Tizenegy nagymotorból nyolc „megbukott" azon a műszaki ellenőrzésen, amit a Soproni Rendőrkapitányság és a megyei kormányhivatal közlekedés felügyelősége tartott szombaton.
A négy órán át tartó rendőrségi ellenőrzés célja az volt, hogy megfelelő műszaki állapotú motorok vegyenek részt a közúti forgalomban. Ez azért is fontos, mert egy balesetnél a kétkerekű jármű vezetője, utasa fokozottan ki van téve a sérülésnek.
– A kormánymű, a világító, jelző berendezések, a gumiabroncs és az első, hátsó fékek műszaki állapotát vizsgáljuk. Zajszint mérést is végzünk, az érték száz decibelnél nem lehet nagyobb – kezdte lapunknak Tabi Sándor rendőrzászlós, a városi Baleset-megelőzési Bizottság titkára. – Annak a nagymotornak, ami nem felel meg a követelményeknek, itt megszűnik a műszaki engedélye, és új vizsgát kell tennie – folytatta Tabi Sándor, aki egy győri kollégájával, rendőrségi motoron „szedte ki" a forgalomból a járművezetőket, és kísérte őket az Ipar körúti vizsgabázisra. Az akció elsősorban a városon belül, és a 84-es főút soproni szakaszán közlekedőkre terjedt ki.
![]() |
Hozák Péter és felesége, Hozákné Balku Márta minden probléma nélkül továbbmehetett, az ő járművük sikeresen vizsgázott. Fotó: Magasi Dávid |
Az eredmény: tizenegy járműből nyolc „megbukott" az átvizsgáláson, három alkalommal pedig helyszíni bírságot szabtak ki a rendőrök. Két esetben a rendszámtábla rossz elhelyezése miatt kapott tizenötezer forintos csekket a motorvezető. Ezért is érdemes megjegyezni, hogy a hatósági jelzést a jármű középvonalában kell felszerelni, és 75 fokban dönthető meg. Az ellenőrzésen az is bebizonyosodott, hogy sok lakos nem véletlenül panaszkodik a hangos motorokra: több jármű a magas zajszint miatt nem ment át a vizsgán.
– A statisztika megdöbbentő, és azt jelenti, hogy az akciót többször is meg kell ismételnünk – mondta el Tabi Sándor.
A tatabányai Hozák Péter a mögötte ülő feleségével, Hozákné Balku Mártával is „begördült" az ellenőrzésre. Mialatt járművét vizsgálták – ami minden követelménynek megfelelt – a fiatalember elmondta, nagyon fontosnak tartja az ilyen akciókat. – A húgom motorbalesetben vesztette életét. Több tényező mellett az is szerepet játszott a tragédiában, hogy olyan járműre ült fel, aminek nem volt megfelelő a műszaki állapota – osztotta meg lapunkkal Hozák Péter. Hozzátette, feleségével hosszú, ezer-kétezer kilométeres túrákat is tesznek a kétkerekűvel, amire az útnak megfelelő gumiabroncsokat választanak. Természetesen figyelnek a bukósisak, protektoros alsó- és felsőruházat, kesztyű viselésére is.
hirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Kisalfold.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
Olvasóink írták
Én az ilyen motorokról kapásból levenném a rendszámot!
Remélem még sok ilyen akciót csinálnak majd!!!”
emberek, tolerancia! ne csak a besúgás menjen, mert elvileg az a korszak már véget ért... (látszik, hogy gyakorlatilag még nem)”
Szerintem az a gond hogy Sopronban festékkel építik a kerékpárutat.Valószínűleg így a legolcsóbb.Kettéfestik a járdákat,és eldicsekednek vele hogy újabb kerékpárutakat adtak át...Néha annyi "járda"sem marad hogy két ember elférjen rajta.Persze ennek ellenére igyekszem a járdán közlekedni ahol lehet,nem a kerékpárúton.
Visszatérve a témához:A Várkerületen lakunk,és nyári időszakban napi rendszerességgel hallgatjuk az önjelölt tizenéves motorversenyzőket akik az esti óráktól néha hajnalig bőgetik a "majdnem motor-már nem bicikli"szerkezeteiket körbe a városban.Persze csak céltalanul,körbe-körbe a saját szórakoztatásukra.Nem állítom hogy hangosabbak az EÜ határértéknél,de hogy idegesítőbbek az ablak alatt az biztos!”
Egyébként ez nem a járda hanem a kerékpárút (az egyetem felőli oldalon lévő bokrokkal elkerítve mindkét oldalról, és csak kerékpárút tábla van. Egyébként az ilyen úton pedig nem kellene gyalogosra számítani az meg a másik bármilyen lassan is megyek egy 2-3 éves gyerek biztos komoly sérüléseket tud szenvedni.
"Kerékpárúton 30 km/h-ra csökken az elméleti maximum, gyalogos-kerékpáros zónában a bringásoknak kijelölt részen 20, de a zóna többi részén, valamint járdán már csak 10 km/h-val lehet haladni."
Tehát 30-al is mehetnék a KRESZ szerint!”
A legszebb,amikor "lecsengőz" a járdán.”
Bár engem a buherált kismotorosok hangja jobban idegesít, mint a nagy gépeké...”
De sokszor a kis 50 cm^3 is!”
Ha hiszed ha nem a kerékpárosokat is ellenőrizték illetve ellenőrzik. Ezt tapasztalatból mondom, mert engem már volt, hogy megállítottak. Egyébként érdemes lenne a gyalogosoknak is elmagyarázni, hogy a bicikliút (csak bicikliút) nem a gyalogosoké hanem a kerékpárosoké. Többször volt már a Deák téren (Sopron), hogy a kerékpárúton kisgyerekek togyogtak illetve babakocsival közlekedtek a szülök. Ha elütöm ki a hibás? Ha normális hangnemben közlöm velük, hogy ez nem gyalogos járda akkor arra meg az a válasz, hogy hülye biciklis ne szövegeljek és közlekedjek az úttesten mert ott a helyem.”