Kisalföld logö

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -4°C | 2°C

Osztrák határjelsértés?

Olvasói fotók arról, hogy mit művelnek az osztrákok a magyar határkővel.

Olvastam, hogy micsoda felhajtást tett a káoszőrség határjelsértés címen.
Nos, akkor mellékelek pár fotót, hogy mit is művelnek a labancok a magyar határkővel Sopron mellett (Harka - Asztalfő közötti határszakasz).


A határkő mai napig ebben az állapotban van. Nemes egyszerűséggel, munkagépükkel az erdő tulajdonosok egyszerűen új utat vágnak az erdőben, kidöntve a magyar határköveket (arra is kíváncsi lennék milyen engedéllyel, garázdálkodik magyar földön és barmolja szét a turista utakat). Utánajártam, ez is kimeríti a határjelsértés kategóriát.


Kíváncsi lennék, vajon a magyar sünök bevinnék a labancot, és fogva tartanák órákig megbilincselve? Meg úgy általában miért is nincsenek ellenőrizve a határkövek, pedig erről törvény rendelkezik: 8/2008. (OT 6.) ORFK utasítás a Rendőrség Határrendészeti Szabályzatáról - írja olvasó-tudósítónk, HT.

Olvasóink írták

57 hozzászólás
  • 57. nyúlbéla 2009. december 28. 14:47
    „Nem tudom, most az a baj, hogy kidöntötték azt az átkozott határkövet???
    mit gondolsz, hogy jönnek az osztrákok és odébb rakják a határt...?
    Baromság...
    Amúgy meg gondolom megvan az oka annak, hogy miért kell kiírtani az erdőrészleget, a helyedbe nem pofáznék úgy, hogy előtte nem járok utánna
    ennyi”
  • 56. Roben 2009. szeptember 23. 14:17
    „A nagy természetvédő osztrákok,otthon fincsiskednek,nálunk meg azt hiszik rombolhatják az erdőt?Magyar erdő a magyaroké!Ki velük a határ tuloldalára, a sajátját irtsa,vagy inkább azt se!Disznok!”
  • 55. Megakrieger 2009. szeptember 22. 09:28
    „Erzsébet akna és István akna felől felől a P+ turistajelzésen a határig, itt balra (keleti irányba) a P, Z jelzés megy a határ mellett,
    itt kell keresgélni (a határkövek számozása alapján könnyű megtalálni, kelet felé növekszik a számozás, illetve az alszámozás is!) Ha elérted a Gruberkreuz -ot, (Bányászkereszt), akkor túlmentél, mert az már B36!

    ha nem találod:
    http://utikonyv.eu/shop_artdet.php?shop_id=2218&cikk=terkep_543211”
  • 54. beleptem 2009. szeptember 21. 22:02
    „Pontosan hol van ez ? Ilona Akna, Magas-bérc, István akna felé?”
  • 53. TBK 2009. szeptember 21. 09:06
    „Hát igen, az előttem író jól összefoglalta a lényeget (már többször is ebben a témában)
    Az pedig a szerkesztők hatalmas tehetségét mutatja, hogy csak távoli képet voltak beszerkeszteni a cikkhez, abból is két egyformát :)
    Érdekes, más hírportálok képesek voltak sokkal többet is bemutatni, gondolom ez a lap is ugyanazt a fotósorozatot kapta meg, mint a többi...
    Az érdekes, hogy akiknek minden okés az ügyben, elfogadják azt is hogy egy erdő rész, és turista út tönkre van téve.
    Kíváncsi lennék, ha az ő portájukra tévedne egy ilyen, mit sírnának.

    Ezzel pedig egyetértek:
    "Bár van, akit nem érdekel hol van és meddig tart a Hazája, ez esetben -ha már itt van ez a fene nagy szabadság- az se érdekelje, ha mást foglalkoztat a dolog."”
  • 52. Megakrieger 2009. szeptember 20. 19:21
    „Ez a kő határkő. Van több, jobb kép is, amit ide nem raktak fel, ezen felesleges vitatkozni, mert tény, amit nyugodtan elhihettek pl. nekem. (Ha meg nem hiszitek, járjatok utána -szó szerint. Megtehetitek: a B34/13 jelzésű határjelről van szó, ha valakit részletesebben érdekel, írjon)

