Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 7°C

Meglopták a vállalkozót: A biztosító végül fizetett valamennyit

A sopronkövesdi Bors Pétertől 1,1 millió értékben loptak el mezőgazdasági eszközöket ismeretlenek. A biztosító végül kár értékének tíz százalékát fizette ki.

Öt fűkaszát és egy aggregátort loptak el ismeretlenek még tavaly a sopronkövesdi Bors Pétertől. A betörők felfeszítették az udvar hátsó részében lévő kis raktár ajtaját. A vállalkozó azonnal rendőrségi feljelentést tett, s a történteket jelezte a biztosítójának is. Tegyük hozzá, a vállalkozót nem csupán a lopás miatt érte kár, hanem a kiesett munkaeszközök miatt több megrendelést is késve tudott teljesíteni.

Csekken jött a pénz


- 2008-ban kötöttem több mint kétmillió forintos értékről szóló biztosítást, amely a lopási károkat is magában foglalta - kezdte történetét portálunknak Bors Péter. - Úgy gondoltam, ezzel biztonságban lehetek, hiszen bármi is legyen, a biztosító fedezi a veszteségeket. Minden iratot bemutattam, s úgy gondoltam, hogy amennyiben van biztosításom, akkor a teljes kárösszeget megtérítik nekem. Ám, keserűen kellett megállapítanom: nem ez történt.
A lopás miatt mintegy 1,1 millió forintos kára lett Bors Péternek. A biztosító, egy postai csekken 101 ezer forintot fizetett ki.

Nem volt teljes a tájékoztatás

- Az ügyvédem javaslatára ezt a pénzt felvettem, hiszen ez is több a semminél - folytatta a vállalkozó. - Többször kerestem őket, indokolják már meg, hogyan jött ki nekik ez az összeg. Az ajánlott levelemre azonban semmi válasz nem jött. A biztosító üzletkötőjével többször tárgyaltam, még a biztosítás megkötése előtt. Ekkor semmiféle tájékoztatást nem adott a biztonsági szintekről, valamint arról, hogy ezek kihatással lehetnek a kifizetendő összegre.

Bors Péter: Úgy gondoltam, ezzel biztonságban lehetek, hiszen bármi is legyen, a biztosító fedezi a veszteségeket. Fotó: Magasi
Bors Péter: Úgy gondoltam, biztonságban lehetek, hiszen bármi is legyen, a biztosító fedezi a veszteségeket. Fotó: Magasi


Az ügyben megkerestük Bors Péter biztosítóját. Olt Boglárka, a Generali-Providencia Biztosító Zrt. kommunikációs vezetője nyilatkozott portálunknak.


- Mivel ügyfelünknél a melléképületben betöréses lopás történt, ilyen esetekben a biztosítónak minden esetben vizsgálnia kell az épület mechanikai védelmi szintjét, vagyis azt, megfelelően védte-e az épületet a tulajdonos betörés ellen. Betöréses lopás esetén ugyanis a védelmi szinthez kötött kártérítési limitek korlátozhatják a kárkifizetést. Amikor egy-egy ügyfél megköti a biztosítást, szerződési feltételeinkből megismerheti az egyes védelmi szintekhez kapcsolódó szabályokat. A mechanikai védelmi kategória egyik alapeleme a biztonsági zár - ilyen például a kéttollú kulcsos zár, minősített lamellás zár, az öt csapos hengerzár, stb. -, mely a helyszíni kárfelmérés során sajnos nem volt fellelhető a melléképületen.

A helyszínen a kárszakértőnk az állapította meg, hogy a melléképület esetében a kár időpontjában a hat védelmi szintből csak a 0. védelmi szint követelményei valósultak meg (kulcsos zár vagy lakat), így a szerződéses feltételek szerint a kártérítés maximuma - betöréses lopás és melléképület esetén - 50 ezer forint. Ennek ellenére a biztosító méltányossági alapon 101 ezer forintot térített, beleértve az ajtó rongálási kárait is. Amennyiben az erről szóló tájékoztatást az ügyfél nem kapta meg, ezért elnézést kérünk, természetesen kérésére most részletes tájékoztatást küldünk a kártérítésről. Sajnos mi sem kaptuk meg az általa említett levelet.

Olt Boglárka kifejtette, ahhoz, hogy a melléképületben tárolt értékes berendezések után magasabb kártérítést tudjon fizetni a biztosító, érdemes biztonságosabb módon védeni az épületet betörés ellen. Ha egyébként nem erőszakos behatolás történik az épületbe - amikor is kiemelt szerepe van a betörés elleni védelemnek -, hanem például egyéb okból (például vezetékes vízkár, tűzkár, elektromos zárlat) károsodnak a készülékek, akkor a biztosító nem alkalmaz ilyen, az épület mechanikai védelméhez kapcsolódó megkötést, erre kifejezetten betöréses lopás esetén kerül sor, hiszen a biztosítónak azt is kell vizsgálnia, megtett-e mindent a tulajdonos a kár megelőzésére. Érdemes tehát nagyobb figyelmet fordítani azon épületek biztonságos zárására, ahol nagyobb értékeket tárolunk.

