Kisalföld logö

2018. 01. 16. kedd - Gusztáv -3°C | 5°C Még több cikk.

Audi A4 allroad quattro: nem ismer határokat

Audi, amely nem ismer határokat – bemutatkozik az A4 allroad quattro. E modell quattro állandó összkerékhajtásával és megnövelt szabadmagasságával mindenfajta útra ideális, ott is élvezetes vezetéssel szolgál, ahol az aszfalt már rég véget ért.
Természetesen az Audi A4 allroad quattro is kínálja mindazon innovatív technikákat, amelyek az A4-sorozat kivételes pozícióját biztosítják vetélytársai előtt: erős és kifejezetten gazdaságos motorok palettája, az ˝Audi drive select˝ menetdinamikai rendszer, az S-tronic high-tech sebességváltó, valamint számos innovatív kommunikációs és vezetői segédrendszer. Az újdonság első példányai várhatóan májusban érkeznek Magyarországra.

Formavilágában az Audi A4 allroad quattro alapvetően az A4 Avant modellre épül: a határozott vonalak szoborszerűen megformált felületeket fognak közre, az alacsony tetővonal kupészerű kontúr mentén ível. A modellsorozat sportos eleganciáját markáns részletmegoldások értelmezik újszerűen. A „Luna-szürke" árnyalatra fényezett ˝singleframe˝ hűtőrács krómdíszítésű, függőleges rácstagokkal készül, az egyéni megjelenést hangsúlyos lökhárító és méretes légbeömlő nyílások fokozzák. A ködfényszórókat krómozott gyűrűk szegélyezik, a „Xenon-plus" fényszórókkal szerelt változatokon pedig a nappali világítás és a hátsó fények feladatát egyaránt világító diódák látják el. Elején és hátulján az Audi A4 allroad quattro egy-egy rozsdamentes acélból kialakított, robusztus védőlemezt hordoz.


Oldalnézetben a kiszélesített kerékjáratok, az opcióként nemesacél belső díszlécekkel kiegészíthető, szögletes küszöbborítások, illetve a 17-colos, hétküllős könnyűfém keréktárcsákkal szerelt, nagyméretű kerekek tűnnek szembe. A tető szélein két magas tartóra támaszkodó sín fut végig. A hátsó lökhárító markáns vonalaival és integrált, vízszintes fényvisszaverőivel hangsúlyozza még inkább az Audi A4 allroad quattro szélességét.

Az Audi A4 allroad quattro igen kifejező megjelenésű. Hosszúsága 4,72, tengelytávja 2,81, szélessége 1,84, magassága pedig 1,50 méter. Szabadmagassága azonban jelentősen meghaladja az Audi A4 Avant modellét, s terheletlen állapotban eléri a 180 millimétert.

A csomagtér alaphelyzetében 490 literes, az extrafelszerelésként kivehető sízsákkal kiegészített rakodónyílással is rendelhető, osztott hátsó üléstámla lehajtásával azonban akár 1.430 literig bővíthető. Hossza ekkor eléri az 1,78 métert, a rakodószélesség kereken egy méterre adódik.


Karakteréhez harmonikusan illeszkedve, az Audi A4 allroad quattro praktikus részletmegoldások egész sorát vonultatja fel: a csomagtér fedőborítása és a biztonsági elválasztó háló külön rekeszben tárolódik, a borítás egyetlen érintésre önműködően felcsévélődik. A csomagtartó rögzítő gyűrűi és szatyorakasztói a szériafelszereltséget gazdagítják, akárcsak az elcsúsztatható hálóval kiegészített oldalsó rakodórekesz.
Az Audi ugyancsak szériakivitelben kínálja a megfordítható csomagtér-padlózatot, amelynek alsó felét a szennyezett tárgyak praktikus elhelyezésére szolgáló, vízálló teknőként alakították ki. Kívánságra megfordítható szőnyeg, 12-voltos csatlakozó, illetve extrafelszerelésként elektromos csomagtér-ajtó mozgatás, valamint teleszkópos rudakkal és hevederekkel kialakított csomagrögzítő rendszer is kapható. Utóbbi segítségével a csomagtartó a padlózat két beépített sínje révén mindenkor a pillanatnyi igények szerint osztható fel.

