A Kia Motors egy vadonatúj „A” szegmensbe sorolt autóval rukkol elő a szeptemberi Frankfurti Autószalonon. Ezzel az új autóval Korea második legnagyobb gépkocsi gyártója egy versenyképes autót kíván bevezetni az európai piacra.
![]() |
Az ötajtós autó négyüléses és ötüléses változatban is elérhető lesz. A 157 literes csomagtér elegendő teret nyújt a csomagok elhelyezésére. Az ülések lehajtott állapotában a csomagtér 882 literesre bővíthető. Ebben a szegmensben az átlagos utastér méreteit tekintve a kis Kia az első hellyel büszkélkedhet.
Az „A" szegmensben a kis Kia-nak a legjobb a CO2 kibocsátási értéke, amely azt tükrözi, hogy a mai igényeknek megfelelően ez a kisautó a környezetkímélőbb és „tisztább" autózás élményét is nyújtja. Az 1.0 literes motor kilométerenként 120 gramm széndioxidot bocsát ki. Az 1.1 literes ötsebességes, kézi váltós változat 130 gramm széndioxidot bocsát ki kilométerenként, míg a négysebességes automataváltós 153 grammot kilométerenként.
Az autó elérhető 14"-os illetve 15"-os könnyűfém felnivel is. A felszereltségét és több hasznos kiegészítőt tekintve az autó elősegíti a vállalat azon célkitűzéseit, hogy „fiatalos, sportos, barátságos" imázst alakítson ki.
Instant Mobility System
![]() |
A biztonság tekintetében a kis Kia eléri azokat az elvárásokat, ami egy modern autótól ebben a kategóriában napjainkban elvárható, mind az aktív és a passzív védelem esetében.
"Az új kisautónk az összes mai kor igényét kielégítő stílusjegyet hordozza és a legmagasabb felszereltséggel rendelkezik. Az aktív életstílust kedvelő korosztálynak készült, akik a fiatalabb generációból kerülnek ki." mondta a Kia Motors CO alelnöke, Yong-Hwan Kim.
Elérhető áron a fiataloknak
A gépkocsigyártók világszerte egyre inkább koncentrálnak a fiatalabb korosztályra, a Kia még közvetlenebb módon közelíti meg őket. "A fiataloknak nem mondhatjuk meg, hogy mire van szükségük, " mondja Mr Kim, "ők maguk döntenek. Amennyiben őket kívánjuk megnyerni vásárlásra, egy olyan remek autót kell kínálnunk, amely anyagilag elérhető számukra ."
Ez a hozzáállás máris meghozta eredményét az Amerikai Egyesült Államokban, ahol az eladott Kia autók 16 százalékát a 18-25 éves korosztály vásárolja. Így a Kia márka a fiatal generáció számára nagyon népszerűvé vált. Ehhez hasonló trend van kialakulóban Európában is.
A piaci térnyerésért
A Kia az új kisautóját volumenterméknek szánja, megalkotásában az európai piacon való térnyerés játszott szerepet. Az autó elősegíteni a Kia célkitűzéseit, miszerint az eladások számát 2005-re megháromszorozzák Európában, valamint a Kia márkaismertségét növeljék. Az autó dízel változata 2005-ben kerül bevezetésre, mellyel még vonzóbbá szeretnék tenni az autót a vásárlók számára.
Évente 150 ezer darab
A Kia a jelenlegi termékskálájával az európai piac szegmenseinek 35 százalékát fedi le, 2005-re ez az arány 85 százalékra emelkedik, az európai ízlésnek megfelelő fejlesztések és új autó bevezetések hatására – mondja Mr Kim.
A Donghee Autógyártó Vállalat fogja az új Kia-t összeszerelni egy új gyárban, Suhsanban, amely néhány kilométerre található a Kia Hwasung-i gyárától. A tervezett termékszám 150.000 db évente, amelyből 88.000 darabot exportra gyártanak. A várható eladás Európában 12 hónapos időszakot figyelembe véve 60,000 darab.
hirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Kisalfold.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon