Molnár Tamás (Tomiszka)

2009.01.16. 22:52

Doktor Urak, ébresztő!

Ahogy a józan paraszti ész diktálja, és ahogy a régi mondás tartja: ügyvédhez, orvoshoz, masszőrhöz csak ismerős ajánlásával menjünk! De mi történik akkor, ha az ember fia/lánya - megbízható ajánlások híján- mégis inkább az internetet hívja segítségül, ha sürgősen igénybe szeretné venni a fent említett szakmák egy-egy szolgáltatását megyeszékhelyünkön?

Faragó Barbara vendégposztja:

Először is határozzuk meg, milyen információkhoz szeretnénk hozzájutni. Mindhárom esetben szeretnénk egy rövid bemutatkozást az illető(k)ről, lehetőleg fényképpel, hiszen a bizalom kialakulásánál az első fontos szempont a szimpátia, és ebben nagy segítség a személy virtuális megismerése. Fontos még a szakterületek, szolgáltatások felsorolása, a pontos elérhetőség, és esetlegesen az árak. Ennek tükrében kezdtük el vizsgálatunkat, mely az „ügyvéd győr", a „nőgyógyász győr" és a „masszőr győr" kulcsszavakra történt. Kíváncsiak voltunk mit hoz ki első 10 találatként a legnépszerűbb kereső, a Google; vannak-e fizetett hirdetések, és egyáltalán a doktor urak, illetve okleveles masszőrök, masszőzök rendelkeznek-e minőségi honlappal, használják-e az internetet, mint eszközt új kuncsaftok szerzésére.

Előrebocsátom, az eredmény lesújtó: a vizsgálat következményeképpen egyik esetben sem találtam olyan szolgáltatót, akihez nyugodt szívvel el mernék menni. Pedig a követelmények nem voltak túl magasak, boncolgassuk csak az eredményeket!

Forrás: 2009. január 16. 16:20 Google találati lista. Táblázat: saját szerkesztés

Legtöbb találatunk katalógusokra, online telefonkönyvekre, listákra, linkgyűjtő portálokra mutatott. Ez abban az esetben hasznos, ha csak a legfontosabb, tényszerű adatokra van szükségünk, több szolgáltatót szeretnénk (felületesen) megismerni, avagy elérhetőségeket keresünk. De ugye mi választani szeretnénk egyet, akit személyesen is szívesen felkeresnénk, ám sajnos egy halom névből, telefonszámból és fogadási időből ez nehéz lesz..

Mindhárom keresés lefolytatása után azt állapíthattuk meg, hogy az érintettek még csak nem is hallottak a keresőoptimalizálásról, vagy a keresőhirdetésekről. Miért nem ismeri fel egy top szolgáltató, hogy az internet segítségével - konkurencia híján - nagyon könnyen, akár hetek alatt megsokszorozhatná ügyfelei számát, ezáltal jelentős profitnövekedést érhetne el? 10 ügyvédből, orvosból, masszőrből átlagosan 1 gondolja azt, hogy fontos számára megszólítani, aktivizálni az internetezőknek azt a csoportját, akik pont az ő szolgáltatását keresik. Véleményünk szerint ez ma luxus. Nem lehet csak a hírnévre, ajánlásokra, kapcsolatrendszerre támaszkodni! Mint ahogy egy jó terméknek is kell imázs és márkaépítés, egy szolgáltatónak is meg kell találnia az eszközt, amit bizalomépítésre használhat. Jelen esetben egy informatív weboldalra van szükség, amely megfelelően optimalizált, így a siker és a jó Google helyezés is garantált.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!