Kisalföld logö

2017. 12. 16. szombat - Etelka, Aletta 1°C | 6°C Még több cikk.

Balesetek 2008: Az okozók lettek az áldozatok is

Mosonmagyaróvár - Tavaly a környéken történt halálos balesetek felének kerékpárosok voltak az áldozatai és egyben az okozói is. A már lezárt vizsgálatok mindegyikében megszüntették az eljárást, mivel az okozó vesztette életét a balesetben.
Többségében már lezárta a rendőrség a vizsgálatot azokban a Mosonmagyaróvár környékén tavaly történt balesetekben, amik halálos áldozatot követeltek. A befejezett vizsgálatok mindegyikében megszüntették az eljárást, mivel nem lehetett felelősségre vonni az okozót. Az összes halálos balesetnél ugyanis az áldozat figyelmetlensége miatt történt a tragédia. Összesen nyolc ember életét követelték közlekedési balesetek az elmúlt évben Mosonmagyaróváron és környékén, ezek felében kerékpáros volt az áldozat - tudtuk meg Makó László századostól.


Biciklisek

A Mosonmagyaróvári Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője elmondta: a tavalyi első halálos baleset a város belterületén, a Kálnoki utcán történt február végén. Itt egy Nissan Micra típusú személyautó először elütötte az előtte haladó biciklist, majd nem sokkal ezután egy út menti fának csapódott. A Nissant vezető idős férfi a helyszínen életét vesztette. A szakértői vizsgálat az autó sofőrjének figyelmetlenségét állapította meg a baleset okaként.

A következő tragédia Jánossomorján történt, ahol egy kerékpáros kanyarodott az autó elé. A biciklis férfit a mentők kórházba szállították, ám a balesetet követő harmincadik napon meghalt. A tragédia okaként a kerékpáros szabálytalan kanyarodását állapították meg.

Nem sokkal ezt követően Mosonszolnokon történt egy különös, ám sajnos végzetes közlekedési baleset. Itt egy lovas kocsit hajtó férfi esett le a bakról és olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a kórházba szállítást követően életét vesztette. A balesetnek nem volt más részese, a rendőrség ez esetben is megszüntette az eljárást. Május végén Hegyeshalomban, a Fő úton történt halálos baleset. Itt egy Toyota személyautó ütközött egy kerékpárossal. A 65 éves helybeli biciklis vélhetően figyelmetlenül kanyarodott balra, így az autós már nem tudta elkerülni az ütközést. A kerékpáros asszony a baleset során olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette. Ebben az ügyben még nem zárult le az eljárás.


Nagy volt a tempó

Az elmúlt év júniusában egy motoros fiatalember vesztette életét az 1-es főúton, Levél és Mosonmagyaróvár között, amikor egy, az útra kikanyarodó kisteherautó hátuljának ütközött. Az igazságügyi szakértő szerint a motor sebessége 180-200 kilométer között volt az ütközéskor. A megengedett itt a 90-es tempó. Eszerint a motor sebessége egyértelműen megtévesztő volt, azaz az autó vezetője nem számított és nem kellett számítania ilyen sebességre. Az eljárást itt is megszüntették az okozó halála miatt.

Szintén a nyár folyamán Mosonmagyaróváron, a Gyári úton is történt halálos baleset. Itt vélhetően figyelmetlenül próbált áthajtani egy 74 éves asszony kerékpárjával a Lőpor utcára, amikor a védett úton éppen akkor ért oda egy Mitsubishi típusú személyautó, aminek vezetője már nem tudta elkerülni az ütközést. A baleset következtében az asszony olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette. Ebben az ügyben is folyik még az eljárás.

Károlyházánál biciklist gázoltak halálra decemberben.
Károlyházánál biciklist gázoltak halálra decemberben.

