Lassan „gyógyul” az autópálya

2019.09.26. 06:15

Mi már tudjuk, meddig kell számítani terelésekre az M1-esen idén – fotók

A nyár utolsó harmadában kezdődött az utóbbi évek legjelentősebb autópálya felújítása az M1-esen. Az elmúlt másfél hónapban megyénkből is rengeteg autós tapasztalta a „vég nélküli” tereléseket. 32 km-ről indultunk, a szóban forgó tereléseket három km-rel sikerült csökkenteni pár napja.

Szeghalmi Balázs

Forrás: Magyar Közút

A „megameló” során a Budapest és Hegyeshalom felé vezető oldalakon összesen 71 pálya-kilométernyi szakasz újul meg jövő év végéig Tatabánya és a főváros között, mindkét irányt érintve. A sztráda felújítása több mint 22 milliárd közpénzből valósul meg.

A több mint 30 km-es terelések során eddig nem történt súlyos baleset és szerencsére útépítő szakember sem sérült felelőtlen autós miatt. Maradjon is ez így.

Új útzárak, várható nyitások

„A kivitelezők az első ütemben a 19-es és 31-es kilométerszelvények, illetve a 37-es és 57-es kilométerszelvények között kezdték a munkálatokat. Az ideiglenes forgalomkorlátozást mostanra a szakemberek a 37-es kilométerszelvénytől a 40-es kilométerszelvényig rövidítették” – kezdte érdeklődésünkre Pécsi Norbert Sándor.

A Magyar Közút kommunikációs vezetője hozzátette: „a korszerűsítés a zsámbéki pihenőhelyen is történt”. Utóbbi csomópontot azóta megnyitottak és a szakemberek ütemterv szerint a Sasfészek-tó csomópontot zárták le részlegesen. Így Biatorbágy jelenleg csak a herceghalmi csomópontból közelíthető meg. A Győr felé vezető pályaoldalon a felújítási munkák Tatabányánál az Óvárosi csomópontot és az Óbarok pihenőhelyet érintik. Utóbbi, pihenésre, frissítésre alkalmas parkolót pár napja torlaszolták el, várhatóan október 13-án nyitják meg újra. A kivitelezési munkák alatt a Harkályos pihenőhelyet is zár alá helyezték.

A munkák során 280 ezer tonna aszfaltot építenek az autópályába a szakemberek.

Téli üzemkezdetre megszüntetik a tereléseket az M1-esen

„A felújítási munkák sávelhúzásos terelés mellett zajlanak, mely továbbra is biztosítja, hogy Budapest és Hegyeshalom irányába is 2-2 sávon haladhasson a forgalom” – tudtuk meg Pécsi Norbert Sándortól. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy 70-80 km/órás sebességgel közlekednek a járművek. Ha feltorlódik a kamionkaraván, még lassabb a tempó a „terelt sztrádán”. Az említett szakaszok korlátozására a téli üzem kezdetéig kell számítani idén. Ez várhatóan november 10-én startol, utána a „téli időszámítás” alatt teljes keresztmetszetében „miénk” lesz újra a pálya. Jövőre a tervek szerint ismét két ütemben folytatódik a felújítás, hasonló forgalomkorlátozás mellett.

Fotók: Magyar Közút

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!