Made in Kisalföld Volán 2. - Az út szélén hagyottak

Lehet egy élve rothadásnak indult társaság roncsain kiskirálykodni, de a közösségi szót ne vegyék a szájukra, mert nem tudják mit jelent.

A hír röviden:

Utasok maradtak le a Kisalföld Volán Győr-Sopron járatáról kedden délután fél 4-kor. A buszra nem tudott felszállni a kisalfold.hu munkatársa sem (a busz meg sem állt a Jedlik iskola előtt), akinek a győri forgalmista azt mondta, reklamáljon Kapuváron, mert kapuvári a sofőr, neki nincs meg a telefonszáma. Kapuváron meg azt mondták neki: "Mert fullon volt a busz. (...) Szabad autóbusz meg egyetlen sincs ebben az időben. (...) Írjon a Mihályka úrnak."

A vélemény:

Ahogy a két forgalmista szavait rágja az ember, nem is lesz más megoldás a KV-nál, ha nem férsz föl a buszra, várd meg a következőt. Made in Hungary, made in Kisalföld Volán.

A Kisalföld Volán honlapján például így szól a társaság szlogenje: Minden úton vezetünk... Csakhogy az út mellet vannak megállók, ahol illene felvenni az utasokat, vagy legalább tájékoztatni őket, hogy megtelt, vagy arról, hogy miért nem jött a busz, vagy arról, hogy késik.

A "Mert fullon volt" válasz kevés. És az se vigasztalja az utast, ha azt mondja a forgalmista, hogy a győri forgalomirányító is a buszon ült, látta a helyzetet. Szuper, ő legalább eljutott Kapuvárig vagy Sopronig.

Szomorú, hogy tisztában vannak például azzal, hogy a 15.20-as zalaegerszegi járat (Zala Volán) megszűnt, amely Csornát is érintette, csornai utasokat szállított. Tudják, hogy így viszont több utas jut a 15.20-as kapuvári (Kónyon át), és a 15.30-as soproni kocsikra. Mégsem született az a megoldás, hogy indítunk egy harmadik járatot, hogy ne maradjon le senki.

És az sem igaz, hogy nem lenne szabad busz: csak meg kell nézni, hogy a szerződéses járatokon 3, 7, 12 embert fuvarozni az 50 férőhelyes buszon nem gazdaságos. (Ez nem a szeződéses járatok ellen szól, mert jusson haza a munkás, főleg ha a munkadója külön megfizeti.) Azt a bazi nagy buszt, az kéne lecserélni 9, 15 férőhelyes kisebbre, és máris lenne szabad kocsi.

Mindebből kiderül, mi fontos a Volánnak? Hát nem az egyszerű parasztgyerekek, mint én, aki 35.600 forintért megveszi a havi buszbérletét, és az sem hogy időben hazajusson.

Lehet ezt szépíteni - nem fogom -, és mostanság az új divatszóval közösségi közlekedésnek hívni, de ez nem több, mint állami pénzen teletömött ócska tömegközlekedés (volán(ok), máv, bkv=bkk), amit eszel, nem eszel, ezt kapod. Mert lehet egy élve rothadásnak indult társaság roncsain kiskirálykodni, de a közösségi szót ne vegyék a szájukra, mert nem tudják mit jelent.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!