Kisalföld logö

2017. 08. 21. hétfő - Sámuel, Hajna 13°C | 23°C Még több cikk.

Bemutatkozik az új Mazda3 i-Stop

i-Stop start-stop rendszer, kétliteres, 151 lóerős közvetlen-befecskendezéses benzinmotor – az új Mazda3 mostantól olyan környezetkímélő meghajtással is rendelhető, amely üzemanyag-takarékos, mérsékelt károsanyag-kibocsátású, de megőrzi dinamikus karakterét.

A vadonatúj Mazda3 áprilisi európai bemutatója után megérkezett Magyarországra a modell i-Stop rendszerrel szerelt változata, amely egyszerű elveket követve alkalmaz korszerű technológiát: az új Mazda3 i-Stop vezetése Zoom-Zoom élményt nyújt, viszont ha nem mozog az autó, nem szennyezi környezetét.

A Mazda innovatív start-stop automatikája az újonnan fejlesztett, kétliteres, 151 lóerős közvetlen befecskendezéses motorral összehangolva mérsékli az üzemanyag felhasználást és károsanyag-kibocsátást. A régi Mazda3 korábbi kétliteres motorjához hasonlítva az új Mazda3 i-Stop 100 kilométerenként majdnem egy litert spórol, amely vegyes használatban 14%-ot jelent. Mindemellett CO2-kibocsátása 75 000 km-re vetítve 2,2 tonnával kevesebb, mellyel a modell játszva teljesíti az aktuális Euro5-ös előírásokat.

Nem csak a Mazda3 i-Stop 151 lóerős teljesítménye bizonyítja, hogy egy környezetkímélő hajtáslánc milyen dinamikus tud lenni. A hatfokozatú váltó rövid úton jár, s mindig ideális nyomatékot biztosít a sportos, de takarékos autózáshoz.


Az új Mazda3 innovatív i-Stop rendszere

A motor leáll, ha az autó megáll – az új Mazda3 i-Stop rendszere ezen egyszerű elv mentén működik. Pl. piros lámpánál az automatika leállítja a motort, és a kuplungra rálépve újraindítja azt a motor megfelelő hengerébe történő benzin befecskendezésével és meggyújtásával, így az új Mazda3 i-Stop kategóriájának egyik legjobb fogyasztási értékét éri el, konkrétan 6,8l/100km-t.

A rendszer újdonsága a főtengely speciális vezérlése és a dugattyúk meghatározott pozícióra állítása a motor megállításakor – e két tényezőnek köszönhetően a motor újraindításkor különösen gyorsan reagál, mindössze 0,35 másodperc alatt. Az indítómotor – amely más start-stop rendszerek esetében az egész folyamatot vezérli – az i-Stop rendszerben csak kiegészítő szerepet kapott, amely energiát takarít meg, és minimalizálja a különben fellépő tipikus zajokat.


Új katalizátor

Az új Mazda3 i-Stop újonnan fejlesztett, különösen tartós katalizátorának kulcsa a szinguláris nanotechnológia, melynek segítségével az 5 nanométernél kisebb részecskék sem vándorolnak el eredeti helyükről a forró kipufogógázok hatására, s nem állnak össze halmazokba. A katalizátor gyártásához pedig 90%-kal kevesebb nemesfémet használnak, amely értékes erőforrásokat takarít meg.


i-Stop két felszereltségi szinten

A magyarországi Mazda márkakereskedésekben a Mazda3 i-Stop két felszereltségi szinten rendelhető mind a Sport, mind a Sedan karosszériaváltozatban. A TX felszereltségi szint (5.859.900 Ft-tól) többek között kétzónás automatikus klímát, esőérzékelőt, tempomatot, tolatóradart, CD/MP3 lejátszót tartalmaz, az alapfelszereltségbe tartozó 8 légzsákon és elektronikus menetstabilizáló rendszeren kívül. A TX Plus felszereltség (6.159.900 Ft-tól) része még a sávváltást segítő rendszer (RVM), a BOSE audiorendszer és a keréknyomásjelző a műszerfalon.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A roadster rajongók Le Mans-ban ünnepelték a 20 éves MX-5-öt

Ebben az évben a világ legismertebb hosszú távú autóversenyének helyszínén, Le Mans-ban ünnepelték… Tovább olvasom