    A schengeni belső határokon bárhol és bármikor át lehet lépni, de nem bárhogyan. A határátlépés feltételeinek ugyanúgy meg kell felelni, mint régen (egyetlen kivétel, hogy uniós állampolgárok esetén a be-, átutazás valamint tartózkodás anyagi fedezetével nem kell rendelkezni, de a határátlépésre jogosító okmány, szükség esetén külön engedély-ilyen pl. vízum!! stb. rendelkezni kell és meg kell felelni a beutazás egyéb feltételeinek is) A határátlépés nem valósíthat meg egyéb szabálysértést vagy bűncselekményt sem (ilyen akár a határjelrongálás, akár az útügyi vagy erdészeti szabálysértés is)
    Én elhiszem, hogy vannak, akik keresztül-kasul mászkálnak az erdőn traktorral, és vannak, akik szerint ezzel minden rendben van, de nemcsak jogilag, sokkal inkább emberileg tartom aggályosnak a dolgot. Jó dolog a szabadság, de nem akkor, ha egyoldalúan, mások sérelmére, aránytalanul és/vagy kárt okozva gyakorolják.
    A határkövet önkényesen visszaállítani is bűncselekmény.

    soproni- szerencsés esetben az ember azzal foglalkozik, amivel akar, onnantól, hogy hozzászóltál, te is foglalkoztál ezzel a dologgal, szerintem ez az, ami nevetséges. (ha esetleg kényszerítettek a hozzászólásra, akkor elnézést kérek!)
    Bár van, akit nem érdekel hol van és meddig tart a Hazája, ez esetben -ha már itt van ez a fene nagy szabadság- az se érdekelje, ha mást foglalkoztat a dolog.”
  • 51. tódi 2009. szeptember 20. 08:39
    „Akit zavar ,hogy kivan döntve , tegye a helyére. Ennyire egyszerű.
    A határon meg bárhol -bármikor - bármilyen módon át szabad lépni .
    Ez nyilvánvaló azt gondolom mindenkinek.”
  • 50. beleptem 2009. szeptember 19. 17:12
    „TBK:

    hol van ráírva, én nem látom, gondolm te se. Főleg nem ha sáros, és mindezt sötétben egy munkagéppel, terepjáróval egy kis erdei úton lejtmenetben :)

    Én is kidöntöttem volna (ha nem is szándékosan).

    Kár ilyen pitiáner dolgokon ennyire felhördülni és egyből hírt csinálni belőle.

    Amúgy lehet, ha olyan szépen karban lenne tartva, mint az osztrák határkő, akkor feltűnt volna valakinek, de így ...”
  • 49. soproni 2009. szeptember 18. 16:11
    „Na bummm....ott hever egy határkő.... és akkor mi van? Ilyen szarságokkal foglalkozni! Ez már nevetséges!”
  • 48. TBK 2009. szeptember 18. 03:18
    „mracle, az általad vázolt storyt hol olvastad .... <moderálva személyeskedő>”
  • 47. Megakrieger 2009. szeptember 18. 01:09
    „úgy látom megint felmerült néhány tévedés:
    -az nem nem egy betondarab, hanem egy határkő, a B34 /13 -as jelzésű, tudom, mert én fotóztam és a képeken is látszik.
    -a határkövet nem lehet csak úgy visszaállítani, mint egy feldöntött kukát, ehhez a két (hármas határjelnél három) szomszédos ország által felállított ún. határközi bizottság kell. (lsd. a cikkben hivatkozott ORFK utasításban remekül le van írva)
    -bár nem vagyok bűnügyi helyszínelő, tisztán látszik, hogy merre dőlt el a kő.
    -az, hogy útnak látszik, ahova ki van téve csak egy dolog (de nem igzi út, mondom, jártam ott), hanem egy traktor által kitaposott földút az erdő közepén, régen ott nem volt út. (Előtte is jártam ott), Ha egyébként egy út közepén lenne egy határkő, akkor sem lehet kidönteni.

    tgmt bajtársamat üdvözlöm és Adjon az isten neki büszkeséggel, becsülettel és Hazaszeretettel teli szép jövőt!”
  • 46. taki 2009. szeptember 17. 20:22
    „Ne magyarázkodj! :)

