Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 7°C

Csak a JESZ nem fizette be a választási bírságot

A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) három szervezetet bírságolt meg azért, mert az országgyűlési képviselők választása során megsértették a választási szabályokat. Az ATV és a TV2 befizette a büntetést, a Jólét és Szabadság Demokrata Közösség (JESZ) azonban nem.
Az NVB a választási szabályok megsértése miatt több mint egymillió forintra bírságolta az ATV-t április 1-jén, amiért a kereskedelmi csatorna március 30-ai Rendkívüli Egyenes beszéd című műsorában - a baloldali összefogásnak az Operaház előtt tartott választási gyűlése élő közvetítése során - 11 alkalommal politikai reklámot sugárzott, amelyekben a közösen országos listát állító pártokat népszerűsítette, holott korábban nem jelezte az NVB-nek, hogy a kampányban politikai reklámot kíván sugározni.

A határozat ellen a televízió jogorvoslattal élt, de a Kúria helybenhagyta az NVB határozatát, a televízió pedig ezután a Nemzeti Választási Iroda (NVI) nyilvántartása szerint befizette az 1 millió 15 ezer forintos bírságot.

Az NVB április 4-én másfél millió forintos bírságot szabott ki a JESZ-re, mert más jelölőszervezetek jelöltjeit jelenítette meg a plakátjain. Az NVB-hez Szabó Tímea, a baloldali összefogás jelöltje fordult kifogással azért, mert a JESZ plakátjain mások mellett az ő fényképe is szerepelt, de ehhez nem járult hozzá. A JESZ is jogorvoslattal fordult a Kúriához, amely helybenhagyta az NVB határozatát, de a párt egyelőre nem fizette be a bírságot.

Az NVB szintén április 4-én a kiszabható maximális, több mint 5 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte a TV2-t a Jobbik kampányeseményeinek elhallgatása miatt. Az NVB-hez egy magánszemély fordult kifogással, és több konkrét műsorszámot is felsorolt, amelyekben az ellenzéki pártok között a Jobbikot egyáltalán nem jelenítették meg. A beadványtevő szerint a TV2 "rendre elhallgatja a jobbikos eseményeket és a Jobbikot, miközben szalagcímeivel, illetve felkonferálásukkal azt a látszatot keltik, hogy objektív és egységes tájékoztatást ad".

Az MTM-SBS Televízió Zrt. is a Kúriához fordult, ám a bíróság helybenhagyta az NVB döntését. A televízió befizette az NVI számlájára az 5 millió 75 ezer forintos bírságot.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pénztárgépek: két embert gyanúsítanak hivatali visszaélés miatt

A Nemzeti Nyomozó Iroda hivatali visszaélés miatt nyomoz az Alt Cash és a Japán Cash online pénztárgépek engedélyezésének ügyében, a büntetőeljárásnak eddig két gyanúsítottja van. Tovább olvasom