Kisalföld logö

2017. 01. 24. kedd - Timót -6°C | -2°C Még több cikk.

Új motorok a Volkswagen Polóban

Öt év gyártás után újította meg kisautóját a Volkswagen, a Polo tavasszal érkezett meg a hazai márkakereskedésekbe – szerkesztőségünk most próbálhatta ki.

Kívülről nem sokban különbözik az új Polo a régi változattól, mindössze az új lökhárítók és a módosított lámpatestek, illetve az átrajzolt hűtőmaszk árulja el, hogy a új. Friss mintázatú felnik is érkeztek – a forma valamivel szögletesebb, modernebb lett, a méret is csak elhanyagolható mértékben változott: 2 milliméterrel lett hosszabb az legújabb Polo.

Persze, az egyik modellt sem olyan könnyű megkülönböztetni a másiktól, ha nem tudunk a mérettel viszonyítani, a laikus könnyen mellétrafál egyet a Polo-Golf-Jetta-Passat sorban. Szerintem „egyformaságban" simán Európa bajnok a márka. Teheti, hogy ami jó, azon ne változtasson, s az autó értékállóságát is nagyban javítja, hogy az újabb és újabb generációk, nem verik agyon formában az elődmodellt.
 

Forma: ami bevált, azon ne változtass. Fotó: Kovács András (képgaléria)


Az új Polo felszereltebb változatában már LED-ek biztosítják a tompított fényt – szóval, ha ezt látjuk, akkor az nagyon fiatal autó. Belül lecserélték a kormánykereket, módosítottak a műszerek grafikáján, a középkonzol kapcsolóin és igényesebb anyagokkal javították az eddig is jónak számító minőséget. Új érintőképernyőket vezettek be, a nagyobb, 6,5 colos, 800×480 pixeles felbontású multimédiás egység már teljesen rendben van. A navigációtól a tolatókamera képéig mindent ezen lehet nézni, de akár a saját okostelefon képernyője is megjeleníthető rajta, illetve vezérelhető is.

A tolatókamera felárért kérhető, az általunk próbált modellben is volt ez az extra és nagyon jól, pontosan és segítőkészen dolgozott. Figyel előre és hátra is – mondjuk dugóba araszolva sípol is rendesen, attól függően, hogy mi csúsztunk rá nagyon az előttünk levő autóra, vagy a mögöttünk igyekvő közelítette meg a Polót.

 

 

Új motorokat is kapott a Polo. Fotó: Kovács András (képgaléria)


A legfontosabb változások a motorháztető alatt történtek – már mindegyik erőforrás Euro 6-os. A régi 1,2 és 1,6 literes dízelmotorokat egy 1,4 literessel pótolták, amely 90 és 105 lóerővel elérhető. Ezek közül a leggyengébb, Bluemotion jelzésű változat mindössze 3,2 litert fogyaszt száz kilométeren, ami 82 g/km-es szén-dioxid kibocsátásnak felel meg.

Az általunk próbált modellbe a 90 lóerős, 1,2 literes TSI dolgozott, teljes megelégedésünkre. A kis turbós motor szépen pörgött és ott húzott, ahol kell – támogatta a sietősebb városi sávváltásokat, emiatt kicsit erősebbnek is tűnt, mint a gyári érték. Ez utóbbiban valószínűleg besegített, a harmonikus nyomatékelosztású, könnyű kapcsolású sebességváltó is.

 

 

 

 

Más ez a kormány... Fotó: Kovács András (képgaléria)


Az autó nagyon jól vezethető, igen csak változó minőségű burkolaton is teljesen rendben volt. Arra ment, amerre akartuk, szépen feküdte az utat – vagyis eltalált kompromisszum a futómű.

„Kisautósága" ellenére az új Polo olyan vezetéstámogató rendszereket kínál, amelyek a kategóriában még nem feltétlenül jellemzőek. Ilyen például a távolságtartó tempomat, a koccanásgátló automatikus fékezőrendszer, az ütközés előjelző, vagy az éberségfigyelő, de a már említett LED-es fényszórók vagy az állítható lengéscsillapítók is viszonylag újak ebben a szegmensben.

 

 

 

 

Szépen segített a tolatóradar - nem csak hátramenetben. Fotó: Kovács András (képgaléria)


A szakma itthon az 1,2-es, 90 lóerős Comfortline felszereltségi szinttől vár igazán sokat, nem véletlenül, hogy ilyen volt a tesztautó is. Ez most 4,3 millió forint helyett bő 3,9 millióért elérhető. És a slusszpoén: ehhez 77 ezer forintér dupla komfort csomag rendelhető. Így 3,99 millióért a ködlámpás, fűthető első üléses, könyöktámaszos, fűthető szélvédőmosó-fúvókás, fényszórómosós, elöl-hátul parkolóradaros, tempomatos a Polo – természetesen a nem is olyan szegényes alapfelszereltség felett.

Persze van Polo 3 millió alatt is – kétajtós és 60 lóerős a motorja. Menni nem annyira megy, de van, akinek ez is elég és korántsem fapados a felszereltsége. Minden Polóban benne van a menetstabilizáló a kipörgésgátlóval, a négy légzsák, a klímaberendezés az első elektromos ablak és a központi zár, valamit az érintőképernyős rádió SD-kártyaolvasóval és multimédia bemenettel (AUX-IN).

 

 

 

 

Innen is fess. Fotó: Kovács András (képgaléria)

 

 

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

MNB: több mint 37 millió forintos bírság jogtalan casco devizaköltség miatt

A legmagasabb, 20 millió forintos bírságot a szegedi központú. Lombard Lízing Zrt. kapta. Tovább olvasom