    ________________________________
    |____|____|____|__l____|____|____|
    |____|____|__|____|____|____|__|
    __|____|____|____|____|____|____|
    |____|____|____|!!!///____|____|__|
    __|____|____|__( ô ô )__|____|____|
    |____|____oooO-- (_) --Oooo__|___|_|
    __|____|____|____`o´___|____|____|
    |____|____|____|____|____|____|__|”
  • 45. taki 2009. szeptember 17. 19:29
    „moderálva személyeskedő”
  • 44. miracle 2009. szeptember 17. 19:23
    „Mi van takikám, el fogyott az érv?
    Ilyenkor szokott jönni a hozzászóló fikázása, a téma kommentje helyett.”
  • 43. taki 2009. szeptember 17. 19:21
    „LOL miracle-nak a megmondó embernek, elgurult a gyógyszere és ideges lett.
    Érdemes ilyen cikkeket a továbbiikban is feltenni :)
    Nagyon de nagyon LOL :-[]”
  • 42. miracle 2009. szeptember 17. 18:31
    „sopronilakos55
    Mégis mi a francot akarsz kihozni az egészből? Hogy egy osztrák, aki x km-re lakik, az gondolom a te kedvedért direkt, pénzt, fáradságot és időt nem kímélve kinyomozta a erdő sűrűjében, hogy hol van határkő, hogy direkt azon keresztül tudjon kerülni egyet, aztán gyorsan hazatrappolt egy traktorért kidönteni. Sőt az is lehet, hogy tankkal jött. Meg hogy nem is eggyel.
    Mert szerintem meg fogalma sem volt hol van pontosan a határ, elnézve a képet nem is utal rá semmi, egyik fa is olyan, mint a másik, a határkő sem egy 8 világnyelvű matyóhímzés, inkább egy elhanyagolt kopott betondarab, ami fölött lehet, hogy méteres bokor volt és hát átjött erre a felére. Ebből te meg rögtön azt hozod ki, hogy bilincsbe kell verni.
    Továbbá, mint látható rohadtul érdekli a határőrséget, meg a hatóságokat, mind a határkövük, mind maga ez a tűrhetetlen osztrák császári birodalmi traktoros határsértés így 5 éve az EU-ban, máshol is átjönnek rengetegen (magyarok is a túloldalra) piszok nagy probléma tényleg manapság, kutyát nem szokta érdekelni. Csak itt éppen volt egy ezeréves 50 cm-es gazdátlan kődarab és akkor most ezen lehet jót rugózni szépen fölnagyítani a témát Trianonig. Ellenben, aki szándékosan keresi meg és rongálja az persze neked smafu, gondolom az is vízmosást került ott a déli végeken és véletlenül a kezébe maradt egy-két alkotóelem.”
  • 41. TBK 2009. szeptember 17. 17:39
    „Egyébként marha egyszerű a megoldás.
    Ha nem lép a hatóság, ki kell menni aztán 500 métere bevinni osztrák földre és leásni :)
    Na lenne ám óbégatás, meg határ revíziózás, fasisztázás, EU küldöttség és a többi :))))”
  • 40. sopronilakos55 2009. szeptember 17. 17:32
    „Még egy megj. szándékosság meg egyértelmű, aki nem vesz észre egy határkövet, és még ki is dönti, hát az adja vissza a jogsiját és menjen szemüveget is venni.
    Láttál már határkövet közelről, élőben???”
  • 39. sopronilakos55 2009. szeptember 17. 17:25
    „Látom vannak akiknek nem egyértelmű ez az egész ügy.
    Szóval kedves miracle, azon a szakaszon tömény erdő van, két helyen van hivatalos átmenő út forgalom
    1. Harka
    2. Ritzing
    Tehát olyan nincs, hogy biztos volt mellette út és nem fért el. NEM, NINCS ÚT! Az országhatárok nem arról híresek, hogy keresztül kasul utak keresztezik, kijelölt határátkelők vannak. (mint a fenti kettő is)
    Vagyis elnézést van egy 40cm szélességű jelzett turista út a magyar szakaszon. De ez is párhuzamosan megy a határ mellett, ki Asztalfőig. (ezt szélesítette meg a látható módon )
    Nem értek egyet azzal, hogy bocsánatos bűn, mert így rövidíttet, ezen az alapon az egész erdőt szétlehetne taposni.
    De nem ragozom tovább, mert ahogy olvasom a hozzászólásokat sokuknak fingja sincs az egészről és okoskodik, meg baromságokat hord össze.
    Lejebb írt két volt HŐR is, tessék rajta elgondolkodni.
    Akinek meg kétségei támadnak az ügyről menjen ki és nézze meg, én voltam, és felháboritó, ez is meg minden féle határjelrongálás, tök mindegy melyik nemzeté.”
  • 38. miracle 2009. szeptember 17. 17:00
    „Látom TBK nem megy az értelmezés.
    Nem, lehetőleg nem kell kidönteni egy határjelet sem.
    Valami útfélének (vagy legalább járható résznek) kellett ott lennie előtte is, ha pont arra mentek,magyarán eléggé szerencsétlen helyen van az a határjel, legalábbis 2004 óta (előtte meg nyilván nem véletlen volt pont itt). És nem kidönteni jöttek át, mert ahhoz nem kell 200 métert még extra bejönni. Ezzel ellentétben a másik eset teljes mértékben öncélú és provokatív volt. Ez az óriási különbség a 2 között. A végeredményt tekintve az egyik esetben fekszik a földön ki tudja mióta egy határkőnek nehezen is nevezhető betondarab, míg a másikban nemzeti jelképeket gyaláznak és üzennek is vele.
    Persze, amíg más szemében a szálkát, a magadéban a gerendát sem...”
57 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szüreti falunap Écsen

Az idei esztendőben sikerült jó termést ünnepelnie a címerében is szőlőfürtöket ábrázoló Écs… Tovább olvasom