Kisalföld logö

2016. 09. 26. hétfő - Jusztina 13°C | 20°C

Volvo: energiatakarékos GTDi-motor

A Volvo Car Corporation egy új fejlesztésű, négyhengeres, 2 literes hengerűrtartalmú GTDi (közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltéses benzinmotor) motort mutat be a Volvo S80, V70 és XC60 modellekben.

E motor egyidejűleg kiváló teljesítményt és nagy hatásfokot nyújt. A Volvo által kifejlesztett új turbófeltöltéses technológia, a közvetlen befecskendezés és a kettős változó szelepvezérlés az alacsony üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, valamint a nagy teljesítmény egyedülálló kombinációját kínálja széles fordulatszám tartományában – és mindezt különlegesen kompakt kialakítással.
 

Kicsi, de erős turbó

Az új benzinmotor, a 2.0 GTDi kis mérete és hengerűrtartalma ellenére 203 LE maximális teljesítményű és már 1750 percenkénti fordulatszámtól 300 Nm nyomaték leadására képes, így különleges vezetési élményt nyújt.

A turbófeltöltéses rendszert a Volvo Cars a Borg-Wagner Turbo System és az acél alkatrészeket gyártó Benteler Automotive együttműködésével fejlesztette ki. A turbófeltöltő (K03) a motor maximális teljesítményéhez viszonyítva a legkisebb a piacon kaphatóak közül. A turbó nemcsak a teljesítmény tekintetében rendelkezik kiváló tulajdonságokkal, hanem a katalizátor gyors felmelegítése révén a kipufogógáz utókezelését is javítja.

A turbinaházat egybeépítették a kipufogó-gyűjtőcsővel: ezzel a hatékony megoldással a Volvónak már korábban is jó tapasztalatai voltak. 
 
Volvo GTDi turbómotor‏


Kettős VVT (változó szelepvezérlés)

A Volvo új GTDi motorja mindkét vezérműtengelynél változó vezérléssel működik. Mind a beszívó-, mind a kipufogószelepek nyitásának időzítése változtatható, hogy az átfedés optimális legyen, az égéstérben pedig a motor fordulatszámától függetlenül a megfelelő töltési fok alakuljon ki. Ennek eredményeként az égési folyamat a teljes fordulatszám-tartományban a lehető leghatékonyabbá válik, a gyorsulás pedig valamennyi sebességnél élénk lesz.
 

Powershift vagy kézi váltóval

A motor a Volvo automatikus hatfokozatú Powershift automata vagy hatfokozatú kézi sebességváltójával kerül forgalomba. Az új, hatfokozatú, kéttengelykapcsolós automata sebességváltó a kézi sebességváltók hatékonyságával és vezetési dinamikájával kínálja a minőségi automata sebességváltók könnyű használhatóságát. A tengelykapcsolók működtetése összehangoltan történik, így sebességváltás közben a nyomatékátvitel folyamatos marad. Ezzel egyaránt biztosítható a hagyományos automatikus sebességváltóknál megszokott könnyű kezelhetőség és folyamatos hajtást, valamint a kézi sebességváltással elérhető hatékonyság.
 

Teljesítmény és üzemanyag-fogyasztás (kézi/automata)

Modell Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra, mp Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km CO2-kibocsátás, gramm
Volvo S80 7,9/8,5 7,9/8,3  184/193
Volvo V70 8,3/8,9 8,1/8,4 189/195
Volvo XC60 9,6 (automata) 8,6 (automata) 199 (automata)
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Opel: lehet vezetői prémium

Az idén már ismét számíthatnak prémiumra az Opel csúcsvezetői – közölte az üzemi tanács… Tovább olvasom