Kisalföld logö

2017. 02. 23. csütörtök - Alfréd 5°C | 12°C Még több cikk.

Kühne-ügy - Lobbicsoportot hoznának létre

Sürgős intézkedéseket követel a szocialisták helyi elnöke a Kühne Zrt. megmentése érdekében. Szerinte hatékonyabb érdekképviselet szükséges. A polgármester, országgyűlési képviselő szerint a Rába–Volvo megállapodás lehetőséget adhat a Kühne számára is.


Sajtóközleményben fejtette ki aggályait a Magyar Szocialista Párt (MSZP) helyi szervezete a Kisalföld Kühne Zrt.-vel kapcsolatban megjelent írása nyomán. Kovács Tamás elnök kiemelte: értetlenül állnak az előtt, hogy a korábban – részben pályázati – százmilliókkal fejlesztett helyi ipari nagyvállalat kiváló minőségű, specifikus buszai helyett más társaságok járműveit szerezhetik be a hazai Volán-társaságok. Szerintük emiatt a későbbiekben valószínűleg létszámleépítésre s munkahelyek megszüntetésére kényszerülhet a patinás mosonmagyaróvári gépgyártó üzem.

Az MSZP javaslata szerint az önkormányzat képviselő-testülete a nagy múltú cég, valamint a város további nagyvállalatainak vezetőivel közösen, rendkívüli ülésen haladéktalanul vitassa meg a kialakult gazdasági válsághelyzetet. Továbbá az önkormányzat tegyen politikai nyilatkozatot és szakmai határozatot a Kühne Zrt. megmentése, pénzügyi helyzetének stabilizálása, megerősítése érdekében. A szocialisták fontos feladatnak tartják a helyi cégek által befizetett adóból egy városi „vállalati pénzügyi segélyalap" létrehozását. Javasolják továbbá egy „mosonmagyaróvári szakmai gazdasági lobbicsapat" létrehozását, amely képviselhetné a választókerület cégeit országos szinten is. Kovács Tamás szerint ugyanis a helyi országgyűlési képviselő nem rendelkezik elegendő lobbierővel erre.

Két éve szinte csak raktárra gyártják a buszokat a Kühne üzemében. Emiatt fogalmazták meg aggályaikat most a szocialisták. Fotó: M. Á.
Két éve szinte csak raktárra gyártják a buszokat a Kühne üzemében. Emiatt fogalmazták meg aggályaikat most a szocialisták. Fotó: M. Á.

A szocialisták felvetésére Nagy István lapunknak elmondta: a Kühne Zrt. és a Kravtex Kft. nagyon fontos része Mosonmagyaróvár gazdasági életének.

Nem csupán történelmi múltja miatt. Hangsúlyozta, biztos abban, hogy a jövőben is fontos szerepe lesz a városban. Ezért kiemelt figyelem jár a cégnek. A polgármester, országgyűlési képviselő szerint abszurd és veszélyes Kovács Tamás kijelentése, ami egyben teljes tájékozatlanságra utal. A szocialista párt helyi elnökének a nemzeti autóbuszgyártó programról nincsenek ismeretei. Csupán politikai üggyé próbálja tenni e Kühne-buszok sorsát. Nagy István kiemelte: veszélyesek ezek a kijelentések, mivel egy folyamatban lévő ügybe avatkozik bele.

Veszélybe sodorva ezzel a cégvezetés és az országgyűlési képviselő munkáját. A Rába–Volvo megállapodás egy keretszerződés, ami nagy lehetőségekkel bír a Kravtex–Kühne cégcsoport számára is. Ezen együttműködéshez a tárgyalások megkezdése és sikere most a legfontosabb.

Hozzátette: a lobbizás a városért mindenki közös felelőssége. Nagy István szerint Kovács Tamásnak kijelentései előtt érdeklődnie kellene a cégvezetésnél és az ott dolgozóknál, hogy ő miként képviselte eddig is a Kühne érdekeit.

A városi segélyalap létrehozásának felvetéséről a polgármester elmondta: ez megkérdőjelezi Kovács képviselői alkalmasságát az önkormányzat pénzügyi bizottságának vezetésére. Az önkormányzat gazdasági ereje és a Kühne gazdasági szerepe ugyanis nincs egy „súlycsoportban". Az önkormányzat egyébként 2010-ben már létrehozott egy pénzügyi alapot a kis- és középvállalkozások megsegítésére.


