Kisalföld logö

2016. 10. 01. szombat - Malvin 13°C | 23°C

Ford Individual: különleges járművek

Az emberek többsége már nem elégszik meg pusztán egy termék megvásárlásával, hanem személyre szabott dolgokat keres: művészi formatervű laptopot vagy mobiltelefont, különleges hatású bútort és ruhadarabokat. Nem csoda, ha az autóipar vevői is mindinkább szeretnék kifejezésre juttatni saját ízlésüket.

A Ford hosszú ideje tisztában van azzal, hogy a vásárlók különlegesebb, egyénibb járművekre vágynak, amelyek jobban passzolnak saját ízlésükhöz és igényeikhez. Bernhard Mattes, a Ford európai ügyfélszolgálati osztályának igazgatója szerint: ˝Az autók személyre szabhatósága mindig fontos szempont volt vásárlóink számára, kiváltképp, ha különleges funkciókról volt szó. Csakhogy ez nem csupán vonóhorgokról, légterelőkről és padlószőnyegekről szól; az általános tendencia mellett láthatóan erősödött az igény, hogy a vevők csúcsminőségű termékekkel igazíthassák autójukat egyéni ízlésükhöz – és nemcsak a nagy és drága modellek, hanem a teljes modellpaletta esetében.˝

A ˝Ford Individual˝ program jelenleg hét modellre terjed ki. E program révén a Ford képes kielégíteni számos vásárlója vágyát, akik a szokásos kiegészítők mellett olyan termékeket keresnek, amelyekkel személyre szabhatják autójukat.
 

Személyre igazítás kompakt autóknál is
 
– A Ford Individual a különleges opciók sosem látott választékát kínálja – mondja Bernhard Mattes. – Így képesek vagyunk megfelelni vevőink igényeinek és vásárlási szokásainak. Az elmúlt években sosem látott mértékben nőtt a  Ghia és Titanium felszereltségű modellek piaci részesedése. Az ezeket is túlszárnyaló „Individual" opciók révén most olyan helyzetbe kerültünk, hogy az autók méretétől függetlenül egyéni luxust és életstílust kínálhatunk.

Ez a trend szinte minden Ford modellnél megfigyelhető. Jó példa erre Focus: mostanában a Focus-vásárlók harmada Ghia vagy Titanium felszereltséggel rendeli meg autóját. A Mondeo esetében a magasabb felszereltségi szintek – például a Titanium X – rendelési hányada 55 százalék volt, míg az S-MAX-nál ez az arány elérte a 60 százalékot is.

A magasabb komfort és felszereltség iránti igény még a kisautók
kategóriájában is folyamatosan nő. Míg a korábbi Fiestáknak mindössze három százaléka talált gazdára Ghia felszereltséggel, addig ma már a Fiesta-vásárlók több mint 40 százaléka választja a Ghia vagy Titanium kivitelt. Ez világosan jelzi, hogy bár sok vevő választ kisautót, ez nem jelenti szükségszerűen azt, hogy kevesebb pénzt szánnak az új autó vásárlására. A ˝méretcsökkentéssel˝ egyre inkább együtt jár a felszereltség és kiegészítők mennyiségének növekedése.

Az is tény, hogy azokat a vevőket, akik első ízben választják a Fordot – és korábban úgynevezett prémium autót használtak –, lenyűgözi a Ford ár-érték aránya, ezért új Fordjukhoz szinte minden opciót megrendelnek.
 

45.000 elégedett vevő
 
A ˝Ford Individual˝ lényegében nem más, mint válasz a vásárlók azon vágyára, hogy egyéni ízlésükhöz igazíthassák a Ford felszereltségi szintjeinek és műszaki jellemzőinek széles kínálatát. – Ugyanakkor tudjuk azt is, hogy a közvélemény és az autós média elsősorban a prémium szegmens szereplői és a retro imázzsal bíró gyártók esetében figyel erre oda. Ez az a terület, amin még dolgoznunk kell – vélekedik Bernhard Mattes.

Eddig mintegy 45.000 vásárló választott ˝Individual˝ csomagot. A stílusos bőrkárpitok iránti növekvő keresletnek köszönhetően a gyártás majdnem teljes kapacitással folyik. A külső stílus-csomagok és karosszéria-kiegészítő kitek – akárcsak a különleges könnyűfém keréktárcsák és a multimédiás rendszerek – iránt szintén nagy a kereslet.
 
