Kisalföld logö

2017. 12. 18. hétfő - Auguszta -3°C | 3°C Még több cikk.

˝Az adóváltozások a szegényeket sújtják˝

A Jobbik szerint a jövő évre tervezett adóváltoztatások a szegény embereket és az átlagos jövedelműeket sújtják, míg a gazdagok számára jövedelemátcsoportosítást jelentenek.
A Jobbik szerint a jövő évre tervezett adóváltoztatások a szegény embereket és az átlagos jövedelműeket sújtják, míg a gazdagok számára jövedelemátcsoportosítást jelentenek - erről Volner János, a párt országgyűlési frakcióvezető-helyettese beszélt szombaton Budapesten, a Nemzetgazdasági Minisztérium előtt tartott sajtótájékoztatóján.

A politikus kijelentette: a beterjesztett adótörvény-javaslat a Nemzetközi Valutaalap diktátumainak megfelelő szélsőséges megszorításokat tartalmaz, és a kormány a nemzetközi bankárkörök nyomásának igyekszik megfelelni.

A képviselő kifogásolta, hogy míg a Fidesz tavaly a választások előtt azt hangsúlyozta, hogy az országnak le kell szakadnia az IMF köldökzsinórjáról, most azonban "a magát nemzetinek mondott kormány hívja vissza a valutaalapot" az önkormányzatokat érintő megszorításokkal kapcsolatosan.

Hozzátette: a kormány az IMF tapasztalataira akar hagyatkozni a megszorításokban akkor, amikor megvalósítja az önkormányzati intézmények bezárását, és jelentős létszámleépítést hajt végre.

Olvasóink írták

35 hozzászólás
12
  • 35. elemér 2011. október 20. 21:43
    „Faber a befektetö bankár engem a "22-es csapdája" regény föszereplöjére emlékeztet. Ö csupán egyetlen dologgal szerezhet magának a bankároktol egyértelmű csillagos ötösöket: ha újra meg újra felemeli a néptöl megkövetelt gatyaszoritások számát.

    22-es csapdája - aminek most ünnepli a világ az 50-ik évfordulóját.:
    A második világháború a vége felé közeledik. Az amerikai szárazföldi egységek elfoglalták Rómát, a szövetségesek végső győzelme csak idő, nem is túl hosszú idő kérdése.

    Yossarian első osztályú bombázótiszt egy Pianosa szigetén állomásozó amerikai repülőezredben. Megérti a háború szükségességét, és vállalja a hazafiúi kötelességek rá eső részét. Az amerikai légierő tisztjeinek 25 bevetést kell teljesíteniük, akkor - ha még élnek - felváltja őket az utánpótlás.

    Csakhogy Cathcart ezredes, az egység parancsnoka nem lát más célt a háborúban, csak a tábornoki rangot a maga számára. Lázasan és reménytelenül számolja a feljebbvalóinál gyűjtött rossz és jó-pontjait, amelyek előléptetését hátra- vagy előremozdíthatják. A tábornokok (Peckem és Dreedle) lelkivilágának útvesztőiben azonban csupán egyetlen dologgal szerezhet magának egyértelmű csillagos ötösöket: ha újra meg újra felemeli a katonáitól megkövetelt bevetések számát. A huszonötből harminc, negyven, ötven majd hatvan lesz.”
  • 34. elemér 2011. október 20. 02:54
    „Nekem az tünt fel, hogy Faber félrebeszél. Olyasmiket állit ami lehetséges, de vannak jobb megoldások.
    Ezeket hires gazdaságszakértöink már megvitatták. Németek vagy leszállnak a biliröl, vagy lessz kaki, és Faber lessz a bölcs. Ami pedig a 2 ország hasonlitását illeti, Mo. sokkal jobb állapotban van, mint a Lettek voltak. Nevárd hogy Faber a befektetö bankár majd aszongya, itt piaci spekulációkkal
    tartják krizisben az Euro övezetet.”
  • 33. gjozsi88 2011. október 19. 20:47
    „"Mikor a pénz értéke ingadozik, annak általában semmi köze a termeléshez. Az piaci reakci és spekuláció. Igy van ez a benzin árakkal is."