Olvasóink írták

37 hozzászólás
12
  • 37. Boli 2013. március 05. 21:27
    „Azért öröm olvasni ennyi okos hozzászólást. Remélem sokaknak van ismerőse a gyárban, beszélgessen azzal egy kicsit!

    "A magyar buszgyártók persze nem azért aggódnak, hogy mit tesz majd a Rábával hosszabb távon az állami mankó. Sokkal inkább azért, hogy milyen lesz a hazai buszpiac, és azon az ő szerepük a következő néhány, nagyon fontos évben. Hiszen a következő években az államnak - pontosabban a tulajdonában lévő Volán-társaságoknak - nagyságrendileg ezer új buszt kell beszereznie, és a versenytársakat érzékenyen érintené, ha a közbeszerzések ügyesen egy cégre lennének kiírva.

    Külön aggasztja őket, hogy Szijjártó biztosította a Rábát és a Volvót: ,,amikor nyitott kérdések vannak, amikor segítségre van szükségük", akkor a magyar kormány ajtaja mindig nyitva áll majd előttük. Ezt bővebben nem fejtette ki, de a kijelentés azért is érdekes, mert a többi magyar buszgyártó állítja: nekik hiába vannak bőven nyitott kérdéseik, válaszokat nem kapnak.

    Versenykorlátozástól tartanak
    Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke egy korábbi Napi Gazdaság-cikkben azt mondta, hogy a Volvo-Rába szerződés kapcsán a szövetség tagjaiban több kérdés is felmerült. Nem értik, miért nem felel meg a magyar igényeknek a magyar gyártók által az elmúlt években kifejlesztett magyar tervezésű és gyártású autóbuszok közül egyik sem, és hogyan felelhet meg majd egy olyan termék, amelynek még a prototípusa sem készült el.

    A minőségről és képességről megemlítette, hogy a NABI eddig 8500 magyar tervezésű-gyártású autóbuszt szállított az amerikai nagyvárosoknak, míg a Kravtexnek ezer, az ARC-nek száz autóbusza üzemel a Volánoknál. A szükséges hosszú távú szervizigényt és pótalkatrész-ellátást is magas színvonalon megoldják, még a külföldi gyártású autóbuszok is a hazai háttérnek köszönhetik gyors javíthatóságukat, amiről szerinte a Volán-társaságok vezetői tudnak számot adni."

