Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

3008: A Peugeot crossovere

A Peugeot 3008 kompakt, mégis tágas crossover. Nemcsak a Peugeot kínálatában számít újszerűnek, hanem a piac egészén is. A kelet-franciaországi Sochaux üzemben készülő autó koncepciója és specifikációja egyesíti magában a márka egész tudáskincsét és valamennyi értékét.

A 3008 sokoldalú jármű: a szabadidő-terepjáró (SUV), a többcélú autó (MPV) és a lejtőshátú kocsi keresztezése. E különböző koncepciók előnyeit ötvözi, ugyanakkor többféle új és eredeti megoldást alkalmaz (Dynamic Roll Control, Grip Control, stb.), ezáltal korábban összebékíthetetlennek vélt tulajdonságokat sorakoztat fel (például magassága ellenére élvezetesen vezethető, hajtóműve leküzdi az akadályokat, mégis környezetbarát).

Megalkuvást nem ismerő természetével és határozott stílusával az úttörő 3008 azon vevőknek kínál eredeti, variálható járművet, akik modernségre, praktikumra és örömautózásra vágynak. Ez a védelmező, sokoldalú, státuszt kifejező kocsi minden tekintetben igazi crossover, amely új horizontot tár fel.


Különböző autókoncepciókat egyesít

A Peugeot 3008 felépítésében és formájában is crossover: különböző autókoncepciókat egyesít. A 3008 felépítése ügyesen kombinálja az egyterű karosszéria-formát az előretolt szélvédővel, és a szabadidő terepjáróktól kölcsönzött elemekkel, mint amilyen az alsó csomatérajtó (vagy hobby) vagy a magas vezetőpozíció.

Az autó stílusában harmonikusan egyesülnek e különböző gének. Kiegyensúlyozott arányai, dinamikus és robusztus vonalai újszerű tartalomról árulkodnak. Az orrkiképzés stíluselemei alkalmazkodnak a nagyvonalú méretekhez, míg a hátsó rész és a szélesen kiformált oldal vizuális kapcsolatot teremt az úttal. A felszereltségi szinttől függően lehetnek terepes stíluselemek a küszöbön és az alsó részeken.

A Peugeot 3008 belül is „keresztezi" a luxust, a modularitást és az utasokat szolgáló csúcstechnikát. A tágas utastérben ergonómikus és fényűző vezetőhelyen foglal helyet az autós – szembe ötlik a hasonlóság a luxus-kupékkal és a repülőgép pilótafülkéjével.

Hallatlanul tágas és kényelmes (design, ülések, akusztika stb.) térnek örvendhetnek az utasok is: itt aztán mindenki azonnal otthonosan érzi magát! Az enteriőrt még világosabbá, a kilátást pedig jobbá teszi a nagy, 1,60 négyzetméteres üvegtető (opció).

A Multiflex utastér könnyedén átrendezhető a háromféle pozíciójú csomagtér-padló és a lehajtható hátsó ülések jóvoltából. Ha nemcsak ez utóbbit fektetik le, hanem az első utasülés támláját is, akkor teljesen sík felület alakul ki, a csomagtér-ajtó alsó „hobby" részétől a műszerfalig. A kalaptartó alatti 512 literes raktér (VDA standard: 432 dm3) 1604 literesre (VDA 1241 dm3) bővül az első ülések mögötti részen.


Terepen is élvezetes

A vezető lelki nyugalmát és a fedélzeten utazók biztonságát olyan alap- és extra felszerelések szolgálják, amelyek ritkák e piaci kategóriában:
- Vetített kijelzés,
- Követési távolság figyelő (a sebességtől függően segít megtartani a biztonságos követési távolságot)
- automatikus, elektromos rögzítőfék,
- dombsegéd,
valamint többféle telematikai rendszer, műholdas navigátorral (WIP Nav vagy WIP Com 3D)…

A Peugeot 3008 igazi crossover az élvezetes vezetés és a terepes képességek tekintetében is. A Peugeot tudásának és az új technikáknak köszönhetően a 3008 útfogása egyenrangú a legjobb szedánokéval, egyáltalán nem érezni, hogy tágas és magas járműben ülünk. Mindez persze nem megy a kényelem rovására, épp ellenkezőleg: a nagyterű, kompakt járművek között új mércének számít az autó vezetésének élvezete és aktív biztonsága. A kiváló eredmény a merev karosszériát, a nagy kerekeket, valamint az elöl MacPherson, hátul torziós rudas futóművet dicséri.

Keresztezi a luxust, a modularitást és a csúcstechnikát.

Innovatív megoldások

A leghatékonyabbak közé tartozó motorokkal (1.6-os THP és 2.0 literes HDi FAP) kombinált, a hátsó futóműhöz kapcsolódó Dynamic Roll Control kordában tartja a karosszéria dőlését, megőrizve az optimális csillapítást.

További innováció a Grip Control, amely a Mud & Snow (sár és hó) gumikkal együtt optimális tapadást biztosít, ha rosszabb körülmények között autózunk.

