Kisalföld logö

2018. 02. 19. hétfő - Zsuzsanna -5°C | 3°C Még több cikk.

Hét kilométeren ötszáz gödör

Markotabödöge - 2012-ig biztosan nem újítják fel teljesen a Markotabödögét a 85-ös főúttal összekötő szakaszt. A helyiek a balesetektől tartanak, hiszen a burkolat katasztrofális. Igazuk van, 7 kilométeren közel 500 gödröt számoltunk össze.
A Markotabödögét a 85-ös főúttal összekötő út joggal pályázhatna a megye legrosszabb állapotú szakaszára. De a településen belül sem jobb a helyzet. Az alig 7 kilométeres távon 456 gödröt számoltunk össze. Ráadásul úgy, hogy a kisebb kátyúk felett szemet hunytunk. A helybeliek joggal reklamálnak, de még csak biztatást sem kapnak. 2012-ig biztosan nem lesz új útjuk.

A településen keresztülvezető út hossza 2,5 kilométer. Csak ezen 116 gödörrel „büszkélkedhetnek" a markotaiak. És nem is akármilyen mély úthibák ezek.


Még a táblát sem merték kitenni

Szabóné Szűcs Ildikó, a falu polgármestere azt mondja: a Leader-csoporttól kapott „Európai falu" táblákat nem is meri kihelyeztetni a községben.

– Amíg ez a helyzet nem változik, a táblák a raktárban maradnak. Vagy azt hirdessük, hogy mi ilyen utakon igyekszünk Európába? – tette fel a kérdést. – A bekötőút harmincöt-negyven éve készült, azóta nem nyúltak hozzá. Én tizenegy éve kérem, vagy inkább könyörgök a felújításért. Tudom, hogy kevés a pénz az ilyen beruházásokra, de a megye egyik legrosszabb szakaszáról van szó. Nyugodtan mondhatjuk, nekünk már nem utunk van, hanem a sok gödör között csak némi aszfalt. A járművek már az árkokban közlekednek, hogy kikerüljék a lyukakat.

A kátyúk néhol valóban 1020 centiméter mélyek. Nem is kell nagy sebességgel belehajtani, hogy baleset történjen.

– Szemmel is látható, hogy a nagyobb járművek csapják, röpítik ki a lyukakból a köveket. Eddig még nem történt tragédia, de ne is várjuk meg. Iskolabuszunk naponta háromszor teszi meg a távot harminc gyerekkel, és mi féltjük őket. A Közút kht.-nál azt a választ kaptam, hogy április-május előtt nem kezdik el a kátyúzást sem. Az is érthetetlen, hogy Bősárkány felől felújították az utat, de Markotabödöge előtt megálltak. A másik irányból Fehértóig szintén új burkolatot kapott az út, de onnan sem értek el a falunkig. Tudjuk, gondot okoz, hogy az árkok sincsenek jó állapotban. A markotabödögeiek vállalnák, hogy a szakemberek irányításával közreműködjenek a karbantartó munkákban.

A bekötőúton a járművek már az árokban mennek, hogy elkerüljék a kátyúkat.
A bekötőúton a járművek már az árokban mennek, hogy elkerüljék a kátyúkat.

Szokásos: tábla és sebességkorlátozás

A Magyar Közút Kht. szóvivője, Légrádi Veronika a markotabödögeiek panaszára úgy reagált, hogy a 8509-es számú, azaz a markotai bekötőút említett szakaszán 2008-ban mintegy 32 tonna kátyúzó keveréket építettek be.

– Az idei téli csapadékos időjárás miatt a burkolat teherbírása tovább romlott. A száraz, csapadékmentes napokon mintegy 2 tonna kátyúzó anyagot – hideg keveréket – használtunk fel az összekötő úton. A burkolathibák javítása csak ideiglenes jellegű megoldás. Az ismétlődő burkolathibák miatt az útellenőreink jelzései alapján „Egyenetlen úttest veszély"-t jelző táblákat helyeztünk el az említett út teljes hosszában. A forgalomra veszélyes burkolathibák miatt egyes szakaszokon 40 km/h-s sebességkorlátozást is ideiglenesen be kellett vezetni – írja tájékoztatójában Légrádi Veronika. Kiderült: a 8509-es számú, Kóny–Bősárkány összekötő úton a forgalomra veszélyes burkolathibák javítását április első felében végzik el.

Légrádi Veronikától megtudtuk: a 8509-es számú út 2012-ig nem szerepel egyik felújítási programban sem.

A Magyar Közút Kht. szakemberei a Nemzeti Útfelújítási Program előkészítésekor jelezték a 8509. számú út felújítási igényét. A programban szereplő útszakaszok felülvizsgálata folyamatban van.

Kátyúvadászat indult!

Keressük a megye legnagyobb kátyúját! Fotózza le és küldje el képét az online@kisalfold.hu címre. A kátyúk képét közzétesszük és továbbítjuk az illetékeseknek. Akkor jó a fotó, ha látszik rajta, milyen mély, széles, hatalmas a kráter. Tegyen rá egy mérőszalagot, lépjen bele, álljon mellé a kocsival! Meg ne feledkezzen arról, hogy a kátyú pontos helyét leírja! Még jobb, ha van egy (vagy több) kátyúhoz köthető sztorija is. E-mailjének tárgy sorába ezt írja: kátyúvadászat.



