Kisalföld logö

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -1°C | 9°C Még több cikk.

BMW új 3-as sorozat: Mesterhármasok

Az új sorozat próbája után kimondhatjuk: a modelltörténet folytatása méltó az elvárásokhoz.

A bajor prémiumgyártó az utóbbi években sikert sikerre halmoz. Az új 3-as sorozat próbája után kimondhatjuk, hogy a modelltörténet folytatása méltó az elvárásokhoz.

BMW 320d
Precíz váltó és kormány, kiegyensúlyozottan sportos futómű. Érzékenyen adagolható, hatásos fékek. Pörgős, nagy húzóerejű, kulturált motorok. Mindezek a BMW autók főbb jellemzői több évtizede. A mérnöki csúcsteljesítmény csak a siker egyik fele, a többi a kifogástalan német gyártási minőségen és a sportosságot mindig kifinomultan agresszív eleganciával vegyítő formaterven múlik.

Vérbeli sportgép luxusköntösben

Az újszerűen ívelt vonalakkal Chris Bangle vezető formatervező sikeresen adott új formavilágot a bajor luxusautóknak. A tipikus BMW-vesék krómkeretet kaptak, a benzinesek a 325i-től teljesen krómozott rácsokkal készülnek. A karosszérián jellegzetesek a rövid túlnyúlások, a hátratolt utastér, akárcsak a hosszú motorházfedél. Kívül és belül egyaránt jelentősen megnövekedve, utastere világosnak és tágasnak hat.
A 4,52 méteres hosszúság, a közel 182 centis szélesség, az 1,42 méteres magasság és kivételesen nagy, 2,76 méteres tengelytáv a kényelem és a kezelhetőség összhangját teremti meg. Az új 3-asban nagyobb lábtér jut a hátsó utasoknak, a helykínálat valóban kifogástalan. Hátulra nemcsak szabályozható klímafúvókákat szereltek, de az utazás közben használt elektronikákra gondolva két darab 12 voltos csatlakozót is. A 3-asban harmonikusan egyesítettek két karaktert: a kényelmes középkategóriájú limuzinét és a vérbeli sportgépét.

A cockpit hamisítatlan BMW, áttekinthető és vezetőorientált. Balra a vezető zónája, ahol minden szükséges információ egyértelmű és világos formában látható. Már az alapfelszereltségben a vezető és utasa számára egyaránt jól elérhető praktikus rekeszek sokaságát találjuk. A hátsó utasok igényeit rakodóhelyek további csoportja elégíti ki, a csomagtér pedig 460 literesre nőtt.

A benzines: 320i

BMW 320i
A legerősebb négyhengeres modell helyét a BMW 320i veszi át. A modell VALVETRONIC és kettős-VANOS rendszerekkel  felszerelt motorja 150 lóerőt ad le 6200-as fordulatnál, 200 Nm-es csúcsnyomatéka 3600-nál jelentkezik. Az 1395 kilogrammos saját tömegű autó 9 másodperc alatt éri el álló helyzetből a százas tempót, legnagyobb sebessége 220 kilométer/óra, az EU-tesztcikluson mért fogyasztása mindössze 7,4 liter/100 kilométer.

A beindításhoz minden új 3-asban elegendő csupán röviden megnyomni az indítógombot, a további szabályzás egészen a motor beindulásáig már automatikus. A rendkívül csendes erőforrás pörgetésre sportosan mormog, erőben, teljesítményben, nyomatékban egy pillanatig sincs hiányérzetünk. Az utolsó fokozatban sztrádán az engedélyezett 130-nál kereken 3000-et forog a motor, a váltóáttételezés hosszú, takarékos utazásra is jó. Ugyanakkor autópályás előzéseknél sem kell visszakapcsolni, az erőforrás kellően rugalmas. A szélzaj nagy sebességnél is csekély.

320d: a sportdízel

BMW 320i
A négyhengeres BMW 320d a közös nyomócsöves technológia és a változó geometriájú turbófeltöltő segítségével 163 lóerős teljesítményszintet, illetve 2000-es percenkénti fordulatszámnál bőséges, 340 newtonméteres forgatónyomatékot produkál. A közel másfél tonnás önsúly ellenére kifejezetten sportosan alakul a gyorsulás is: 8,3 másodperc 0-ról 100 kilométer/órás sebességre. A legnagyobb sebesség 225 kilométer/óra, a motor üzemanyag-fogyasztása 5,7 liter/100 kilométer, s a BMW 320d természetesen megfelel az EU 4 szabványnak is. A finom járásról kiegyenlítő tengelyek gondoskodnak. Autópályán hatodik fokozatban a 130-at tartva csak 2300-at forog az erőforrás, a motorzaj közben szinte észlelhetetlen.
Minden modell már alapkivitelében hatfokozatú kézi kapcsolású-, illetve opcióként hatfokozatú automatikus sebességváltóval készül. A kézi váltó rendkívül precíz, rövid utakon jár, könnyedén, sportosan kapcsolható.

Vezetési stílus: ahogy tetszik

Az 50-50 százalékos tömegelosztás a tengelyek között spontán kormányzási reakciókat és páratlanul semleges kanyarvételt tesz lehetővé. Az új BMW 3-as számára kifejlesztett kettős alsó vezetőkarral ellátott első felfüggesztés teljes egészében alumíniumból készült, s a lehető legkedvezőbb összhangról gondoskodik a menetdinamika és a kényelem között. Az öt könnyűszerkezetes acél vezetőkarral kialakított hátsó felfüggesztés nagyban hozzájárul a lehető legprecízebb mozgékonysághoz és sportos irányíthatósági tulajdonságokhoz.
Legújabb generációjával a DSC futómű-szabályzó rendszer (dinamikus stabilitás-ellenőrző) szintén a biztonságot erősíti. Letaposott havon áthajtva is kipróbáltuk a menetstabilizálót, és a a csúszós úton még erős gázadás közben is kifogástalanul kézben tartható volt a 3-as BMW.

Minden idők legbiztonságosabb 3-asa

Jóval szilárdabb, ám egyidejűleg könnyebb kialakításával a karosszéria jelentős mértékben hozzájárul a koncepció tökéletes harmóniájához. Az utasvédelmi megoldások között az optimalizált biztonságiöv-rendszerek mellett alapkivitelben hat légzsák szerepel.
A széria kivitelű kétfokozatú féklámpa erős fékezéskor vagy a blokkolásgátló működésekor nagyobb felületen világít. Ez a mögöttes forgalom számára egyértelműen vészjelzést ad, őket is erőteljes fékezésre késztetve, hozzájárulva a ráfutásos balesetek elkerüléséhez.

Nyolcmillió alatt

Az alapárak garantálják, hogy az új 3-as BMW megőrzi exkluzivitását: a 320i 7.965.000 forintért, a 320d 8.435.000 forinttól vihető haza, a 325i 9.645.000 és a 330i 11.525.000 forintos alapára szintén a bajor presztízsmárka magabiztosságát tükrözi. Az sem marad azonban új 3-as nélkül, aki ennél kedvezőbb áron szeretné a garázsába állítani: 2005 őszén egy négyhengeres alapmodell egészíti majd ki a kínálatot. Az alapárban egyébként a manuális klímaberendezés, a 6 légzsák, a DSC menetstabilizáló és a defekttűrő abroncsok már szerepelnek, de aki tovább kívánja fejleszteni új 3-asát, az extrafelszerelések hagyományosan széles kínálatából bőven válogathat.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

25 éves az Audi quattro

Az első quattro 1980-ban a Genfi Autószalonon debütált és napjainkig tartó sikertörténetet írt. Tovább olvasom