Kisalföld logö

2017. 11. 24. péntek - Emma 3°C | 8°C Még több cikk.

Alonso nyerte a nagy csatát

A San Marinoi Nagydíjon óriási csata bontakozott ki az első helyezésért, melyet végül Fernando Alonso nyert meg Michael Schumacherrel szemben, aki körönként két másodpercet adott a mezőnynek. A harmadik a BAR-Honda pilótája, Jenson Button lett.
Alonso csatája MichaellelA világbajnokság éllovasa, Fernando Alonso megcsinálta! Sorozatban harmadszor állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára a mai nap megrendezett San Marinoi Nagydíjon, ahol kegyetlen csatát vívott a hétszeres világbajnokkal, Michael Schumacherrel.

Alonso, aki az első sorból várta a rajtot, a verseny korai szakaszában úgy tűnt ismét egy könnyű győzelmet arathat, miután az élen autózó finn Kimi Raikkönen autója meghibásodott , és a kiállásra kényszerült, ezzel tiszta utat engedve a spanyol versenyző előtt.

Igen ám, de Schumacher annak ellenére, hogy a 13. helyen autózott a verseny első felében, hirtelen a harmadik helyen találta magát, hosszú első etapjának köszönhetően, mikor körönként csaknem két másodperccel futott jobb időket, mint az élen autózók. Nem sokkal később befogta a második helyen tanyázó Jenson Buttont, akit idővel meg is tudott előzni egy bravúros mozdulattal, majd elkezdte csökkenteni a különbséget közte, és az élen álló Alonso között, akit végül nem tudott legyűrni.

A brit Jenson Button, aki végre megláthatta a verseny végét jelentő kockás zászlót az idei évben első alkalommal, elégedett lehet, hiszen a BAR-Honda úgy tűnik visszatért régi formájába, és a remek harmadik helyet szerezte meg, ami fő céljuk is volt a hétvégére.

Azonban Michael Schumacher és a Ferrari okozták a nap legnagyobb meglepetését, akik a középmezőnyből fantasztikus teljesítményt nyújtva az élre küzdötték magukat, és bebizonyították, a világbajnokság még koránt sem eldöntött.

Az osztrák Alexander Wurz, aki a sérülést szenvedett Juan Pablo Montoyát helyettesítette ezen a versenyen, közel négy év után tért vissza a versenybe, és azonnal a kimagaslónak számító negyedik helyet szerezte meg a McLaren Mercedes alakulatának.

A wokingi csapat tesztversenyzője bebizonyította, nem felejtett el vezetni, és a tehetsége sem illant el, hiszen a hetedik helyről kellett indulnia, majd Takuma Szato tartotta fel sokáig, akin nehezen tudta csak áthámozni magát.

Az olasz Jarno Trulli a Toyotával a hetedik helyen futott be, azok után, hogy az elmúlt két versenyen két második helyet szerzett. A kölni bázisú csapatnak szemmel láthatóan nem feküdt a hűvösebb időjárás. Az újdonsült apukát egyébként a Sauber istálló pilótája Jacques Villeneuve előzte meg, aki végre megmutatta, még van keresnivalója a versenypályán.

A Sauber vezetősége is boldog volt, hiszen a kanadai versenyzőre az elmúlt időben egyre nagyobb nyomás nehezedett, így ez a jó eredmény könnyíthet dolgán a jövőben. Jacques egyébként első pontjait szerezte meg az idei évben, míg a Toyota második versenyzője, Ralf Schumacher a nyolcadik, egy pontot érő helyen látta meg a kockás zászlót.

Raikkönen simán eljött a rajtnál, esélyt sem adva a jól startoló Renault-nak. Az első kanyart a mezőny szépen vette, semmi incidens nem történt. Trulli azonban jól figyelt mikor kialudtak a piros lámpák, és sikeresen megelőzte a Williams ausztrál versenyzőjét, Mark Webbert, és ezzel feljött a negyedik helyre Button mögé, míg Szato sem játszott, a Williams pilótája elé ugrott, ám Webber később visszaelőzte, így a hatodik helyen maradt.

Két kör eltelte után Raikkönen előnye már 2.6 másodpercre nőtt Alonsoval szemben, míg további három másodperccel volt elmaradva a harmadik helyen autózó Button. Időközben a Renault olasz versenyzőjének, Giancarlo Fisichellának nem voltak egyszerű pillanatai, hiszen a hatodik körben a Tamburello kanyarban kicsúszott a pályáról, és összetörte autóját, mely versenyének végét jelentette.