A vezető egy gomb segítségével választhat ötféle beállítás közül: Standard, Hó, Off Road (sár / murva / vizes fű), Homok és kikapcsolt ESP.


Peugeot 3008, a környezetbarát crossover

Már a tervezés korai stádiumában elsődlegesnek tekintették a környezet kíméletét, különösen, hogy crossoverről van szó. Az autó légellenállása csekély (Cx: 0.296), súlya mérsékelt (könnyű anyagok, lézerhegesztés stb.),és a legtöbb változatot kis gördülési ellenállású Michelin Energy Saver gumikkal szerelik fel.

A 3008 hatféle hajtóműve, mind a benzinesek (köztük a BMW-vel együtt kifejlesztett 1.6 VTi és THP), mind a dízelek (1.6-os és 2.0 literes HDi, részecskeszűrővel) a legkorszerűbbek és a legkisebb fogyasztásúak közé tartoznak: az 1.6 HDi fogyasztása például mindössze 4.9 liter/100 km, CO2-kibocsátása pedig csupán 130 g/km.


2009-ben a következőket kínálja a 3008 választéka:

HDi FAP dízel:

- 1.6 literes HDi FAP 80 kW (110 LE), 240 Nm, 6-fokozatú manuális sebességváltó – CO2:137 g/km
- 1.6 literes HDi FAP 80 kW (110 LE), 240 Nm, 6-fokozatú robotváltó – CO2:130 g/km (1)
- 2.0 literes HDi FAP 110 kW (150 LE), 340 Nm, 6-fokozatú manuális sebességváltó – Euro 5, CO2: 146 g/km (1)
- 2.0 literes HDi FAP 120 kW (163 LE), 340 Nm, 6-fokozatú automatikus sebességváltó – Euro 5, CO2:176 g/km (2)

Benzines:
- 1.6 literes VTi 88 kW (120 LE), 160 Nm, 5-fokozatú manuális sebességváltó – Euro 5, CO2:165 g/km
- 1.6 literes THP 110 kW (150 LE), 240 Nm, 6-fokozatú manuális sebességváltó – CO2: 176 g/km
- 1.6 literes THP 115 kW (156 LE), 240 Nm, 6-fokozatú manuális sebességváltó – Euro 5, CO2: 70 g/km (2)

(1) Kapható 2009 nyarától
(2) Kapható 2009 őszétől

Végül, 2011-től, a 3008 lesz a PSA Peugeot Citroën Csoport első járműve HYbrid4 technikával, amelyet a Prologue HYbrid4 koncepcióautó mutatott meg a legutóbbi Párizsi Autószalonon. Ez nemcsak a fogyasztást és a CO2-emissziót szorítja le (kb. 35 százalékkal), hanem, a hátsó kerekeket hajtva, összkerékhajtásúvá teszi az egyébként fronthajtású autót, amely közlekedhet tisztán elektromos, ˝zéró emissziójú˝ üzemmódban is.


Peugeot 3008, a biztonságos crossover

A 3008-at úgy tervezték, hogy minden tekintetben maximális biztonságot nyújtson – a primer biztonságot a kiváló útfogás szolgálja, a szekundert az energiaelnyelő felépítés (például a Bogé ütközés-elnyelők) és a hat légzsák, a terciert a Peugeot Emergency szolgáltatás, amely az autó helyének megadásával riasztja a mentőket (a szolgáltatás nem minden országban elérhető). Ez a 2003-ban bevezetett rendszer ingyenes a 3008-hoz kapható új WIP Com 3D telematikai berendezéssel.


A Peugeot 3008 tekintélyt parancsoló crossover

Akárcsak a 308 esetében, prioritást kapott a minőségi hatás és a vezethetőség. Most folyik például egy hárommillió kilométeres tesztelés, hogy a bemutató idejére minden rendben legyen a minőséggel. A gyártás valamennyi lépésében fokozták a minőségellenőrzések számát. Mindez előnyösen hat a 3008 tartósságára, megbízhatóságára és üzemköltségére, nem kevésbé az ˝általános fenntartási költségre˝, amely nemcsak az egyéni-, hanem a flottavásárlóknak is fontos.

A fenntartási költség és az értéktartás függ az autó attraktivitásától, környezeti jellemzőitől és javítási költségeitől is – márpedig a 3008 erős érveket hoz fel maga mellett…

A Peugeot 3008 crossover egyszerű, áttekinthető választéka
Országtól függően négyféle kivitelben lesz kapható a 3008-as család. Kilenc külső szín áll rendelkezésre, és a felszereltségtől függő két belső hangulat: a Tramontane (antracit) és a Guérande (kékes világosszürke). Az utóbbi kapható szövet- vagy bőrkárpittal, illetve az ülésekre és a műszerfalra kiterjedő ˝teljes bőrrel˝ is.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A BMW roadsterek 75 éve hasítanak

A stílus és divat változik, a tartalom viszont állandó: a BMW roadsterek átértelmezték az autó korai… Tovább olvasom