Kisalföld logö

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 5°C | 16°C Még több cikk.

Változhat ősztől a Barátok Közt

Az új médiatörvény kínálta hirdetési megoldás alkalmazását egyelőre tanulják a szereplők.

Megélénkült a hirdetők érdeklődése az új lehetőségek, így a termékelhelyezés iránt is - mondta Vidus Gabriella a Napi Gazdaságnak, az RTL Klub mellett több televíziós csatorna hirdetését értékesítő R-Time ügyvezető igazgatója.

A magyar piac számára teljesen új dologról van szó - tette hozzá -, amit meg kell ismerni, meg kell tanulni, az év első szakasza erről az ismerkedésről szól.

A termékelhelyezés újfajta gondolkodásmódot igényel és egy az eddigieknél sokkal szorosabb együttműködést a hirdető, az ügynökség, valamint a csatorna között. Megyeri András, a TV2 üzletfejlesztési osztályvezetője is arról számolt be, hogy számos ügyfelük kezdett el érdeklődni az új médiatörvény kínálta lehetőségekről.

A tárgyalások szempontjából jó időben van a televízió, hiszen sok ügyfélnél még zajlik az egyeztetés az éves megállapodásokról. Szinte mindegyik hirdetői szektorból érkezik megkeresés, de egyértelműen az fmcg-k a legélénkebbek - mondta Vidus.

Ami az árazást illeti, még nem alakult ki végleges koncepció. A termékelhelyezés mindenképp prémium reklámkörnyezet, miután a termék a műsorszámon belül tud megjelenni.

A megjelenések értékének meghatározása viszont nem egyszerű, mivel sok esetben nem kiszámítható azok intenzitása. Különbséget kell tenni emellett a spontán, valamint az előre megírt termékelhelyezések között.

Az újszerű reklámhordozók és megoldások esetében nehéz a dolgunk, mert az eddig megszokott sémákat nem minden esetben lehet alkalmazni - magyarázta Megyeri. Az ilyen megjelenések nem csupán hirdetői felületek, hanem a TV2 márkáinak ismertségét és elfogadottságát is vásárra viszik.

Az árak egyediek, hiszen a puszta megjelenésszámnál többet jelent egy-egy ilyen hirdetés, ennek ellenére meg kell őrizni az összehasonlíthatóság elvét, hogy a hirdető könnyen felmérhesse, az új megoldás vagy a hagyományos kommunikáció előnyösebb-e neki. Vannak témák, amelyekre továbbra is a hagyományos megoldások a leghatékonyabbak - felesleges lenne például kombájnokat elhelyezni egy stúdióban.

A mozifilmek, tévéfilmek, sorozatok, szórakoztató műsorszámok esetében megengedett a termékmegjelenítés - a híradókban viszont nem. Elméletileg tehát adott a lehetőség, hogy a Való Világ mellett - ahol a műsorvezető már adott üdítőitalt iszik -, a Csillag Születikben, az Esti Showderben is megjelenjenek célzottan a termékek.

Aranybánya lehet a Barátok közt is, ennek előkészítése azonban hosszabb időt vesz igénybe, így vélhetően az első ilyen együttműködés csak ősztől lesz képernyőn.

A TV2 saját gyártású műsoraiban is találkozhatnak majd a nézők a termékelhelyezéssel: ilyen a Mokka, a Jóban-rosszban vagy a különböző szezonális saját produkciók (Megasztár, 40 milliós játszma) - ezek adottságuk miatt más-más felületet jelenthetnek.

Olvasóink írták

  • 2. HarconaMarcos 2011. február 20. 13:38
    „Orion, aha! Leggázabb, amikor az ugráló kockák mögül még mindig tökéletesen felismerhető -mondjuk- a Nike pipa. :-)
    Állítólag azért, hogy ne zavarjon meg, mint nézőt. Gondolom tömegek tódultak a kereskedésbe, amiker egy ´F´ Astra kormányán végre felismerhették a logót. :-/
    Viszont, a korhatárkarika, a lassan negyed képernyőt elfoglaló csatorna logó és az előzetest beharangozó reklám animék miatt le is szoktam a tévézésről.”
  • 1. orion1 2011. február 19. 22:13
    „Mindig is útáltam az olyan tv műsorokat, ahol az asztalon volt mondjuk egy coca colás üveg, de el volt homályosítva a felirata, vagy riport az utca emberével, ahol a hapsi baseball sapkáján ki volt homályosítva a felirat.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szexért zsarolja Alekosz Évát

Eddig megpróbálta türtőztetni Alekosz a kangörcsét Évával szemben, de úgy tűnik, nem bírja tovább,… Tovább olvasom