A kárpitanyagok tekintetében a vásárló az alload-karakterhez illeszkedő szövet, kétféle bőr, illetve egy Alcantara/bőr variáció közül választhat.


Az Audi kezdetben háromféle erőforrással kínálja A4 allroad quattro modelljét. A benzines és a két dízel aggregát egyaránt közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel és turbófeltöltéssel működik. Mindegyikük magas teljesítményszinttel, intenzív vonóerővel, rendkívül kultúrált járással és kifejezetten alacsony üzemanyag-fogyasztással tűnik ki. Az összes motorváltozat már szériakivitelben rendelkezik a fékenergia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszerével, amely a mozgási energia egy részét elektromos energiává alakítva juttatja vissza a fedélzeti hálózatba.

A 2.0 TFSI négyhengeres az 1.500 és 4.200 percenkénti fordulatszám közötti tartományon 350 newtonméter maximális forgatónyomatékot küld a főtengelyre, névleges teljesítménye pedig 155 kW (211 LE). Segítségével az Audi A4 allroad quattro mindössze 6,9 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 230 kilométer/óra. Kombinált üzemanyag-fogyasztása 8,1 literre adódik 100 kilométerenként.

A 2.0 TDI konstrukciót 1800 bar üzemi nyomású common-rail üzemanyag-befecskendezésével rendkívül kultúrált járás jellemzi. E kétliteres dízel ugyancsak 350 newtonmétert produkál, amely 1.750 és 2.500 percenkénti fordulatszám között áll a vezető rendelkezésére. 125 kW (170 LE) maximális teljesítménye szintén igen magasnak számít, amelyhez átlagosan 100 kilométerenként mindössze 6,4 literes üzemanyag-fogyasztás párosul. Az Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI csupán 8,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/óra sebességre, a csúcstempó pedig ez esetben 213 kilométer/óra.


A paletta csúcsán a 3.0 TDI áll. A V6-os dízel teljesítménye 176 kW (240 LE), s 1.500 és 3.000 percenkénti fordulatszám között 500 newtonmétert produkál. Az Audi A4 allroad quattro az S-tronic sebességváltóval, s ezzel a motorral 6,4 másodperc alatt gyorsít százas tempóra, a száguldás határa pedig 236 kilométer/óra. A háromliteres aggregát átlagosan 7,1 liter üzemanyaggal is megelégszik 100 kilométerenként, s mint a motorpaletta minden tagja, az Euro 5 károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak is megfelel.

A 2.0 TDI hatfokozatú manuális sebességváltón át továbbítja teljesítményét. A 3.0 TDI és a 2.0 TFSI erőforrásai mögé az Audi a dinamikus és különösen gazdaságos S-tronic váltóművét építi. Ez az innovatív, kettős tengelykapcsolós konstrukció mindössze századmásodpercek alatt, s rendkívül kényelmesen kapcsolja hét fokozatát.A teljesen automatikus üzemmód mellett egy „manuálisat" is kínál, a pilóta ekkor maga válthat, kívánságra akár kormánykerék-kapcsolóbillentyűk segítségével is.

Az Audi A4 allroad quattro szériakivitelében kínálja a quattro állandó összkerékhajtást. Tisztán mechanikusan működő központi differenciálművével enyhén hátra összpontosítva, 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. A nyomaték igény szerint akár 65 százalékban előre, vagy 85 százalékban hátra is vezethető.

Olvasóink írták

  • 3. Primax 2009. március 01. 20:10
    „A mi autónk...”
  • 2. s.margit 2009. március 01. 13:21
    „Sajnos nincs ötösöm.”
  • 1. Szilágyi_Zsolt 2009. március 01. 12:01
    „Rusnya nagy batár, nekem nem kéne. Annál is kevésbé, mert az árából 2 normális, hétköznapi autó is kitelne.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

©koda Motorsport a Monte Carlo ralin

A ©koda Motorsport gyári csapata két Fabia Super 2000 versenyautóval állt rajthoz a szezon első… Tovább olvasom