Kisalföld logö

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 24°C Még több cikk.

Best of Renault: vezettük a Thaliát, láttuk a Laguna Coupét

Budaörs–Tata - Sűrű programot bonyolít 2008-ban a Renault Hungária, idén már negyedik alkalommal hívták össze az újságírókat a márka újdonságainak megtekintésére, és nagyrészt kipróbálására. A mai tesztnap apropóját a kis családi limuzin, a megújult Thalia magyarországi bemutatója adta.
Sztrádán a Laguna GT kombival

A budaörsi parkolóban kis túlzással annyiféle és -fajta Renault sorakozott, mint égen a csillag: az új terepjáró, a Koleos, a Laguna limuzin és kombikivitelei, a Twingo miniautó látványos fényezésű változatai, és természetesen külön sorban az új Thalia. Mivel a tatai helyszínen egy újabb tesztvezetés várta a résztvevőket, ezért az útra egy nagyon kényelmes és erős túrakocsit, a Laguna GT 205 lovas turbó-benzines kombiváltozatát választottuk.

Nem kellett csalódnunk! Férfias erőt igénylő kuplung, határozottan járó, tömör fémgömbben végződő váltógomb adta meg a sportos vezetés alaphangulatát. Szinte már alapjárattól vehemensen húzó, csendes motorjával, feszes, kiváló tapadást nyújtó futóművével a nagy kombi vérbeli Granturismóként teljesítette az autópályás szakaszt, miközben a luxusról sem kellett lemondanunk a temperált, hangszigetelt utastérben, a példás oldaltartású, kívül bőrrel, belül Alcantarával burkolt sportülésekben. Mivel ez már a harmadik utunk volt valamelyik Laguina GT-vel (volt már dízel és limuzin is), szereztünk annyi tapasztalatot, hogy hamarosan önálló cikkben emlékezzünk meg róluk.

Galéria!



Bemutatjuk a Thaliát

Teljesen újratervezve, könnyebben, erősebben, komfortosabban és – szerintünk – jóval szebben folytatja pályafutását a Renault Thalia. A gyártó szerint elegáns is, ez kívül-belül több részletben igaz, de persze az alig kétmilliós limuzin nem a golfpálya parkolójában villantani való. Mert ennyibe kerül: az 1,2 literes, 16 szelepes, 75 lovas Authentique alapváltozat 2 millió 90 ezer forintról indul, és már ennyiért fényezett lökhárítókat, blokkolásgátlót, két első légzsákot, minden ülésen hárompontos biztonsági öveket (elöl övfeszítővel) és öt darab, állítható magasságú fejtámlát ad a Thalia, és van például 2 Isofix-ülésrögzítő is.
A következő, Expression-szinten belép a szervokormány, a távirányítós központi zár, két elektromos ablak, fedélzeti számítógép, magasságában állítható vezetőülés és kormány, belső krómdíszek és „szaténfényűek" lesznek a belső kilincsek, a számla pedig 2 millió 290 ezer forintról szól, illetve ha a motort az 1.5 dCi 65 lovas változatára cseréljük, 2,74 millió forintot kell fizetnünk.

Galéria!

A luxust a Thalia esetében is a Renault-kínálatban megszokott Privilége név rejti, és mivel az új Thalia könnyebb elődjénél, valamint a 16 szelepes alapmotor nyomatékleadása rendkívül egyenletes, ezért a csúcsváltozat az 1,2 literes belépőmotorral is rendelhető – valamivel kevesebb mint 2,5 millió forintért. Mit kapunk ezért? Például bőrkormányt és sebváltógombot, „szaténfényű" külső-belső kilincseket, elektromos állítású tükröket, ködfényszórókat, pollenszűrős klímaberendezést és kormányról vezérelhető MP3-as CD-rádiót. Extra tartozékként a Bluetooth-kihangosító, a hordozható navigációs rendszer és az iPod-csatlakozó is kérhető. Ezzel a felszereltségi szinttel már rendelhető egy 98 lovas, 1,4 literes benzines (2,64 millió) és a másfél literes dízelmotor 85 lóerős változata, 3 millió 90 ezer forintos áron.
A csomagtér mérete az egyik legtágasabb a kategóriában: 506 literes.

Hogyan megy?

A külső-belső felszereltség és a motor ereje alapján nagy valószínűséggel ez utóbbi, 85 lovas csúcsdízelt kaptuk a tesztútra. Az már az elején kiderült, hogy a rugózást nagyon komfortosra hangolták: a kapubejárónál, ahol befelé a kombi GT lassan is nagyot zökkent, a Thalia észrevétlenül siklott át a keskeny, de mély árkon: csillapításból jeles! Utána egy körforgalomban az is kiderült, hogy ennek ára – a Clio II-től átvett fejlett alváz ellenére – a távolról sem sportautós kanyarfekvés. Az autó egyébként jobban tartja az íveket elődjénél, dőlést csak a hirtelen irányváltásoknál vagy nagyon gyorsan vett kanyarokban érzékelhetünk. De ez így is van rendjén: a Thalia bármely kivitelében józan családapák (és -anyák) autója, akik közlekedni akarnak, ésszerű áron, kényelemben, alacsony fenntartási költségekkel.

Galéria!


Nem érdektelen tehát számukra a fogyasztás. A legerősebb dízel – amely városban és országúton egyaránt jó erőben van, azonnal reagál a gázpedálra és könnyedén tartja a lépést a forgalommal – mindössze 4,3 liter gázolajat kér vegyes üzemben. (Városban 5, országúton 3,9 liter az adat.) Érdekes módon ez kevesebb, mint a 65 lóerős kivitelé, de annak 4,5 literes átlaga sem tűnik ijesztőnek. Ennek ellenére az igazi kereslet a szintén takarékos benzinesekre várható, az alapmotor 5,9 literes átlaggal büszkélkedhet, de a közel száztagú ménest mozgató 1,4-es is megelégszik 7 literrel. Az alacsony fogyasztási átlagok természetesen rendkívül csekély károsanyag- és szén-dioxid-kibocsátást is jelentenek, hozzájárulva Földünk és jövőnk védelméhez.

Galéria!

Filmsztár a téren

Rövid időre megcsodálhattuk a Renault legattraktívabb mai autóját, a valóban lenyűgöző Laguna Coupét. A lapos, áramvonalas, ugyanakkor rendkívül karakteres karosszéria minden bizonnyal sokak tetszését nyeri el, igaz, négy magas felnőttet csak vészhelyzetben ültetnénk bele. Az elegáns kétajtósról hamarosan bővebb ismertetőt közlünk a Kisalföld Online autósrovatában, addig is – kedvcsinálóként – megmutatjuk a Tatán kiállított francia szépség néhány képét.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Renault Laguna Coupé: Az autózás tiszta öröme

A Fluence tanulmányautó örököseként a Renault Laguna Coupé az autózás tiszta örömét idézi. A… Tovább olvasom