    Nem tünt fel, hogy az olaj ára akkor változik, mikor a kinálat-kereslet aránya megváltozik?
    ez pedig a gazdaságból hat erre!
    Amikor Libiában kitört zavargás, és esett azt ottani kitermelés, a világon megnött a kereslet, mert a csökkenő kitermelésre maradt a kereslet....ez felverte az olaj árát!
    Mi ez, ha nem a gazdaság hatása az olaj árra?????”
  • 32. gjozsi88 2011. október 19. 20:44
    „elemer!

    " Magyarország számára szerinte az a gazdasági túlélés ára, ha - akárcsak Lettország - hagyja leértékelődni a nemzeti valutát, hagyja időlegesen lesorvadni a gazdaságot, vállalva a nagy munkanélküliséget."

    Nem tünt fel, hogy a pénzt és a gazdaság lesorvasztását a vállalt munkanélküliséggel nem választotta külön??????
    Egyébbként kérdezd meg az okos fiút, hogy ha már idézel tőle......mennyi lettország lakossági devizaadóssága, mely a leértékelt valutától megemelkedik?
    Milyenek a gazdasági paraméterei, és mennyi a munkanélküliség......?
    Mert ugyanis kéát országot, különböző paritások miatt nem is lehet összehasonlitani!
    Demagógia aki ezt teszi!
    Mindenütt egyéni elbirálás, megoldásra van szükség!

    Egyébbként tele van a hócipőm a sok egymásnak ellentmondó hireid idézgetéséből, melyeket kiragadsz szövegkörnyezetükből!”
  • 31. elemér 2011. október 19. 19:20
    „Nehezen megy a Görög mentöcsomag. Vitatkoznak a Németek és Franciák hogy 50% vagy 60% hajnyirást adjanak a bankároknak.;))”
  • 30. elemér 2011. október 19. 09:41
    „Mikor a pénz értéke ingadozik, annak általában semmi köze a termeléshez. Az piaci reakci és spekuláció. Igy van ez a benzin árakkal is.”
  • 29. elemér 2011. október 18. 23:36
    „Sokat vitatják a hirekben, hogy mit is akarnak a Wallstreet tüntetök világszerte. Faber szerintem itt az alábbiban helyesen megfogalmazta. Ezt a bankárok nem akarják, hanem ujab trükköket találnak ki hogy ezt kijátszák.

    "Tehát a bankokról totálisan le kell választani a befektetési bank funkciót, a pénzintézet nem viselkedhet többé úgy, mint egy hedge fund, vagy akármilyen pénzkezeléssel foglalkozó alap. Takarékbankokká kell visszaalakulniuk a főbb bankoknak" - fogalmazott Faber."”
  • 28. elemér 2011. október 18. 23:21
    „O.K. itt már mond értelmes dolgokat. Legjob viszont az lenne ha a Németek kilépnek az Eurobol és hagyják azt zuhanni. Másik megoldás ha ezt nem akarják, akkor tegyenek Euros kötvényeket a piacra és financirozzák az Eurot, necsak foltozgassák. (Igy azt erösödik a forint szerintem.) Ezt a mi Nobel dijas gazdaságszakértöink tanácsolják. Marc Faber mint befektetö bankár ezt elhalgassa. Nekünk Ámerikában az a elönyünk, hogy hozzánk képest mindenki másnak nagyob a problémája. Pont ezért ide áramlik a pénz, ami nemtalál befektetésre. Amerikai vállalatok pedig televannak pénzel.

    Marc Faber a Wikipedián elérhető életrajza szerint Genfben született 1946-ban, és a zürichi egyetemen végzett közgazdászként, majd PhD fokozatot szerzett. A mértékadó nemzetközi üzleti médiumoknak - többek között a Bloomberg hírügynökségnek vagy az amerikai CNBC televíziónak - rendszeresen nyilatkozó befektető nemzetközi tekintélyét az utóbbi évtizedekben az alapozta meg, hogy cikkeiben, tanulmányaiban helyesnek bizonyult világgazdasági, világpiaci prognózisokat tett közzé, és ezeknek megfelelő befektetési döntéseket hozott.

    A befektető bankár, mert ö most az azt mondta, hogy a bankoknak drámai átalakuláson kell keresztülmenniük, hogy elkerüljük a bedőlésüket, ami egész társadalmak összeomlásával járna. "El kell fogadni, hogy a bank nem egyszerű piaci szereplő, hanem társadalmi felelősséget felvállalni köteles intézmény. Ugyanis az állampolgárok által megkeresett jövedelmeket őrzik" - mondta Faber, és hozzátette, hogy a hiba az volt, hogy eme jövedelmekkel a bankok egyre inkább játszani kezdhettek.

    "A bankok olyan tőkével spekulálhattak, amit egyszerű dolgozók milliárdjai havonta megtakarítottak. A bankok profitot akartak saját maguknak olyanok pénzéből, akik erre nem adtak felhatalmazást" - tette hozzá. Szerinte morális váltásra van szükség az egész gazdaságban, ennek alapja a bankrendszer átalakítása. "Tehát a bankokról totálisan le kell választani a befektetési bank funkciót, a pénzintézet nem viselkedhet többé úgy, mint egy hedge fund, vagy akármilyen pénzkezeléssel foglalkozó alap. Takarékbankokká kell visszaalakulniuk a főbb bankoknak" - fogalmazott Faber. Szerinte a takarékbankban őrzött pénzhez ezentúl senki mást nem szabad engedni hozzáférni, csak a fogyasztását visszafogni hajlandó polgárt. "Ez jót tesz majd mindenkinek, országnak, társadalomnak, világnak" - fogalmazott Marc Faber. http://tinyurl.com/3fcghzu”
  • 27. elemér 2011. október 18. 22:28
    „Nem bankár hát akkor kicsoda, talán király ? Kitöl van neki ez a tekintély ? Bankároktol és ez a buzz. hi,hi,hi...

    Itt van alább amit idéztem, Marc Faber Svájci bankártol:

    "Gyenge forint és nagy munkanélküliség lehet a kiút
    A forint további hanyatlását, világméretű, hosszú távú gazdasági pangást jósol Marc Faber, rendkívüli tekintélynek örvendő svájci származású befektetési bankár. Magyarország számára szerinte az a gazdasági túlélés ára, ha - akárcsak Lettország - hagyja leértékelődni a nemzeti valutát, hagyja időlegesen lesorvadni a gazdaságot, vállalva a nagy munkanélküliséget."
    http://www.piacesprofit.hu/gazdasag/gyenge_forint_es_nagy_munkanelkuliseg_lehet_a_kiut.html

    Ezt ajánlja Marc Faber és igy lehet jól keresni a térségben. Megfejik az Eurot és megfejik a forintot.”
  • 26. gjozsi88 2011. október 18. 20:32
    „elemer!

    Értem, hogy magyarázkodsz!

    "Ez a mi hires Nobel dijas gazdaságszakértöink véleménye erröl: Beszéljünk a tényekröl és necsak mindig mellébeszéjünk.

    Ez pedig a cikk: A forint további hanyatlását, világméretű, hosszú távú gazdasági pangást jósol Dr. Doom. Marc Faber Lettország példájának követését ajánlja Magyarországnak. http://tinyurl.com/6fsa2"

    Csak hogy ez nem a bankár!!!!

    "A forint pedig azért ingadozik mert az Euro rizikós."
    Ezért ingadozik az euróval szemben is a forint?????”
  • 25. elemér 2011. október 18. 10:14
    „Maradjunk csak ott, hogy az IMF szerepét gazdaság szakértök kritizállják. Amit pedig te állitasz az pontossan az amit a bankárok fujnak. Igen az kellene hogy legyen az IMF szerepe. Én nem ismerem hogy mit ajánlottak Orbánnak, de az tuti hogy nem csak egyszerüen azt amit te állitasz.”
  • 24. elemér 2011. október 18. 09:49
    „Akit idéztem az egy ujságcikkböl a Svájci bankár. Megmagyaráztam elötte, hogy az ö állitásai kétlessek. Nem egy gazdasági szakértö, és arra hivatkoznak hogy elismert. Ez már csak "buzz" nyomják a bankárok, mert gazdaságszakértök ezt máskép tudják. Mindenesetre érdekes amit állit. A forint pedig azért ingadozik mert az Euro rizikós. Addig fejik a bankárok ezt amig lehet.”
  • 23. gjozsi88 2011. október 17. 16:55
    „elemer!