Olvasóink írták

  • 8. czs76 2009. március 20. 20:07
    „10 méteres kátyúk... az már szakadék.”
  • 7. czs76 2009. március 20. 20:06
    „Magyarország birka népe megérdemli ezeket az utakat.”
  • 6. pampus 2009. március 14. 14:57
    „Magyarország egy kátyú nagyhatalom! Ezzel is dicsekedhet a Gyurcsány kormány, de az ellenzéke is, hisz az is tűri ezt a tehetségtelenséget, amit e kormány művel.”
  • 5. Marcipán 2009. március 14. 11:37
    „Hát lassan igaz a magyar utakról amit egy kabaré músorban mondtak miszerint :"Küzdjünk a kátyu mentes utakért!!Szedjük fel az összes aszfaltot!"
    Csak azt tudnám hová megy el az a rengteg pénz, amit autósok befizetnek.
    De a kormányzat egészen biztos ezt is megtudná magyrázni,hogy bala bla balaaaaaaaa.........
    De most leglább tényleg igaz lett szószerint amit Kóka mondogatott a választási kapányban ,:"Dübörög az ország" ,hát tényleg most már jóformán nincsen olyan út ahol az autó nem dübörögne.
    És annak a mottójának miszerint "Ugrik a Pannon Puma" enek is rejtett értelme lehetett mert aki gyalog próbál közlekedni ,az elég sokat ugrálhat,hogy kikerülje a lukakat.”
  • 4. beta18 2009. március 13. 20:23
    „Hát igen Vas megyében mérföldekkel jobbak az utak mint nálunk mégis pár évvel ezelött az ottani igazgatót küldték el, a GyMS-megyei maradt. Pedig biztos rajta is múlott a különbség,sőt. Az a baj hogy amit felújitanak azok is siralmas minőségben készülnek, mert megpályáztatják és kb. az 5. alvállakozó a tényleges kivitelező, mellette még az is valakinek a valakije és így a minőséget nem ellenőrzi senki.Ja és ezeket a portalanitott makadámutakat 40 évvel ezelött nem erre a forgalomra tervezték az a csoda hogy még egyben vannak. Már az összes III és IV-rendű útunknak aszfaltosnak kellene lenni. Ezt pedig nem most b...ták el hanem 20 évvel ezelött.”
  • 3. Stewe 2009. március 13. 16:03
    „ogre - nál a megoldás kulcsa! Talán ezen a vonalon, az ott lakók hátrányt szenvednek, nem kapják meg időben az orvosi segítséget, a tűzoltást, a katasztrófavédelmet megközelíthetetlenségük miatt. Biztoan van ez irányban jogi út. Úgy hallottam az EU ban vagyunk ! Nem tapasztalom, de papiron biztos !”
  • 2. ogre 2009. március 13. 15:32
    „Nem csak az autók lengéscsillapítói mennek tönkre gyorsabban, de akik az érintett településen laknak azokhoz a tűzoltók a mentők is sokkal később érnek ki ahol minden perc sőt másodperc is számíthat. Pedig joguk van nekik is ahhoz hogy a segítség időben érkezzen. Ha rossz az út vállalja az út karbantartója minden felelősséget ami az út rossz műszaki állapotából származik vagy csinálja meg ez a dolga, ezért kapják a fizetésüket, hogy az út renden legyen. Ennyi”
  • 1. Goldman 2009. március 13. 13:35
    „Tábla kitevéshez ahhoz nagyon értenek. Az utakat normálisan megcsinálni....és kijavítani...
    Régebben is megírtam és még mindig egyértelmű, hogy az országban ebben a megyében vannak a legrosszabb állapotú utak. Ez értendő a főutakra és a mellékutakra egyaránt. Amit nem kérdezett meg az újságíró, hogyan lehetségez ez? Hogy lehet az, hogy átlépve a megyehatárt hirtelen minden út jó, aránylag minden kátyút befoltoztak. Hova tűnik el az erre költendő pénz? Hova? Mondja már valaki!!!
    Nekem ne mondja senki, hogy tavaly oda 32 tonna aszfaltot raktak be. Annál jobban elhiszem azt, hogy annyi került ki a telepről, de nem oda és nem annyi. Senkinek nem tűnik fel, hogy pl felénk is olcsón csinálják meg a garázsok előtt a bejárót vagy bármit? Szereljenek a kocsikba GPS-t akkor talán nem tünik el a "határban"....Meg amilyen munkát végeznek....szilsárkánynál magasabb az eredeti szintnél. Ahol eddig kátyú dobta meg az autót, most maga a folt. Azt mondja, hogy felújítási program...ehhez nem program kell kisanyám hanem aszfalt töménytelen mennyiségben minden évben. Ezt nem felmérni kell hanem kapásból megcsinálni. Rátenni a kocsira az anyagot odavinni és tömni, tömni a kátyúba. Addig amíg baj nem lesz belőle.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Németül tanulnak a magyar tarka marhák

Kapuvár - Csak árnyéka egykori önmagának a valamikor országos hírű kapuvári szarvasmarha- és… Tovább olvasom