Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 4°C

2012 vízválasztó lesz az autókereskedelemben

Bizakodó mértéktartás

Bella József, a Nádor Autó Zrt. igazgatója
Bella József, a Nádor Autó Zrt. igazgatója

A Nádor Autó Zrt. megyénk meghatározó autópiaci szereplője.  Ahogy azt az igazgató, Bella József elmondta, nehéz évet zártak, de aki komolyan veszi az autókereskedői szakmát, az bízhat a jövőben.

A Nádor Autó Zrt. négy márkát forgalmaz. Pontosabban ötöt, hiszen az Opel, a Saab, a Mitsubishi és a Chevrolet mellett a Vectrix elektromos motorkerékpárok forgalmazójaként is számon tartják.

Az Opel Magyarország minőségi márkakereskedője
Az Opel Magyarország minőségi márkakereskedője

– 2011-ben mi lettünk az Opel minőségi márkakereskedője. Ráadásként megkaptuk a Mitsubishi "Legnagyobb fejlődést mutató márkakereskedés, értékesítés és szerviz 2011" címét is. Ennek ellenére egy nehéz évet zártunk.

Legnagyobb fejlődést mutató márkakereskedés, értékesítés és szerviz 2011 díj
Legnagyobb fejlődést mutató márkakereskedés, értékesítés és szerviz 2011 díj

– A nehézségek gondolom az eladások csökkenéséből adódtak...
– Sok olyan autókereskedő cég van Magyarországon, amely a megszűnés határán imbolyog. Ők a fuldoklók, akik már olyan áron is kínálnak autót, amiről mindenki tudja, abból nem lehet megélni. Veszélyesek ezek a cégek, mert magukkal ránthatnak másokat is. 2008-tól nincs a banki kölcsönök után jutalék. Csak az árrésből kellene megélni, de egyre inkább szűkül ez is. Nem tudom, ha az árrésünket áldozzuk fel az ügyfelekért, akkor mi fog történni. Mondok egy példát is. A napokban adtunk el egy tizennégymilliós autót száztízezer forint árréssel. Mert a vevő megmondta, egy pesti cég is ennyit ígért neki.

– Hova vezetheti az újautó-értékesítést ez a mentalitás?
– Most úgy fest, nem jóra, az biztos. Ha az autókereskedéssel foglalkozó cégek nem veszik komolyan a tisztességes árrést, akkor nyolcvan, de akár kilencven százalékuk is be fog zárni. Ha valaki dolgozik, akkor meg kell lennie az ellentételezésének. Észre kell térni, meg kell állni az egymás alá ígérgetésben, különben veszít mindenki!

– Említenék még egy nehézséget: benzinár.
– Az autókereskedőket pozitívan érintette a döntés a regisztrációs adó csökkentéséről. Viszont a forint gyengülése ezt rögtön ellensúlyozta is. Ehhez jön a magas üzemanyagár, az adóprés. A piac egyre szűkebb. A magánügyfelek szinte teljesen elkoptak. Akinek van pénze, az tartalékol vagy végtörleszt belőle. Vagy használt autót vesz.

– Mégis úgy érzem, bizakodó.
– Újautó-vásárlásnál csak a cégekben bízhatunk. Ők már 2–3 éve húzzák az autóvásárlásokat, most azt gondoljuk, megteszik, hogy lecserélik a sokat futott gépeket. Mindemellett kormányoldalról is várunk segítséget. Mert most a cégek nem igényelhetik vissza a gépkocsijavítás áfáját. Pedig befizetik az áfát az új autó vásárlásakor. Reméljük, ez változik, mert ha nem, tízezres számmal is csökkenhet a foglalkoztatottak száma.

– Azt hittem, autómárkákról, új modellekről beszélgetünk, ehelyett keményen arról szól, milyen nehéz helyzetben van az autóértékesítés és szervizhálózat.
– Nem akarok vészharangot kongatni, de ebből az iparágból, autókereskedelemből több tízezer család él. 2012 vízválasztó lesz, ha sokan csődbe mennek a kereskedők közül, nemzetgazdasági kihatásai lesznek. De bizakodó vagyok. Jó autóink, jó munkatársaink és hatalmas szaktudásunk van, amelyet a magyar vásárlók is becsülnek. Ezért érdemes a Nádor Autóhoz bejönni.

www.nadorauto.hu

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Etikai irányelvek

Az Etikai irányelvekhez csatlakozókként elismerjük és védjük a média szabadságát. Tovább olvasom