    Kicsit komikus, hogy elöbb arról beszélsz, hogy
    "A lényeg itt az, hogy az ingadozásokon mindig jól lehet keresni, és ezért ingadozik a forint."
    .....majd idézel egy szakértőt:
    " A forint további hanyatlását, világméretű, hosszú távú gazdasági pangást jósol "
    Aki a gazdasági pangást összeköti a forint hanyatlásával,ami össze is függ.....erről beszéltem!
    Azaz a gazdaság hat vissza az árfolyamra!
    Lehetőleg ügyelj, hogy ne rögtön cáfold magad!”
  • 22. gjozsi88 2011. október 17. 16:22
    „még annyit

    "A lényeg itt az, hogy az ingadozásokon mindig jól lehet keresni, és ezért ingadozik a forint."

    "A forint további hanyatlását, világméretű, hosszú távú gazdasági pangást jósol"

    Azért itt van némi ellentmondás amit talán te is látsz!
    Levezeted, hogy azért ingadozik, mert lehet keresni vele....majd szakértőkre hivatkozol, akiket ezek szerint nem is értesz, és kiderül, hogy a gazdasági pangás miatt fog hanyatlani a forint, azaz a forint árfolyama a gazdasági pangás miatt változik!

    Veled látom kár vitát kezdeni.....cáfolod saját magad és még észre sem veszed!
    NO COMMENT!”
  • 21. gjozsi88 2011. október 17. 16:18
    „elemer!
    De a forint nem azért gyengül mert a bankárok akarják....azért gyengül, mert a forint mögötti gazdasági fedezet, növekedési potencia csökken, ami miatt a befektető menekül ,mert a befektetett tőkéjét nem akarja elbukni, ettől tovább romlik a gazdaság fejlődési lehetősége, romlik a versenyképessége......maga a befektetett tőke is elveszti értékét!
    Ezért van az, hogy gyengül a forint, mert a mögötte lévő gazdaság értéke csökken!
    Nem azért csökken a gazdaság, mert gyenge a forint....sőt a forint gyengeség az export miatt még jót is tenne!

    Erre mondtam azt, hogy a pénzpiac ,melynek csak része a bankszektor a gazdaságból visszaható hatásokat korrigálja piaci alapon!

    Ismétlem:
    AZ IMF, a világbank a tagországok hozták létre azon országok megsegítésére,akik a piacról a megnövekvő kockázatok miatt átmenetileg nem tudják finanszirozni magukat!
    Az, hogy a piac nem finanszirozza őket az gazdaságukban rejlő kockázat, azaz létező probléma, melyet a piaci árnál lényegesen kedvezőbb kondiciókkal és egy üzleti terv ellenében, annak végrehajtását ellenőrizve biztosítják hitelként, ezzel segítik az ország kockázatának csökkenését és biztosítják a piaci finanszirozás feltételeinek megteremtését és nem utolsó sorban az ellenőrzéssel csökkentik a befektetett tőke elveszésének esélyét!
    Ugyanis a kockázat elemző nem az IMF-nek ad elemzést, hanmem a piaci szereplőnek és nem érdeke, hogy rossz tanácsot adjon, mert a befektetőnek a rossz elemzés miatt elmaradt befektetés esetén elmaradt haszon is kár!
    Azaz az országok a pénzpiacok a kockázat elemzők mind-mind abban érdekeltek, hogy a felek közt fennt álljon a bizalom, azaz kihagyják a veszély esetén szükséges IMF-t világbankot!
    Ugyanis a kockázat elemzőt a piac tartja el és nem a saját szakembe rgárdával a csatlakozó országok szerződésén alapuló transferencia miatt minden adat birtokában lévő IMF, UNIÓ, világbank....!”
  • 20. elemér 2011. október 17. 02:53
    „Ezt elolvastam, és maga szájize szerint magyarázza a Svájci bankár a dolgokat. Elösször is ö bankár és nem gazdaságszakértö. Másodszor pedig a Skandináv bankok szerepe az egész más, mint az unios bank és világbank érdekeltségek szerepe. Ott nem a jóakarok érvényesülnek, hanem a profit. Ezért kell öket korlátozni, és ezért terjed a Wallstreet tüntetés világszerte. Ez pedig egy egészséges folyamat. Ez a mi hires Nobel dijas gazdaságszakértöink véleménye erröl: Beszéljünk a tényekröl és necsak mindig mellébeszéjünk.