Ford Individual: különleges járművek

Különleges és rugalmas
 
A ˝Ford Individual˝ mögött álló kreatív csapat figyelemmel követi a trendeket, vagy új divatokat fedez fel, még mielőtt azok széles körben elterjednének.

– A manapság látható számtalan, különféle életstílus voltaképpen a modern társadalom sokszínűségére adott válasz" – vélekedik John McLeod, a Ford Európa jármű-perszonalizációs részlegének vezető formatervezője. ˝A mi dolgunk az, hogy e sokszínűséget összehangoljuk a vásárlóinknak kínált termékekkel – függetlenül attól, hogy e vásárlók milyen korúak, és milyen kategóriájú autót vezetnek. Mostanában a fiatalok sokkal hamarabb érnek felnőtté, az idősebbek pedig sokkal fiatalosabb életstílust követnek, mint korábban, s mindez igazán izgalmassá teszi a feladatunkat.˝
 

Ötféle stílusban
 
A Ford két irányvonalat választott az ˝Individual˝ programhoz: ezek a Luxury és a Lifestyle. Ezen belül is van még tagozódás: a Luxury kategóriában megjelenik a Classic és a Modern Techno stílus, míg a Lifestyle-ban a Style, Fun és Fashion.

A Ka, a Fiesta, a Mondeo, az S-MAX és a Galaxy modellekre történt alkalmazás után 2009 márciusa óta a Ford Individual program a Focusra és a Kugára is kiterjed. A számukra tervezett belső és külső stíluselemek révén mindkét modell megjelenése különleges lett, sőt a Kuga némelyik utastéri eleme a magas fényű „Piano White" felülettel is kombinálható.

– Egyre kevesebb vevőt lehet besorolni a kisautó-, kompakt-, középkategóriájú- vagy prémium-vásárló hagyományos kategóriájába" – mondja Laura Blossfeld-Smith, a Ford Európa jármű-perszonalizációs osztályának munkatársa. – Manapság egy autó formaterve és kisugárzása kulcsszerepet játszik, amikor valaki új autót választ.
 

Kifejezik a személyiséget
 
A kifejezetten fiatal vevőknek szánt járművek esetén elvárás a hangsúlyosan merész dizájn. Ez természetes, hiszen a fiatal autósok többsége ma már egyértelműen valami izgalmasat, megkülönböztetőt keres, hogy autójával is kifejezhesse személyiségét.
– A fiatal, magabiztos vevők számára kifejezetten izga
lmasak az olyan színek, mint a ˝Squeeze˝ zöld vagy a ˝Hot Magenta˝ – még akkor is, ha ezek a tónusok másoknak kissé erősnek tűnhetnek. Nem véletlen, hogy ezek a fényezések lettek az új Fiesta jellemző színei – mondja Laura Blossfeld-Smith.

És egyre több a hasonlóan gondolkodó vásárló. Az új Fiesták 20 százaléka ˝Hot Magenta˝ színben kelt el, vagyis a választható fényezések közül ez a legnépszerűbb. Kiváltképp a női vásárlók rendelik meg a fényezés mellé a ˝Ford Individual˝ utastéri stílus-csomagból a fényűző vörös és sportos ezüstszínű, exkluzív bőrkárpitozást. A férfiak a Fiesta Sport kék és ezüst színkombinációjú bőrkárpitját részesítik előnyben.

John McLeod és csapata szerint nem minden divatirányzat alkalmazható az autók világában. A népszerű grafikai trendeket vizsgálva – amelyek széles körben elfogadottak a légterelő szoknyák és kiegészítők tervezésekor – elmondható, hogy igen óvatosan kell kiválasztani a megfelelő motívumokat. Ilyen például a tetoválás-motívum, bár a Ford ezt is felhasználta az új Ka ˝Individual˝ kínálatában, és az ötlet lelkes fogadtatásra talált.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Magyar Termék Nagydíjas a Suzuki Splash

A Splash, a Magyar Suzuki Zrt. legutóbbi modellje elnyerte a Magyar Termék Nagydíj kitüntető címet. Tovább olvasom