörte az asztalról. Szijjártó Péter hozzátette: most sem az előtörlesztés sem a hitelek forintra-váltása nem jelent megoldást. A Fidesz szerint a megoldást az adócsökkentés, a jegybanki alapkamat csökkentése és egy politikai fordulat jelenthetné - mondta a szóvivő.

Olvasóink írták

  • 16. gjozsi88 2009. február 06. 17:47
    „matriné!Demokráciában,jogban ismerik az ártatlanság vélelmét!Nem egyszer a rendőrök tökéletesen tudják ki a tettes,átadják az ügyészségnek,legtöbbször nem sikerül kétséget kizáróan bizonyítani a bünösséget,ilyenkor vagy büncselekmény hiján,vagy bizonyíték hiányában nem tud eljárni! Arra meg a dáriusz kincse sem lenne elég,hogy ennél nagyobb aparátusokat eltartsunk,a meglévők kapacitása véges!Azért a bünözés nem nálunk a legrosszabb,persze lehetne jobb,de azért az igazsághoz tartozik,hogy 2006 októbere óta ezek a külömböző dilettáns jogvédők a Fidesszel karöltve olyan rendőrség ellenes kampányt indítottak,amely csak arra volt jó,hogy teljesen elbizonytalanitsa a rendőrséget! Az átlag ember meg meri engedni magának,hogy szembe szálljon a rendőrrel,aki abszolut érthetően nem tartja fontosnak a konfrontálódást!(Ezért volt rossz üzenet az Orbánék kordonbontása,amit aztán senki nem itélt el a hatóságok közül,hiába volt az MSZP övatosságra intése!”
  • 15. matriné 2009. február 06. 06:32
    „Kedves "14" hozzászóló! Örülök, hogy olvassa okfejtésemet. De ahhoz hogy megértse a véleményem alapjait sokkal jobban kellene tájékozódnia. Azt látom, tudja mit kellene a bűnüldözésnek tenni. Természetesen minden területen. Ezzel egyetértünk, de azzal továbbra is kérdés, hogy miért nem teszi?”
  • 14. gjozsi88 2009. február 05. 20:46
    „martiné!Milyen országot képzel el?Hogy oldaná meg?(Ha lehet ne általános,jól hangzó lozungot,hanem konkrétumot!Gondolom lövöldözne,akasztana...)A rendőrség a törvények betartását ellenőrzi,nem gondolja,hogy ha nem lenne demokrácia már kinntről szóltak volna!Uniós tagország vagyunk,ott ez a divat!”
  • 13. matriné 2009. február 05. 19:25
    „A tolvajok, a csalók az alantas politikusok, de sorolhatnám akár a végtelenségig kik azok akik arra építik a könnyen jött jövedelmüket , hogy ebben az országban nem egyformán büntetik a bűnözést és a bűnözőket. Arról nem is beszélve, hogy nem is mindegyiket üldözik.
    Itt pofázik mellettem a TV és a főredőnek az a legfontosabb dolga,hogy több kamerát szereltessen az utcákra! Ő csak az utcai bűnözéshez ért? Szerintem nem! De hát köztudott hogy parancs uralom van és csak oda küldik a rendőrt ahova politika utasítja. Tehát kedves "Lovasbandi" lehet tovább is sajnálni az átvert megalázott embertársainkat, addig míg nem lesz egy valódi rendszerváltás!”
  • 12. Lovasbandi 2009. február 05. 10:48