Olvasóink írták

  • 10. manus-Fertő 2011. február 16. 18:34
    „9#..soproni--Lehet azért mert nekem több-évtized óta,nemvolt balesetem kocsival,lakással sem volt gondom,se garázzsal,sem semmivel,de akkor is csak B .P.-t sajnálom,és látatlanban neki adok igazat.”
  • 9. soproni 2011. február 16. 16:54
    „7.öröksoproni! Úgy tűnik,mi jó helyen kötöttünk biztosítást,ezért vagyunk elégedettek:) Én jelenleg is a Groupama-nál vagyok és soha semmi problémám nem volt még velük.Nem csak az én üzletkötőm,de a többi kolléga is maximális felvilágosítást ad az ügyfeleknek.
    8.manus-Fertő! Igazad van,hogy ez az üzletkötő feladata lenne,de azért nem árt,ha az ügyfél is érdeklődik.”
  • 8. manus-Fertő 2011. február 16. 15:24
    „5#,soproni....Szerintem az üzleetkötőnek kellene alap-szinten MINDENT elmondania.Ez,nemtörtént meg,ebben biztos vagyok.A biztsítónál,és a banknál nagyobb pénznyelő nincs.”
  • 7. öröksoproni 2011. február 16. 12:57
    „Nekem volt egy szuper üzletkötőm, aki a Groupama-nál dolgozott, nagyon alapos ember volt.Ő pl. azt is mondta, hogy földszinti lakásoknál vagy a ház földszintjén, ha az ablakon át törnek be, nem fizet a biztosító, csak akkor, ha ilyen és ilyen rács van az ablakon. Hát nem sok biztosított lakáson vagy házon látok ilyet.”
  • 6. hugo 2011. február 16. 12:29
    „Köszöni szépen az ügyfél, h utólag eltetszettek mondani, h mit kellett volna csinálni...
    A baj az, h az "üzletkötő" csak arra fog válaszolni, amit az ügyfél kérdez...ez nem igen nevezhető érdemi felvilágosításnak. Magamfajta egyszerű és a témában nem jártas embert könnyen le lehet húzni, pedig rendesen fizet. Utána meg csak agyal, h milyen hülye voltam. Sebaj, át kell kötni a biztosítást, még több pénzért, az majd fizetni fog...jó üzlet :S:S:S”
  • 5. soproni 2011. február 16. 12:22
    „Hát igen...mindenkinek érdemes információkat kérnie,mielőtt bármit aláír.Amikor én kötöttem lakás biztosítást,aláírás előtt végigolvastam a szerződés minden betűjét és az üzletkötőt is alaposan kifaggattam a kifizetési kötelezettségeikről.Szerződéskötéskor mindenkit megkérdeznek,hogy milyen zárral van felszerelve a biztosítani kivánt ingatlan és valóban az jár jobban,akinek biztonsági zárral”
  • 4. Csetneky 2011. február 16. 11:22
    „A biztosítók kivétel nélkül tróger cégek, de ez nem csoda, mert ebből élnek. Eddigi tapasztalataim szerint itt a környéken messze a legtrógerebb az egon.”
  • 3. látnok 2011. február 16. 10:38
    „csak ennyi! BIZTOSÍTÓk ezek biztosítanak bennünk ,hogy ha elmaraddsz a befizetéssel fenyeget, ha ő marad el jót röhög!”
  • 2. mindigatutit 2011. február 16. 09:29
    „"Ennek ellenére a biztosító méltányossági alapon 101 ezer forintot térített, beleértve az ajtó rongálási kárait is. "-azért ennyire cinikusnak nem kellene lenni kedves biztosítós”
  • 1. barca10 2011. február 16. 08:23
    „Érdekes, hogy mindig az a végeredmény, hogy a biztosító jön ki jól a káreseményekből. Az összes biztosítás csak arról szól, hogy fizess havonta X összeget, és akkor ha károd van, akkor fizetnek. Aztán nevetséges összegek jönnek ki. Mi harmadik éve ázunk be, tetőtéri lakás lévén. Van a lakásra lakásbiztosítás, eddig havi 3500 forintot fizettünk, amikor viszont szétázott a fél konyhám, akkor közölte velem a nő, hogy tetőtéri lakásra nem fizetnek!!!!!!, mert az szerkezeti kár. Jelentsem a társasház biztosítójánál. Megtettem. Kijött a kárszakértő, lemérte!!!! a vizes falfelületet, majd kiszámolta, hogy az hány négyzetméter és kihozta, hogy 16 000 forintot tudnak rá utalni. Aztán kérdeztem tőle, hogy mi van ha én azt nem fogadom el, mert nem fogok egy összefüggő falfelületen egy 2 négyzetméteres foltot átfesteni, a minimum, hogy azt a falat le kell festeni. Közölte, hogy akkor meg lehet fellebbeznem, azzal, hogy nem irom alá, és akkor majd jön valaki más, és felmérik megint, meg megvizsgálják a tetőt, meg ilyesmi. Szóval elfogadtam, viszont a lakásbiztosításomat átvittem máshova, ahol 1700 forintot fizetek. Felesleges többet fizetnem, mert úgy látom, ha probléma van, úgyis találnak valami kibúvót, hogy minél kevesebbet kelljen fizetni, mindig vannak apróbetűs részek, amik akkor derülnek ki, ha baj van.
    Ja és a társasház biztosítása véletlenül éppen a fent említett Generalinál van.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kezdődik a soproni belváros beléptető rendszerének építése

Amíg a munkálatok tartanak, a Templom utca a Széchenyi tér felől le lesz zárva. A Hátsókapu utca… Tovább olvasom