Kisalföld logö

2017. 01. 22. vasárnap - Vince, Artúr -9°C | 2°C Még több cikk.

Harmadiktól nem kellett az iskolaotthon

Kapuvár - A katolikus iskola korábban bevezette az iskolaotthonos oktatást: a gyermek nem viszi haza a házi feladatot, délután négyig mindent megoldanak az iskolában. A rendszer első-másodikban működik, harmadikban viszont nem kérték a szülők.
– A 2007/2008-as tanévben indítottuk el az iskolaotthonos oktatást. Ennek lényege, hogy e tanrend jobban igazodik az elsős, másodikos gyermekek életritmusához, így az iskolatáskát, valójában a tanulást nem kell hazavinniük – mondta el a tanítási forma lényegét Fodor Gyuláné, a kapuvári Páli Szent Vince Katolikus Általános Iskola igazgatója. Az igazgató úgy véli, ezen oktatási formának nincsenek negatív hatásai.

Az előző tanévben két tizenhét fős tanulócsoport indult az első osztályban, mindkettő iskolaotthonos oktatással. Ezen csoportok idén – másodikosként – viszik tovább ezt a formát.

Az előzetes felmérések szerint ez a csoport harmadiktól viszont áttér a sima napközi otthonos formára, mert a szülők nem kérték az iskolaotthonos forma megtartását.

Úgy véli, a szülők a tantárgyak számának növekedésével már nem tartják elegendőnek az iskolaotthont, ám szerinte az újtól való félelem is közrejátszhat a döntésekben. Az idén kezdő harminchat elsős közül húszan választották az iskolaotthonos formát.

Összehasonlításképpen: az iskolaotthonos formában a tanórák egész napra elosztódnak, köztük a házi feladatok megoldásával, sok mozgással.

Fodor Gyuláné
Fodor Gyuláné

A tankönyveket, füzeteket nem kell hazavinni, a gyermek teljes mértékben felkészül – tanítója segítségével – másnapra. A napközi otthonban csak délelőtt vannak tanórák, délután a gyermekek tanítói felügyelet alatt írják házi feladataikat. Ehhez az igazgatónő hozzátette, a napköziben esetleg több évfolyam is együtt tanul, lehetetlen a gyermekekkel olyan szinten foglalkozni, mint a másik formában. – Olyan, hogy napközis nevelői képzés, nincs is Magyarországon – jelentette ki Fodor Gyuláné.

Az iskolaotthonos formában a tanórák egész napra elosztódnak, köztük a házi feladatok megoldásával, sok mozgással – a gyerekek felkészülnek másnapra.
Az iskolaotthonos formában a tanórák egész napra elosztódnak, köztük a házi feladatok megoldásával, sok mozgással – a gyerekek felkészülnek másnapra.

Hozzátette, az iskolaotthonos oktatás előnyeként is értékelhető, hogy a rendszer bevezetésének első évében minden gyermeknek sikerült a továbbhaladás feltételeit teljesítenie. Fodor Gyuláné szerint az iskolaotthonos rendszer legnagyobb előnye, hogy első évben megkönnyíti a gyermek számára az óvoda és az iskola közti átmenetet, megszeretteti az új intézményt a gyermekkel, aki ránevelődik arra, hogy a későbbiekben felsőben könnyebben tudjon önállóan tanulni. Az igazgató szerint a szülők kezdeti idegenkedése vélhetően a következő években enyhülni fog.


A kétféle oktatás összehasonlítására az egyik szülő, Streerné Böcskei Rita vállalkozott. Mint elmondta, jelenleg hatodikos gyermeke alsós korában délután négy óra után még hazavitte a feladatait és otthon a szülőkkel együtt folytatták a tanulást. Kisebbik, most elsős Dominik fia ha hazaér, csak a játékaival kell hogy foglalkozzon.

– A gyermek délután négykor „kész van" másnapra – mondta a szülő. Úgy véli, az iskolaotthonos rendszer mindenkinek, gyermeknek, pedagógusnak és a szülőnek is előnyös.

Mikor lehet bevezetni?

A Kapuvári Térségi Iskola (KTI) igazgatója elmondta, három tagintézményükben próbálták bevezetni az iskolaotthonos formát, ám ha egy osztályban akad egyetlen szülő, aki ezt nem kéri, akkor ott nem lehet bevezetni. – Jelenleg van elsősünk, aki nem jár még normál napközibe sem, s az iskolaotthonos rendszerhez a tantervünket is át kellene szerveznünk, ám ha a szülők kérik, akkor mi is indítunk ilyen rendszert – mondta Harmath Lajos.


Olvasóink írták

  • 1. arany 2009. január 17. 17:24
    „Természetesen azt már nem írják meg a cikkben, hogy miért? Egyszerű a gyerekek nem tudnak sok mindent, más iskolában tanuló ugyanannyi idős gyermekek többet tudnak. Egyszerűen ki lehet mondani, keveset tanulnak, többet játszanak. Ebből következik, hogy többen, aki teheti, nem kér belőle.

    AZ ISKOLÁBAN TÖBBET KELL TANÍTANI ÉS KEVESEBB IDŐT KELL JÁTÉKRA FORDÍTANI. MÁSIK A TANÁROK JOBBAN FIGYELHETNÉNEK MIT TESZNEK CSEMETÉK KINN AZ UDVARON. NEVETSÉGES AZ, HOGY NEM MERNEK SZÓLNI A GYEREKEKRE INKÁBB BECSUKJÁK SZEMÜKET.

    AZ EGÉSZ MAI TANÍTÁSI RENDSZER NEM ÉR SEMMIT, FŐLEG HA A GYEREKNEK ADNAK TÖBB JOGOT, A SZÜLŐ AKARJA MEGMONDANI KI MIT ÉS HOGYAN TANÍTSON.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egyedi eset

Kisalföld sms - Miért engedi a rendőrség a koldulást Csornán? Egy ember többször is megállított. Tovább olvasom