Nem sokkal később, a kilencedik körben Raikkönen kezdett veszteni sebességéből és Alonso simán el tudott menni mellette, úgy ahogy a mezőny többi tagja is. A finn versenyző begurult a boxba, és ezzel véget is ért számára a küzdelem. Friesacher szintén kiesett, mikor új Minardija ugyanabban a körben felmondta a szolgálatot.

A tizedik kör végére Alonsonak már 8.4 másodperces előnye volt Buttonnal szemben, míg Trulli, aki akkor a harmadik helyen autózott feltartva Webbert és Szatot, 18.5 másodpercre volt lemaradva.

Massa a 16. körben elvesztette autója első vezetőszárnyának egyik felét, miközben az egyik Red Bull versenyzővel csatázott, így be kellett jönnie a boxba egy új vezetőszárnyért mielőtt még Rubens Barrichello a 17. körben behajtott volna a boxba, a hírek szerint egy kisebb elektronikai meghibásodás miatt. A brazil versenyző ekkor még folytatni tudta a körözést, azonban a következő körben ismét meglátogatta a szerelőket, akik már nem engedték vissza a pályára, így számára is véget ért a küzdelem a csapat hazai versenyén.

Szato időközben megelőzte Webbert az első kanyarban a 22. körnél járva, majd az ausztrál pilóta és az előtte álló Trulli a boxba hajtott üzemanyagért. A versenyben az élen autózó Alonso a 23. körben állt ki első alkalommal üzemanyagért, majd Button követte őt egy körrel később, miközben márkatársa, Takuma Szato már látótávolságra volt tőle.

Wurz a 25. körben hajtott ki a szerelőkhöz, mikor Michael Schumacher, aki az élmezőny tagjai közül a legkésőbb tankolt, és közben felzárkózott a második helyre, a 27. körben látogatta meg a boxot, és mikor visszatért a pályára már a harmadik helyen találta magát, fél perccel lemaradva az élen álló Alonso mögött.

Schumacher folyamatosan csökkentette a különbséget olykor két másodperccel jobb köröket futott, mint az élen állók, mikor a Sauber versenyzője, Felipe Massa és a Red Bull veteránja, David Coulthard összeakadtak a 38. körben, ám tovább folytatták a körözést.

Alonso már korán megejtette második kiállását, sokkal előbb, mint legközelebbi riválisai. Eközben Schumacher teljesen felzárkózott az akkor élen álló Buttonra, akit a 47. körben egy fantasztikusan sikerült manőverrel megelőzött a Variante Alta kanyarban.

Button a 48., míg Schumacher a 49. körben ment ki üzemanyagért. A német versenyző egy másodperccel Alonso mögött tért vissza a pályára, aki továbbra is az élen tartózkodott. A két versenyző 13 körön keresztül fej-fej elleni csatát vívott, és végül Alonso lett a befutó.

San Marinoi Nagydíj – verseny:

01. - Alonso - Renault (M) 1h27:41.921
02. - M.Schumacher - Ferrari (B) + 0.215
03. - Button - BAR-Honda (M) + 10.481
04. - Wurz - McLaren-Mercedes (M) + 27.554
05. - Szato - BAR-Honda (M) + 34.700
06. - Villeneuve - Sauber-Petronas (M) + 1:04.400
07. - Trulli - Toyota (M) + 1:10.100
08. - R.Schumacher - Toyota (M) + 1:11.800
09. - Heidfeld - Williams-BMW (M) + 1:21.200
10. - Webber - Williams-BMW (M) + 1:23.200
11. - Liuzzi - Red Bull-Cosworth(M) + 1:23.754
12. - Massa - Sauber-Petronas (M) + 1 lap
13. - Coulthard - Red Bull-Cosworth(M) + 1 lap
14. - Karthikeyan - Jordan-Toyota (B) + 1 lap
15. - Monteiro - Jordan-Toyota (B) + 1 lap

Leggyorsabb kör: M.Schumacher, 1:21.858

Kiesett versenyzők:
Albers - Minardi-Cosworth (B) 21.kör
Barrichello - Ferrari (B) 19.kör
Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) 10.kör
Friesacher - Minardi-Cosworth (B) 9.kör
Fisichella - Renault (M) 6.kör

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tento-ETO-Debrecen: 23-19

Remekül elkapta a rajtot a Tento-ETO, kevesebb mint nyolc perc alatt 6–0-ra elhúztak… Tovább olvasom