Kisalföld logö

2016. 10. 01. szombat - Malvin 13°C | 23°C

Jön a KTM 990 Supermoto

A jövő szezon egyik csúcspontját a Birminghami Motorkiállításon mutatja be a KTM. Az új, már 115 lóerő teljesítményre képes supermoto a KTM hetedik új utcai modellje 2008-ban.
 A sportos supermoto kategória rajongói jól emlékeznek 2005 nyarára, akkor jelent meg az a motorkerékpár, amely addig soha nem látott könnyedséggel és sebességgel mutatta meg, hogy mit lehet művelni az aszfalton. Az új supermoto különleges képességei még a superbike-tulajdonosokat is megizzasztották. Nyugodtan mondhatjuk, hogy a 950 Supermotóval a KTM nem csak egy extrém gyors motorkerékpárt állított a kerekeire, hanem egy teljesen új „fajt is kitenyésztett", a nagy hengerűrtartalmú, kéthengeres supermotóét.


Kategóriateremtő sikerei után a KTM 2008-ban bemutatja a 990 Supermotót. A 999 cm3-re növelt hengerűrtartalmú, és immár befecskendezős LC8-as blokk továbbra is a legkönnyebbek közé tartozik, teljesítménye – és ezzel egyenes arányban a vezetés élménye – még meggyőzőbb. Tovább finomították az addig is különlegesen könnyű vázat, s javítottak az ergonómián is. Így a 115 lóerő kordában tartása olyan egyszerű feladat, hogy a 990 Supermotót leginkább hátulról és nagy távolságból lehet majd látni.

Narancssárga és fekete

A világ egyik leggyorsabb supermotója 2008-ban új megjelenéssel és praktikus részletekkel kívánja meghódítani a világot. A műanyag tankot ergonómiai szempontból optimalizálták, űrtartalmát 19 literre növelték. A márkára jellemző narancssárga szín mellett a 990 Supermoto feketében is kapható lesz. 
A világ legkönnyebb és egyik legmodernebb nagy V2-es blokkjának alapkoncepciója nem módosult, megváltozott viszont a hengerűrtartalom, melyet 999 cm3-re növeltek. Az üzemanyag-ellátás pedig a kor kívánalmainak megfelelően elektronikus befecskendezésű. A változtatásokkal a blokk teljesítménye 17 lóerővel, 115 lóerősre nőtt.

Akárcsak a 950 Supermotóban, úgy utódjában is nagy szilárdságú króm-molibdén csövek hálójából áll a váz. A súlymegtakarításra optimalizált térhálós váz tömege mindössze 9,8 kg. 1510 mm-es tengelytávjával és 65,1 fokos villaszögével a Mattighofenben készülő váz fordulékonnyá és stabillá teszi a gépet a supermotók igazi „vadászterületén", a szűk, kanyargós hegyi utakon.

Tapasztalat és szakértelem – ez jellemzi a WP futóműveket. Elöl finoman reagáló, teljesen állítható, 48 mm-es fordított teleszkópok nyelik el az út egyenetlenségeit, és adnak tökéletes visszajelzést. A hátsó futóműnél szintén WP márkájú központi rugóstagot használtak, mely nyomó- és húzó fokozatban is széles tartományban állítható, így a csillapítás jellege mindenkor ideális.

A Brembo elemekből álló fékrendszer bármilyen körülmények között maximális lassulást biztosít. Elöl két 305 mm átmérőjű, úszó ágyazású tárcsát szorítanak a négydugattyús, radiális nyereg betétei. Hátulra 240 mm-es tárcsát és kétdugattyús nyerget építettek be.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Toyota FCHV: 560 kilométer, hidrogénnel

Toyota Motor Corporation (TMC) bejelentette, hogy FCHV járműve nemrégiben sikeresen teljesítette… Tovább olvasom