    „Hány kölcsönre szoruló van tisztában a pénz üzleteléseivel, árfolyamváltozásaival? Nagyon kevesen! Ez az ő hibájuk! Azt mondták jó ez a hitel vedd fel, ő felvette! Nem nézett utána, nem gondolkodott? Kié a felelősség? Aki felvette azé! Ha én 2 szeres áron kínálok valamit és van olyan aki megveszi, akkor ki a hibás? Ki kényszerítette rá, hogy megvegye?
    Ezek ellenére utálom a bankok agresszív üzletszerző politikáját és azt is, hogy mások tudatlanságát kihasználják. Sajnos a devizahitelesek jó része a könnyű, olcsóbbnak látszó pénzszerzés reményében besétált a csapdába. Sajnálom őket is, de akkor mindenfajta hitelesnek segíteni kellene. Szerintem ez olyan mint az alapszabály a jogban: " A jogszabály nem ismerése nem mentesít a felelősség alól!" Úgyhogy senki ne hivatkozzon arra, hogy nem tudta, hogy ilyen is lehet! Bár a várható válságot nagyon kevesen jósolták meg előre!”
  • 11. matriné 2009. február 05. 10:23
    „Persze vannak ,akik tisztában vannak a spekulánsok haszonleséseivel, üzérkedéseivel! De kérdezem,vajon hány kölcsönre szoruló van tisztába a pénz üzleteléséve, árfolyam változásaival? Nem véletlenül vágják át a kölcsönfelvevőket a külföldi pénz üzleteléséve. Arra válaszoljon valaki, hogy valóban külföldi származék az a forint amit a bankok adnak? Szerintem bár ki mondhat bár mit, csak ne legyen az, aki ellenőrizi is.
    Természetesen a hitelt mindenhogyan vissza kell fizetni. Csak úgy sokkal egyszerűbb, ha az adósra terhelik a forint "romlását" a külföldi kölcsönökhöz képest. Mint már, azt írtam akkor is, ha az "üzletben" még csak köszönő viszonyban sincsenek a a külföldi pénzek! Csak úgy tesznek, mind ha azok lennének! A szerződések ezért egyoldalúak, ellenőrizetlenek és felülvizsgálatlanok az banki ügyfelek képviselete nélkül. A bankok államok az államokban! Ezért nem bűn, ha a bankok fosztogatják az ügyfeleiket.”
  • 10. mat 2009. február 05. 09:49
    „Az én véleményem az, hogy Lovasbandinak igaza van. Mikor én felvettem a hitelemet akkor jóval kedvezőbb volt a frank alapú hitel, mégis a forint alapú hitelt vettem fel. Hitelfelvételnél nem csak a pillanatnyi törlesztőrészletet kell figyelembe venni, hanem az árfolyam ingadozást is. Mindettől függetlenül van olyan ismerősöm, aki a frank alapú hitelt vette fel, és még mindig alacsonyabb a törlesztő részlete, mintha a hitel felvétel időponjában forintban vette volna fel a pénzt. Ezért nem lenne igazságos, ha segítenék a devizahitelesek törlesztését. Ha azokra gondolunk, akik önhibájukon kívül elveszítették az állásukat és azért nem tudják a hitelt fizetni az egy más dolog, de vannak olyanok is akik ezen probléma miatt a forint alapú hitelt nem tudják törleszteni. Akkor most hogy lenne igazságos?”
  • 9. Lovasbandi 2009. február 05. 09:37
    „matriné!

    Szerintem meg nem a légből kapott információi alapján kellene véleményt alkotnia. Vázlatosan leírom Önnek a devizahitelezés egy két fontos momentumát.
    Igaza van, mert forintban kapta meg az adós a kölcsönt, de pl. svájci frank alapon vette fe, ami azt jelenti, hogy a kölcsön kamatsávja a svájci jegybanki alapkamathoz viszonyított, továbbá, hogy a folyósító bank a napi árfolyam szerint számolta, saját kockázatára vagy megvette a devizát, vagy nem. Ezt nem terhelik az adósra! Magyarán ha a svájci jegybank kamatot emel, akkor a bank is. Itt az adós azért választotta a devizahitelt, mivel 5-8 %-al kevesebb kamatot kell fizetnie a kölcsönért, mint a forint alapúnál. Kérhette volna az adós a kölcsön svájci frankban történő folyósítását, de akkor így kellett volna szerződni. Mellesleg ha a CHF-et kiveszi a bankból, akkor valuta lesz és rosszabb az árfolyam kapja. De ez nem is annyira lényeg.

    Ha 100 CHF kölcsönt kapott valaki, napi áron 15000.-Ft ért, az nem azt jelenti hogy 15.000.-Ft-tal tartozik, hanem azt, hogy 100 CHF-el! Ettől devizahitel, ezért van a szerződésben CHF kölcsönözve, ezért ezt jegyzik be a tulajdoni lapra! Nem a forintot kapta kölcsön, hanem a 100 svájci frankot!”
  • 8. matriné 2009. február 05. 09:17
    „Szerintem pedig a tényekhez kellene ragaszkodni nem a spekulációnak beugrani minden szavára. A külföldi pénz helyett forintot adtak a bankok és az adósok si forintba fizetik a kölcsönt. Csak hogy a forintértékének az ingadozását verik rá az adósokra mint ha valóban valutát és nem forintot kaptak volna kölcsön. A kockázat a bankoké, hisz azok spekuláltak nem a kölcsön felvevők.”
  • 7. jockey 2009. február 05. 08:11
    „A 6. hozzászólónál az igazság! Kockáztattak és veszítettek. Ha alacsony maradt volna a deviza ára, akkor ők fizetnének az államnak, pontosabban az adófizetőknek? Na?”
  • 6. Lovasbandi 2009. február 05. 07:46
    „Meg kell segíteni a devizahiteleseket? Nekem forint alapú a hitelem és 7 évig többet fizettem, mint a devizások törlesztőrészlete, mégsem segített senki! A devizahitelben benne van az árfolyamkockázat! Ezt minden devizahitelesnek elmondták, jelezték! Hát most ezt a kockázatot akarják kiküszöbölni állami segítséggel? Akkor nekem is segítsenek a törlesztésbe! Valahol igazságtalannak érzem, hogy aki reálisan felmérte a kockázatot és évekig többet fizetett törlesztést nem kap semmit, amíg aki kockáztatott az esetleges alacsonyabb törlesztésért, azt most megsegítik! Ezek alapján a devizahitelnél nem is volt árfolyamkockázat, mert az állam majd segít?”
  • 5. matriné 2009. február 05. 06:57
    „Ebben az országban a nyerészkedés a legfontosabb! A legtöbb ember, (mint azt már elég sokszor leírtam) a bankoktól forintot kap kölcsön, hisz arra van szüksége. De a külföldi pénzt az még csak nem is látja, s aszt sem tudja milyen a színe. Viszont a bankok nyerészkedésének az az alapja,hogy a forintot amit kölcsön ad azt a külföldi pénz mindenkori értékén vasalja vissza. Tehát úgy veri át az ügyfélit, ahogy neki tetszik! Ki ellenőrzi azt Pl. hogy a bank melyik trezorjából adja a kölcsönt? Abból amelyikben a forint van, vagy abból amelyikben a külföldi pénz van? No és ki ellenőrzi azt,hogy mikor és hol váltják át forintra,hogy az ügyfélnek forintot adjanak?
    Miért nem az ügyfél váltja át azt, ha egyszer a külföldi pénz árán vasalják vissza a kölcsönt?
    Miféle képviselete van az országunk lakósságának,ha ennyire nem képviselik az lakosság érdekeit?”
  • 4. Hamutipró 2009. február 04. 21:52
    „T. 1.és 2. hozzászoló!
    Ha jól emlékszem rá gy. f. felajánlott a bankoknak tőkeinvesztálást. A leghevesebben az OTP tiltakozott ez ellen, mondván, hogy az azt megelőző negyedévben 60 milliárdos bevétele volt, igy nekik nincs szükségük segítsére!
    Uzsora!!!”
  • 3. Judytka 2009. február 04. 20:08
    „Nem csak ezzel késett el!”
  • 2. miracle 2009. február 04. 18:44
    „Aha, mert természetesen a munkanélküli csak a devizahitelt nem tudja fizetni, a forinthitelt azt tudja biztosan.
    Persze, mint Szíjjas Hülyeségetbeszélő Pétertől most is megtudtuk, a kormányváltás a lényeg és máris mindenkinek minden adóssága megszűnik, sőt a bankok fognak mindenkinek fizetni.
    És igen, aki hitelre vett lakáson és esetleg autón kívül bármit (lásd különösen: 2 hetes thaiföldi nyaralás, LCD tv, ékszer, mobil) az pénzügyi analfabéta és őket nem kellene pátyolgatni.”
  • 1. gjozsi88 2009. február 04. 17:26
    „Szijjártó úr!Talán felmérte,hogy a bankok nem államikézben vannak,a szerződések magán szerződések,a kormány beavatkozni csak úgy tud,hogy tárgyalások útján megegyezik a bankkal és tőkét invesztál,ha azt a bank elfogadja! Piacgazdaság van,ha még ez nem derült ki,a hitel is termék! Talán ha nem segítették volna bele az embereket a lakásprogramjukkal az adósságcsapdába,amit aztán a bölcs nép,akit minden kérdésben megkérdezünk,nem tetézte volna a problémát egy nagy értékü autólizinggel,hitelre vásárolt LCD tv-kel,mobiltelefon hegyekkel...Akkor talán a rezsi kifizetése után még maradna pénze,hogy mást is vegyen,ezzel életbe tarthatná a gazdaságot!Ha nem tudod megvenni,nem kell gyártani,nem lesz munkád és akkor nem lesz miből törlesztened,amit még igy is csak 20 év múlva termelnél meg!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szabadi Béla két év felfüggesztett börtönt kapott

Két év, két évre felfüggesztett börtönre ítélte a bíróság Szabadi Bélát az Orbán kormány volt… Tovább olvasom