Kisalföld logö

2018. 05. 23. szerda - Dezső 15°C | 25°C Még több cikk.

Egy Gasztroturista Véndiák élményei

Osztálytalálkozó gasztronómiai élményekkel a soproni Fehér Rózsában. Az emberben hosszú évek múltán is élénken él a gimnáziumi évek emléke. (x)

Számunkra ez a csodás város, diákéveink színtere, Sopron. Egy osztálytalálkozó jó alkalom arra, hogy a hétköznapokból egy kicsit kiszakadjunk és „hazalátogassunk" életünk e fontos, meghatározó helyszínére. Arról számol most be Önöknek – saját tapasztalatain keresztül - egy Gasztroturista Véndiák, hogyan sikerült a találkozót egy remek hétvégével összekötni.

Mivel a volt osztálytársak általában nem csak az ország, hanem a világ különböző pontjain élnek - így van ez nálunk is -, szeretnék úgy szervezni a találkozót, hogy pár napot Sopronban és a környéken is eltölthessenek. Esetünkben a soproniaknak egyszerre eszükbe jutott a Fehér Rózsa Panzió és Étterem, mi „távolba szakadtak" pedig elfogadtuk az ajánlásukat. És milyen jól tettük! Már pénteken délelőtt megérkeztünk a Pócsi utcában található barátságos fogadóhoz. Parkolóhelyet kerestünk volna az utcában, de fölöslegesen strapáltuk magunkat, mert a Fehér Rózsánál rögtön megmutatták a vendégek számára kialakított ingyenes, zárt parkolót. Ennek nagyon örültünk, hiszen a hétvégén nem szándékoztunk használni az autót.

Egy órán belül megérkeztek azok az osztálytársak és családtagjaik is, akik hozzánk hasonlóan a Fehér Rózsa panziójában töltötték hétvégéjüket.

Elfoglaltuk a szállásunkat a panzióban, ami az étterem felett található. Ennek nagyon örültünk, így nem kellett egyik helyről a másikra cuccolnunk, itt meg volt minden egy helyen. Azt mondják, pénteken mindig teltház van. Ezt bizony mi is megtapasztaltuk, de biztosan látszott rajtunk, hogy nagyon éhesek vagyunk, mert a személyzet pillanatok alatt kerített helyet a teraszon, ahol elfogyasztottunk egy finom menü-ebédet.

Napi menü:
• Baconos burgonyakrémleves
• Őszibarackkal, sajttal töltött pulykamell burgonyapürével 780,-

Délutáni csendespihenőnk után összeverbuváltuk a kis csapatot, és elsétáltunk az iskolánkhoz. Menet közben azon gondolkoztam, milyen érdekes kötelék van köztünk, mekkora ereje van az iskolánknak, hogy ennyi év múltán is képes összehozni egykori diákjait, akár kontinensnyi távolságból is.

Az osztályfőnöki óra után visszasétáltunk immáron teljes létszámban a Fehér Rózsába, ahol már várt minket a feldíszített, klimatizált különterem . Egy köszöntő itallal fogadtak. Ez után igen vidám hangulatban elevenítettük fel az egykori sztorikat. Előkerültek a fényképek, az akkor még kézzel írott puskák és egyéb „ereklyék". Szinte hihetetlen volt, hogy még most is ugyanúgy folytattuk a sztorizást, mint ahogyan abbahagytuk akkor, amikor világmegváltó tervekkel kiléptünk az iskola kapuján.

A külön erre az alkalomra összeállított, ízletes vacsora után lementünk a Fehér Rózsa Borozójába, ahol, bár terveztük, a finom borok után már nem bírtuk végigkóstolni a teljes pálinka-repertoárt.

Az osztálytalálkozóra összeállított menü, amit én választottam:
• Erdei gyümölcsleves, tejszínhabbal
• Kapros juhtúróval töltött baconos pulykanyárs
• Gundel palacsinta flambírozva

Hosszúra nyúlt a napunk, egészen zárásig nosztalgiáztunk, és hálás vagyok a szervezőknek, hogy nem kellett messzebb mennünk, csak az emeleti panzióig!

Másnap, miután kipihentük magunkat, úgy döntöttünk, ellátogatunk az oly’ rég nem látott Fertő tóhoz. Előtte azonban megebédeltünk. Mivel valami különlegeset szerettem volna megkóstolni, kértem, ajánljanak az étlapról. A választás a következőre esett:

- Füstölt csülökkel töltött sertéskaraj roston sütve, erdei gombás raguval, baconos nudlival

A neve is ínycsiklandozóan hangzik, az íze pedig leírhatatlan! Az étel olyannyira laktató és finom volt, hogy egy rövid sziesztát még be kellett iktatnunk kirándulás előtt. Ezután a régi emlékek nyomába eredtünk. Sétáltunk a Fertő parton, a Várkerületen, és bebarangoltuk a zegzugos, még mindig titokzatos Lővereket is.

Vasárnap még megreggeliztünk a panzióban, és aztán új élményekkel gazdagodva elindultunk vissza a mókuskerékbe. Sopron mindig is kedves volt nekem, a Fehér Rózsának köszönhetően pedig még inkább szívembe zártam egykori otthonomat.

Ajánlom tisztelettel:

Egy örök Gasztroturista Véndiák

A Fehér Rózsa házhoz megy! Étel házhozszállítás Sopronban!

Fehér Rózsa Kisvendéglő, Borozó és Panzió

9400 Sopron, Pócsi u. 21.
Tel.: 06-99/335-270
Nyitva tartás: minden nap 11.00 – 23.00

www.feherrozsa.hu

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az új nyomvonalú M9-es is elkerüli Sopront

A tervek szerint az M9-es gyorsforgalmi út magyarországi szakasza Pozsonynál lépi át a határt, majd… Tovább olvasom