    http://index.hu/gazdasag/2013/03/05/raba/”
  • 36. kocsoggorog 2013. március 02. 18:37
    „abszurd tamás, miért lenne az jó neked, ha egy városi cégnek rosszul megy?
    Azt hiszed akkor te leszel a polgármester? Ebben hiába bízol.
    Beszélgettem egy dolgozóval, azt mondta rengeteget próbál segíteni nekik a polgármester. Interpellált a parlamentben, lobbizott, stb. Azért megjegyzem ha külföldön sem kellett az a busz, nehéz a kicsi magyar piacon eladni...”
  • 35. Japo 2013. március 02. 07:30
    „Mivel nem vagyok szakmabeli,valaki világosítson már fel!Mi a baja a Credo buszoknak? Információim szerint nem egy és nem kettő fut az utakon,ebből több is is átlépte már az egy millió kilométert nagyobb hibák és problémák nélkül.Szóval mi a gond velük?”
  • 34. pancser 2013. március 01. 17:54
    „33. abszurdisztán 2013.03.01. 10:04
    Egy polgármester nem tehet kivételt a Kravtexxel, van más nehéz helyzetben más cég is a városban.
    Amikor 40 éve megépült a SKÁLA áruház akkor is sok volt az "abszurdisztán". Minek még egy áruház hiszen ott a Centrum, egy áruház legyen de az jó legyen. Ez a szocializmus észjárása. Bele is bukott a szocializmus. "Abszurdisztán" ötletelése olyan mint a földrengések utáni utórengések, azok is kárt okozhatnak.”
  • 33. abszurdisztán 2013. március 01. 10:04
    „Egy polgármester nem lobbizhat a városa ellen semmilyen körülmények között. Pont.”
  • 32. pancser 2013. március 01. 08:47
    „31. Japo 2013.03.01. 07:40
    A kapitalista rendszer sajátja a verseny, még hozzá kegyetlen verseny, ami lehet ugyan helyileg elkeserítő átmenetileg. Az állam feladata a verseny fenntartása, nem pedig a rosszul vezetett raktárra termelő cégek támogatása, közpénzből amely a versenyt magát, különösen a tisztaságát veszélyezteti.
    Azt érzékelem hogy a versenyben történő alulmaradást a pórnép tönkretételnek fogja fel, ez a szocializmus a fejekben történő lassú kimúlásának tudható be. A győri busz is magyar busz lesz, azzal a különbséggel, hogy a Volvo neve alatt a Győrben dolgozó munkás keze munkája nem a mosonmagyaróvári udvaron fog rozsdásodni, hanem a sós tengeri levegőn a hajón, míg a célállomáshoz nem ér.
    Jó lenne megszabadulni végre a fejekben lévő korlátoktól, különben nem fogunk helyt állni a globális piacokon. Az számít amit mindenhol el lehet adni, a Credo busz nem ilyen.
    Magyarországon van néhány autógyár, mégsem gyáncsosdott senki, ha itt van az Audi nem legyen Mercedes Kecskeméten. Fogadni merek, hogy nem csak a Volvo buszok készülnek itthon, hanem lesz itt még néhány márka csak idő kérdése!”
  • 31. Japo 2013. március 01. 07:40
    „Pancser! Kár,hogy nem olvastam végig az összes hozzászólást. Most sem tettem,de megakadt a szemem a villanykapcsolós példádon. Hát itt pont fordítva van nem? Ikarus tönkre téve,Rába tönkre téve,Csepel tönkre téve. Ezért gondolták,hogy van létjogosultsága egy új magyar busznak szerintem. Magyar ember Magyar buszt gyárt,adót fizet utána,nem annyit mint a betelepült külföldi tulajdonúak,hiszen a magyar vállalkozó nem kap adókedvezményt hanem az ő adójából kap az idegen kedvezményt. Nézz utána.http://www.youtube.com/watch?v=KlMRn6xVFCY
    Találtam nézd meg. Hozzá még ezt is.http://www.youtube.com/watch?v=VwCUxcIklVI
    és még ezt is,ha már itt tartunk-http://www.youtube.com/watch?v=tyFnRBaDDJw”
  • 30. Japo 2013. március 01. 07:30
    „Mondjuk,hogy jelen pillanatban nem érdekel kinek milyen színe van. A multiknak elő van írva,hogy hány százalékban magyar termékeknek kell lenni a polcokon. Akkor az hogyan fordulhat elő,hogy a magyar buszokból szinte alig vesznek a magyar volánok? Továbbá,ha annak idején Széles Gábor(ECHO tv) nem tette volna tönkre az Ikarus gyárat.most nem lenne szükség a Credo buszokra. Tessék azért néha hátra is nézni!”
  • 29. abszurdisztán 2013. március 01. 06:18
    „A Kubatov szó nem varázsszó, csupán figyelmeztetés arra, hogy a város képviselője és polgármestere olyan ügyben vehetett részt ( a videot mindenki megtekintheti, a FB-on rohamosan terjed ) , amelyben a rendőrség egy feljelentés után nyomozást indított és ráadásul nem adott választ az ellenzék kérdésére ( igen avagy nem ) , csupán ködösítve beszélt az ´50-es évek kuláklistáiról. Szóval nem mert még mindig válaszolni. Erre kívánok emlékezni, amikor Kubatovot emlegetem. KT mellett és mögött sok civil áll, aki egyelőre nem lép a nyilvánosság elé, többféle okból. Van, aki az állását félti, van , aki a háttérben akar segíteni. Ne izgulj, egy ilyen csapatot , mint a helyi Fideszé ( bicilkis hadnagy, pornósztár, stb ) nem nagy ügy összehozni. Ennél sokkal különb az ellenzéki csoport !!”
