Molnár Tamás (Tomiszka)

2011.10.11. 13:13

Hogyan legyenek szexik a cégek a Facebookon?

Gondolom, már senkinek sem kell elmagyaráznom a Facebook jelenséget. Jelenleg a világban 760 millió Magyarországon pedig 3,6 millió regisztrált. Nem csak a felhasználó sok, hanem az idő is amit az oldalon töltenek, ergo nagy a reklámfogyasztás. A cégek számára nincs más feladat, mint meghatározni a célcsoportot, és megszólítani őket. Azért persze ez mégsem teljesen így van.

A Facebook nem egy hagyományos médiafelület ahol csak hirdetéseket veszünk és hirdetünk. Itt bizony kommunikálni kell! Az elmúlt fél évben sok cég keresett meg bennünket azzal, hogy mit csináljon a közösségi médiában. Íme, egy két jó tanács, hogy tényleg szexi és vonzó legyen cégünk a Facebookon.

Mire jó?

Először is tisztázzuk, hogy mire jó. Használható márkatősítésre, ismertség növelésére, üzenet eljuttatására, rajongói kör építésére és beszélgetésre. Ha más célunk van, akkor nem feltétlenül a Facebook a megfelelő eszköz!

Tartalom nélkül nincs siker!

A közösségi médiában a tartalom a legfontosabb, ami legyen igaz, legyen érdekes, legyen érzelmeket kiváltó, legyen könnyen megosztható, és egyáltalán LEGYEN. Kerüljük az unalmas, érdektelen fennhéjázó és semmitmondó tartalmakat.

Példa: Az Opel alkatrészekkel kereskedő ügyfelünk nem egy „Opel alkatrész webáruház" céges Facebook oldalt hozott létre, hanem egy Opel autók iránt rajongó embereknek szóló oldalt. Hasznos és érdekes tartalommal látta el az oldalt az Opel autók világából. Sok büszke Opel tulajdonos csatlakozott a céges oldalhoz, mert tartozni akartak egy Opeles közösséghez és a tartalom is nekik szólt. Az oldal nem egy cégről, hanem egy közösségről szólt, így a csatlakozási kedv is nagyobb volt. Nem a reklám, hanem az érdekes tartalom állt a középpontban.

Javaslatom az, hogy mindenki próbálja megtalálni a saját területén vagy a célcsoportjához kapcsolódóan azt a témát, amivel érdekes és hasznos tartalmat tud előállítani. A tartalom ingyen van, de az idő pénz. Ne felejtsük ezt is belekalkulálni a költségvetésbe amikor a közösségi média aktivitás mellett döntünk.

 

Molnár Tamás

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!