Kisalföld logö

2018. 05. 21. hétfő - Konstantin 13°C | 23°C Még több cikk.

Renault Laguna II: élvezetesebb vezetés

Pontosan két évvel bemutatója után új küllemmel, motorokkal és műszaki megoldásokkal, valamint kárpitanyagokkal és külső színekkel jelentkezik a Laguna II. A választékot a 2.0T motorral (2.0 16-szelepes turbó) hajtott, különleges felszereléscsomaggal ellátott verzió egészíti ki.

A Laguna II 2.2 dCi mostantól kapható az ötfokozatú, kézzel kapcsolható Proactive automatával is. A Laguna II műszaki előnyét még jobban kiépítik olyan részletek, mint az alulkormányzottság-szabályozó ESP, az új Carminat navigációs rendszer, vagy a műszerfalba épített hatlemezes
CD-váltós, 4x40 watt teljesítményű Cabasse audioberendezés.

A Laguna II valamennyi változatát új, mutatósabb kárpitozás értékeli fel. Megjelent három új külső szín is. A számos díjat és kitüntetést nyert, a független Euro NCAP szervezetnél ötcsillagos törésteszt-eredményt elért Laguna II 2002-ben is jelentős erőt képviselt az európai piacon. A vetélytársak szaporodása és a felső középkategória értékesítésének 12
százalékos visszaesése ellenére töretlen volt a Laguna II kereskedelmi sikere.

Koncentrált technika a biztonságért

Akár a hajtóműveket, akár az anyagokat vagy az elektronikát nézzük, a Laguna II a legújabb technika koncentrációja, néhány teljesen új megoldással. Ezek négy fő területen – vezetési élmény, aktív és passzív biztonság, utazási kényelem és gondtalan autótartás – keltenek újszerű érzést és fokozzák az autó értékét. Ne feledkezzünk meg arról, hogy – valamennyi kategóriát beszámítva – a Laguna II volt az első autótípus, amely megszerezte az Euro
NCAP töréstesztjén a maximális, ötcsillagos értékelést. Időközben csatlakozott hozzá a Mégane II és a Vel Satis, míg a konkurenciából csupán a Mercedes C-osztály és a Saab 9-5 érte el a passzív biztonság e szintjét.

Nagyobb erő, élvezetesebb vezetés

2003 elejétől új Laguna II változatot vezet be a Renault, négyhengeres, 2.0 16V motorral, amely hatfokozatú sebességváltón át hajtja az első kerekeket. E motor annak leszármazottja, amely máris szolgál a Vel Satis és az Avantime típusokban. Kényelmes autózást lehetővé tevő 165 lóerős teljesítménye nem változott, de nyomatékmaximumát 270 newtonméterre fokozták, aminek köszönhetően élénkebben reagál az autó. Optimalizált teljesítmény- és nyomatékgörbéjének jóvoltából alacsony fordulatszámon is jól vezethető a Laguna II 2.0T. Még az év vége előtt kapható lesz ez a motor a kézzel kapcsolható, ötfokozatú Proactive automatikus váltóművel is. A 2.0 T változat ugyanazt a fokozott teljesítményű futóművet kapja,
mint a 3.0 V6 és a 2.2 dCi kivitel. Az autó kiállítását hátsó spoiler (a lejtőshátún) és xenonfényszóró egészíti ki.

2003 elejétől aI2.2 dCi kapható lesz a kézzel kapcsolható, ötfokozatú Proactive váltóművel is. A legújabb nemzedéket képviselő közös nyomócsöves dízelmotor változó átömlésű nyomószivattyút, 16 szelepes alumínium hengerfejet és változó beömlésű turbinát kapott. Kifinomultan csendes működésről két kiegyensúlyozó tengely és kéttömegű lendkerék gondoskodik.

Fejlett technika, egész más vezetési érzés

A családi autók között kimagaslóan gazdag műszaki tartalmáért kezdettől nagyra értékelt Laguna II a biztonságot és a komfortot fokozó új megoldásokkal erősíti meg a pozícióját. Az ESP menetstabilizáló alulkormányzottság-szabályzó funkcióval egészült ki. A valamennyi változatban alapfelszerelésként beépítésre kerülő rendszer akkor lép közbe, ha az autó sebességéhez képest túlságosan heves kikerülő manőver közben az első kerekek elvesztik tapadásukat (alulkormányzottság). Közben bekapcsolja a féklámpát, nehogy meglepje a követő gépjármű vezetőjét. Az ESP rendszer ASR kipörgésgátlót is tartalmaz, amely síkos úton elinduláskor, illetve gyorsításkor segít.
A passzív biztonság terén eddig is vezető szerepet játszó Laguna II első fejtámlái még könnyebben használható, új beállítási lehetőséget kaptak.

Beépített „hangversenyterem"

Az új Carminat Guidance navigációs rendszer az eddig is kapható Carminat Advanced Navigation mellett jelenik meg. A jelekkel és hangbemondással működő célravezetés mellett idén megjelenik az
útinformációs funkció is. A csúcsmodellben 4x40 W-os hatlemezes
CD-váltót, nyolc hangszórót és sebességfüggő hangerő-szabályozót
tartalmazó „Cabasse auditorium" berendezés található.
A komplett multimédiás berendezéshez DVD-játszó és az első fejtámlák hátoldalába süllyesztett TFT képernyők tartoznak.

Új burkolatok és kárpit, elsőrangú minőség

A Renault jelentősen módosította a Laguna II kárpitját és belső burkolását. A műszerfal felső része valamennyi felszereltségi szinten
új, szemcsézett „Cougar" felületet kapott, amely nagyszerűen illik
az egyéb, szintén módosított színű és anyagú elemekhez. A Sport Tourer poggyászfedele a korábbi műanyag helyett szövetbevonatú lett. A kárpitozás valamennyi változatban mutatósabb lett. Az „Authentique" kivitel szövetkárpitjának színe kékről faszénre változott, a konvencionális hatású „Expression" velúr üléseit új Club szövettel helyettesítették, amely modernebbnek mutatja az enteriőrt. Kétféle szín kapható, karbon és
bézs. A „Dynamique" belső látványa nem változott. A „Privilége" és az „Initiale" bőr-velúr illetve bőrkárpitja megmaradt, de az eddigi „Föld" színt karbon vagy bézs helyettesíti. Az új bőr-alcantara kárpitot külön a 2.0T verzió részére fejlesztették ki, de opcióként kínálják a "Dynamique" és a „Privilége" részére is. Az „Elan" bőr ajtóborítással együtt ezek hozzájárulnak a Laguna II sportos csúcsmodell pozicionálásához. 2003-ban három új metálfényezés jelenik meg, a Vihar Kék, a Garnance Vörös és az Amazon Zöld.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Trabant-vásárlás bosszúságokkal

Használt autó vásárlásakor – még ha kereskedőtől vesszük is – nem elég odafigyelni a… Tovább olvasom