  • 28. Abrafax 2013. február 28. 20:07
    „Ugyan, kiből, és mire alakíthatna lobbicsoportot Kovács Tamás? Egy határszéli kisváros listás ellenzéki képviselője, egyéniben körzeti bronzérmes, mit érhet el, amit nemhogy egy kormánypárti képviselő-polgármester, de még egy szintén kormánypárti budapesti főpolgármester sem tud átvinni (mármint a buszbeszerzést)? Miért nem képes felmérni a helyzetet, miért nincs több realitásérzéke?
    Persze a válasz erre is hogy "Kubatov". Mert ez a varázsszó elfedi a saját alkalmatlanságot, a pártszervezet kontraszelekcióját, az alapfokú nyelvismerettel végzett továbbképzéseket, a tömegtámogatás hiányát.”
  • 27. Contar 2013. február 28. 14:10
    „Hát azért ebben a témában vitába keveredhet(ne) önmagával a fideszes, a terület országgyűlési képviselője, és a város polgármestere. Ezért is nem szeretem az álláshalmozókat!”
  • 26. pancser 2013. február 28. 13:35
    „25. abszurdisztán 2013.02.28. 12:09
    Ahogy az idő halad úgy merül az elemed!”
  • 25. abszurdisztán 2013. február 28. 12:09
    „Kit képvisel Kubatovtárs elvtárs ebben az ügyben ? Miért nem képviseli a mosonmagyaróváriak érdekét ? A polgármester hogy szólhat a helyi gyár ellen ??????????”
  • 24. pancser 2013. február 27. 13:23
    „21. justitia18 2013.02.27. 10:41
    Ne fárassz, a kapitalistát mikor érdekelte a munkavállaló? Soha, de nem is ez a dolga. Az üzletét félti, akkor szoktak előjönni a szegény munkavállalókkal amikor valamit ki akarnak hajtani. Egy biztos hatalmas hibát vétett, amikor raktárra gyártott, illetve az udvarra. nehogy már rajta kívül mindenki hibás legyen, rosszul kalkulált elszámította magát, ezzel minden vállalkozó számolhat, Benne van a pakliban. Hol van az megírva, hogy aki eddig nála hegesztett nem hegeszthet máshol, akár Volvó buszokat. Innen a bejárás nem nagy ügy!”
  • 23. abszurdisztán 2013. február 27. 13:16
    „Lokálpatriotaként egyet kell hogy értsek a helyi ipar ( gyár ) támogatásával. Hogy lehet ellene beszélni ? Előnyben kell részesíteni a helyi termékeket !! Nem pedig elsorvasztani a gyárat ! Nem pedig átköltöztetni a kapacitást !”
  • 22. Abrafax 2013. február 27. 13:13
    „Ha Kovács Tamás, aki vállalati gazdaságtanból doktorált és főiskolai docens ugyanezen a területen, és még a polgármesteri székre is aspirál, annyit tud hozzászólni egy a jelek szerint évek óta raktárra termelő gyárhoz, hogy az önkormányzat támogassa meg a saját teljes évi mérlegösszegének többszörösével, akkor állíthatunk két fejfát a köztemetőbe: egyet a szakmaiságnak, egyet pedig a magyar felsőfokú oktatásnak. Pont ennyi szakértelem kellett ahhoz, hogy a Volán-társaságokat és a BKV-t évekre parkolópályára lökjék.”
  • 21. justitia18 2013. február 27. 10:41
    „Pancser !
    Ostoba, munkavállaló ellenes véleményedet oszd meg, beszéld meg az elbocsátott és elbocsátandó dolgozókkal, valamint családtagjaikkal is...
    Aztán majd okoskodhatsz....remélem, túléled a velük személyes találkozást ::))”
  • 20. pancser 2013. február 27. 09:13
    „15. justitia18 2013.02.26. 20:49
    Megírtam már, ha exportképes a busz mi a baja Krankovics úrnak?
    A felesleges gyártókapacitás igazi szocializmusbeli fogalom, akkor büntetés járt az ilyesmiért. Konkrét példa a 70-es évekből. Egy cég gyártott az országban villanykapcsolót, gyenge minőségűt, csúnyát. Egy KTSZ(fiatalok által nem ismert fogalom-Kisipari Termelő Szövetkezet) üzletet szimatolva szebbeket kezdett gyártani. Erre a gyártásra kijelölt cég vezetői elfutottak a pártbizottságra, és nekik lett igazuk, holott nem volt igazuk. Tv, rádió músor meg újságcikk is született ez ügyben. Az új gyártó nem gyárthatott, mert feleslegesnek ítélték hiszen volt már kijelölt gyártó korában.
    A szocializmusban valóban létezett amit most képviselsz.
    Megkövült szemlélet amit Abszurd Tamásé, haladás és fejlődésellenes. Hogy mi a felesleges majd eldönti a vevő!”
  • 19. ancsielka 2013. február 26. 21:43
    „Besenyőpista!
    Igazad van! Egyetértek Veled, hogy "Ne gyártsunk matyó hímzéses ruhákat többet, mint amennyire szükség van!"”
  • 18. Besenyőpista 2013. február 26. 21:30
    „Még valamit!
    A mai világban a rugalmasság sokat ér! A patináns cégek, ha leragadtak volna az eredeti profiljuknál, már sehol sem lennének! Gondoljunk csak a lőpor gyárra, vagy a szentgothárdi kasza gyárra!”
37 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Meggy Miklós legjobb pálinkája 2013-ban

Az elmúlt szombaton rendezték meg a hagyományos miklósi pálinkaversenyt. Tovább olvasom