Kisalföld logö

2017. 06. 24. szombat - Iván 18°C | 33°C Még több cikk.

SEAT IBE: fiatalosan elektromos

Látványos koncepcióval jelentkezett a SEAT új, kompakt sportkupéja formájában, amely forradalmi designmegoldások és a vezetés intenzív élménye mentén vezet az elektromos kor fejlett mobilitása felé.

A SEAT IBE tanulmánymodell a jövő nulla emissziójú hajtásrendszerét a fejlett városi mobilitás sportos és dinamikus koncepciójában alkalmazza, miközben az IBE letisztult és atlétikus stílusa a SEAT már most készülő, elkövetkező generációi számára is izgalmas perspektívát rejt. Erőteljes arányok és precíz, letisztult formai nyelvezet jellemzi a spanyol márka designfilozófiájának folyamatos fejlődését.


Rövid, lapos és széles karosszéria, extrém lapos orral, illetve széles vállövvel – a SEAT IBE a klasszikus sportkocsik arányait sorakoztatja fel. E karakteres stílust azonban határozottan innovatív és egyedi módon képviseli, mégpedig kifejezetten a jellemzően nagyvárosi fiatal vásárlóközönség életstílusa szerint kifejlesztett, kompakt modell formájában.


A koncepció

Jól kezelhető méreteivel, magas fokú mozgékonyságával és dinamikájával a SEAT IBE a nagyvárosi forgalom tökéletes járműve. Kompakt, 2+2 üléses karosszériájával egyértelműen a fiatalos életstílusra készült, igazán bőséges térkínálattal egy pár számára, de elegendő hellyel akár négy személy kényelmes utazásához is. A hosszú tetőív kellő fejteret biztosít, a csomagok vagy a sporteszközök számára is tágas rakodóhely mellett.


A SEAT IBE olyan tisztán elektromos hajtású autó, amely nulla károsanyag-kibocsátással üzemel. Az elektromos motor a szabályozóelektronikával együtt az extrém laposan ívelő motorházfedél alatt, míg a lítium-ion akkumulátor az autó rövidre szabott hátuljában kapott helyet. Az elektromos motor 75 kW (102 LE) teljesítményével, illetve 200 Nm maximális forgatónyomatékával az IBE külső megjelenése sugallta élményeknek pontosan megfelelő menetdinamikai képességekkel szolgál. A városi forgalomra oly jellemző, 0 és 50 kilométer/óra közötti gyorsítás mindössze 3,4 másodpercig tart, míg az IBE 80-as tempóig 6,3, a 100 kilométer/órás sebesség eléréséhez pedig összesen 9,4 másodpercet igényel. A menetteljesítmények nem csupán az elektromos motor eleve kedvező teljesítmény- és forgatónyomatéki karakterisztikájának köszönhetők, hanem a SEAT IBE igen alacsony, mindössze 1000 kilogrammos saját tömegének is.


A folyamatos teljesítmény-leadás 50 kW-ra (68 LE) korlátozott értéke, illetve a 160 kilométer/órára határolt végsebesség a városi autópályákon is több mint elegendő a dinamikus autózáshoz. Az akkumulátor kapacitása 18 kWh, amely szintén bőségesen megfelelő a városi használat napi mobilitási igényeihez. Magától értetődő, hogy a SEAT IBE a legkorszerűbb biztonsági és kommunikációs rendszerekkel készült, különösen a jármű és környezete közötti kommunikáció tekintetében. A jövő információs hálózatába integrálódva, a SEAT IBE állapota és az esetleges biztonsági riasztások adatállományát a közlekedési infrastruktúra rendszerével, illetve más járművekkel is közvetlenül meg tudja osztani.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Audi: történelmi csúcson

Nagymértékben javított eredményén az Audi az idei első negyedévben, a tavalyi első háromhavinál 31,6… Tovább olvasom