A Kisalföld információi szerint három éven belül meg kell valósítani a Kőszegi úti aluljárót, amelynek költségei elérhetik a nettó 2,6 milliárd forintot. Az engedélyezési tervek javában készülnek, s ezt követően már a kiviteli tervek elkészítéséhez foghatnak a szakemberek. A lakosság számára csütörtökön délután 5-kor tartanak fórumot e témában a Liszt-központban.
– A vasúti forgalmat a Kőszegi úti aluljáró építése során mindvégig fenn kell tartani. Lehetnek olyan időszakok, amikor az útátjárókat ideiglenesen lezárjuk, ugyanakkor a kenyérgyár és a Csepel út megközelíthető lesz – ígérte Simonics András, a Kőszegi úti aluljáró soproni tervezője, aki hangsúlyozta: tervezőcsoportja körültekintően jár el, a lehető legkevesebb forgalomzavaró építési fázissal valósítják meg a létesítményt.
![]() |
Simonics András tervező: A lehető legkevesebb forgalomzavaró építési fázissal valósítjuk meg a létesítményt. |
A közel 450 méter hosszú aluljáró a kenyérgyár bejáratától mintegy 100 méterre süllyed a szint alá, s körforgalmi csomópontban fog végződni a Felsőbüki Nagy Pál utca térségében. Az aluljáró előtt megtiltják a balra kanyarodást, a kenyérgyár és a Csepel úti cégek külön szervizúttal közelíthetők meg.
![]() |
Az aluljáró terve elkészült |
Az aluljáró süllyesztett útpályája mellett nem lesz gyalogos és kerékpáros közlekedés, azt a főpályától függetlenül saját vonalvezetésű gyalogos- és kerékpárúttal oldják meg. A mélyen vezető pálya fölött három vasúti híd és egy közúti híd is készül. A beruházás kapcsán a környező közműveket felújítják.
![]() |
Az aluljáró terve elkészült |
A fertőrákosi Kőfejtő-, Barlangszínház és Témapark projektjén soproni, győri és budapesti cégek dolgoznak. Célunk, hogy fenntartható és értékközpontú hasznosítással rangos kulturális és korszerű, egyszersmind továbbfejleszthető idegenforgalmi központtá váljon a csodálatos természeti képződmény - jelentette ki Józsa Dávid építészmérnök, a program vezetője. Részletezte: a mostani állapotok minden vonatkozásban idejétmúltak. Terveik szerint a teljesen megújuló Barlangszínház, a parkolók és fogadóépületek létrehozása, a kőfejtő tematikus élményparkja, s egy külső színpad egységes keretet biztosít a turisztikai és kulturális célpont monumentalitásának kihangsúlyozására. Simonics András tervező szerint a cél, hogy a lehető legkevesebb forgalomzavaró építési fázissal valósítsák meg a létesítmény.