Győr és környéke

2017.04.07. 09:53

A rekorder 13 méteres busz kiválthatja a kevés utast szállító csuklósokat Győrben

A megyénkben gyártott 13 méteres Credo Econell 13 CiTY típusú új buszról hétfőn olvashattak. Írásunkra a gyártó Kravtex-Kühne Csoport is reagált.

Szeghalmi Balázs

"A Credo Econell 13 CiTY körülbelül egy-másfél méterrel hosszabb a régi szóló buszoknál. A 13 méteres hossz ideálisnak számít Győrben, mert a busz szinte minden útvonalon elfér, miközben több utast tud szállítani" - kezdte Tormássy Attila, a Kravtex-Kühne Csoport marketingkommunikációs vezetője.


A új buszon 37 ülést találnak az utasok. "Nemcsak a szóló buszokhoz képest van előrelépés, hanem a csuklós Ikarus 280-asoknál is kettővel több az ülőhely az új Credóban. Fontos utaskényelmi szempont, hogy a buszban csúcsidőn kívül gyakorlatilag mindenkinek jut ülés" - mondta Tormássy Attila. Az új belső elrendezési koncepció része az extra hosszú, 4 méteres állórész, ahol sokkal több tér jut az utasoknak.


 

Tágas tér az álló utasoknak.

Négy méter hosszú, tágas tér az álló utasoknak.


Hétfői cikkünkben írtuk, hogy "csúcsidőben a 13 méteres buszokkal nem lehet kiváltani a csuklósokat". Tormássy Attila szerint ez a kérdés több szempontból összetett. "Szakemberek bevonásával vizsgálták a tesztbusz kapacitáskihasználását olyan járatokon, ahol csuklósok közlekednek. Kiderült, hogy csúcsidőn kívül sokszor alig voltak utasok, a zsúfolt járatok esetében is gyakorlatilag mindenki felfért" - tudtuk meg.


"A küszöbön álló győri járműcsere lehetőséget ad a forgalomszervezés racionalizálására. Az öreg 12 méteres szóló buszok egy részét 13 méteresekre cserélve jelentős utaskomfort növekedés érhető el. Megoldás lehet, hogy a 16,5 méteres csuklós buszok helyett 18 méteres csuklós és 13 méteres szóló buszok vegyesen álljanak forgalomba Győrben. Emellett 12 méteres és akár 10 méteres buszok is szállítanának az utasokat. Így a járműpark jobb kapacitáskihasználást biztosítana, az üzemeltetés gazdaságosabbá válna. A győri közgyűlésnek egy tavaly év végi előterjesztése szerint 2017-ben stratégiai döntést kell hoznia a buszpark megújításáról. A cégcsoportnál bízunk abban, hogy a tesztelés ráirányítja a figyelmet az utaskomfortra és a gazdaságossági szempontokra. Ez minden győri érdeke" - zárta szavait Tormássy Attila.

Online kérdőív


A credobus.hu/teszt oldalon online kérdőívvel értékelhetik az utasok a 13 méteres buszt. Aki segíti véleményével a szakembereket, megnyerheti az Econell 13 CiTY makettjét.  

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!