    Ez pedig a cikk: A forint további hanyatlását, világméretű, hosszú távú gazdasági pangást jósol Dr. Doom. Marc Faber Lettország példájának követését ajánlja Magyarországnak. http://tinyurl.com/6fsa2s”
  • 19. elemér 2011. október 16. 19:54
    „A lényeg itt az, hogy az ingadozásokon mindig jól lehet keresni, és ezért ingadozik a forint.”
  • 18. elemér 2011. október 16. 18:51
    „Ez nekem logikus, például hogy ki sújt mit. Bukik-e tehát az Euró vagy sem? Nem fog bukni, mert az oligarchák azon nem nyernének. A görög adósságválságot addig fogják az Euró Övezet állampolgárai finanszírozni, ameddig lehet. Ezután Görögország kiszáll az övezetből és visszajön a Drachma. Ezt követve a görög nép lesz megkopasztva, de alaposan. http://www.antalffy-tibor.hu/?p=1258”
  • 17. gjozsi88 2011. október 16. 17:26
    „elemer!
    Az IMF nem kereskedelmi bank, hanem egy olyan bank, amita bajba jutott országok megsegítésére az országok hoztak létre!
    Szomorúan értesítelek, hogy nincs olyan bank, aki abban érdekelt, hogy lefagyassza a gazdaságot a kihelyezett tőkéje ne térüljön meg....sőt a bank rendszer a befektető tőke pont abban érdekelt, hogy ne keressen túl nagyot, mert az fejlesztési forrást von el, igy csökken a kihelyezett tőke megtérülése, csökken a befektetett tőke értéke!
    Az IMF úgy ad kölcsön, hogy szigoruan hitel birálatot végez, megnézi a kockázatokat és szigoruan a saját és hitel felvevője érdekében ellenőrzi, számonkéri az üzleti terv teljesítését!

    Az árfolyamok változásai az nem okok, azok következmények!
    Mivel a bankrendszer, mely része a pénzpiacnak a gazdaságból visszaható folyamatokat egyenliti ki, követi le!
    Nem véletlen, hogy az árfolyam változások, kockázati és kamatfelárak általában az országok gazdaságának nyilvánosságra került adatai után kerülnek elemzésre és ettől változik!
    Ez nem attól rugalmas, mert a pénz piac ezt akarja....ez attól rugalmas, hogy változik a pénz mögötti gazdasági teljesítmény értéke, annak hatásai és várható következményei!
    A pénz mögött mindig gazdaság teljesítőképességenek fedezete áll!

    "Tehát elsösorban a Németeknek kell tenni valamit, mert ök azok akik a rizikókat terjesztik a gatyaszoritásokkal otthol. Az eladósodott országok igy nem kapnak levegöt."

    A németek teszik is.....saját adófizetői pénzüket öntik bele, a saját gazdaságuk elöl vonnak el forrásokat, hogy az eladósodott országok túlköltekezéséből származó adósságot képesek legyenek finanszirozni, akik semmi kiadáscsökkentést nem akarnak, de elvárják, hogy a megtermelt javaik ellenére többet költhessenek.....mindezt addig tudják tenni, mig ez nem megy a német gazdaság rovására, ez a határ már nagyon közel van, ráadásul a német állampolgárt ez a támogatás az ő pénzén már egyre kevésbé tolerálható!”
  • 16. Losba 2011. október 16. 16:15
    „..azért a jobbikosok is belejöttek a havi 750.000.- lé felmarkolásába..miért nem terjesztik elő azt a javaslatot , hogy a képviselői fizetés max a minimálbér 3 szorosa lehessen ?..hiszen az adósságrendezésből mindenkinek ki kell venni a részét nem ?”
35 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Parkoló teherautóba hajtottak: két fiatal sérült meg súlyosan

Két fiatal sérült meg súlyosan abban a balesetben, amely szombatra virradó éjjel történt a főváros… Tovább olvasom