Frontálisan

Két teherautó ütközött össze frontálisan a 86-os főúton Mosonmagyaróvár határában, az autópálya és a vasúti felüljáró között november végén. A balesetet az okozta, hogy a Jánossomorja felől érkező Peugeot kisteherautó ismeretlen okból áttért a menetirány szerinti bal oldalra, ahol ütközött egy Iveco teherautóval. A járművek vezetőit a mentők súlyos sérülésekkel szállították kórházba. A balesetet okozó kisteherautó vezetője azonban néhány héttel később a kórházban életét vesztette. A tavalyi év utolsó halálos balesete Károlyháza határában történt december elején. A bekötőúton rossz látási viszonyok közt, nedves úton, kivilágítatlanul, láthatósági mellény nélkül, a felezővonal közelében kerékpározott egy férfi. A biciklist ezért későn észlelte a mögötte érkező Volkswagen kisteherautó és elütötte. A biciklis olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a kórházba szállítás közben életét vesztette.

Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. Lutti 2009. február 08. 11:12
    „elöször is milyen nev az az imcsi ha nagyon beleakarsz dumälni a dolgokba megmondhatod ki vagy nem kell ilyen buzis nev milyen jogon irogatsz te az en nagybätyjämrol ilyeneket nem eleg eppen hogy ennyi idö utän ilyen ujsägcikk jelenik meg ki kert me arra hogy hozzäszolj ilyen szövegeket eleg undorito az egesz hogy kivülällo emberek csak ugy irogatnak hozzä ehhez senkinek semmi köze van nekünk eleg bajunk annelkül is ja es meg vmi häny ember az aki iszik es ugy is vezet csak eppen megussza hogy nem kapjäk el erte ittäl mär eletedben egy pohär sört na mert benne kb annyit talältak vagy meg annyit se de az öregröl nemtudni hogy ivott e mert arrol mär senki nem beszelt mert igen ugynezett ki csak a motoros mi meg a sebesseg ezek szerint miden ember akinak van motoros hozzätartozoja keszüljön fel arra ha nemis ö lesz a hibäs akkor is csak ö lesz hol az igaszsäg ebben az eletben nem ertem es kitöl kene meg nekünk bocsänatot kerni mit kepzelsz ki vagy te hogy megmondod mit csinäljünk üljel meg magadnak mert nemszivesen talälkoznek veled a szämitogepen kivül mindenki sajät maga körül söprögessen de amint lätom az embereknek nincs mäs dolguk csak mäs csalädtagjät ocsärolni ugye mindenki örülhet ha ilyen gondjai nincsenek ugyhogy erröl ennyit egy mäsik csalä#dtag”
  • 28. Lutti 2009. február 07. 17:59
    „Én meg bizony nem maradok csendben képzeld, és pedig azért mert a balesetet nem vizsgálták ki megfelelően,még a rendőrök adtak tanácsokat a kikanyarodó autósnak, hogy miket mondjon, szóval nekem ne irogassatok ilyeneket, hogy száguldozott meg ittas volt. Gyorsan ment, hibázott ez tény és mi van a másikkal aki a kanyarodási szabályokat megszegte(az elsőbbség meg nem adásával) ez a része el van felejtve igaz? Mert motoros, meg gyorsan ment, tudod jobban járt volna az öreg ha az igazságot nyilatkozza akkor talán még aludni is tudna, de nem tud a lelkiismerete miatt.A kihallgatáshoz nem volt sokkos állapotban milyen érdekes, de a baleset után a segítség nyújtáskor állítólag sokkos állapotban volt. Képzeljétek a rendőrök a helyszínen mikor ki akarták hallgatni a hozzátartozóktól kérdezték, hogy hol van az ember, hogy ki tudják hallgatni, vajon csak nem már megkérdezte addig telefonon az ügyvédet, hogy mit mondjon mert tényleg sokkos állapotban volt, á de hogy kérdezte hiszen olyan hülyeségeket nyilatkozott,hogy az ügyvéd ilyeneket nem mondott volna neki.50%-ban ő is hibázott ez a minimum, csak sajnos itt Mo-on még mindig korrupt minden és nem az igazság győz, soha nem lesz rend.De nem csak itt hanem az egügyben sem meg még sorolhatnám.Szóval akinek itt elnézést kellene vagy kellett volna kérnie az már el késett egy kicsit, és azok nem mi vagyunk a motoros hozzátartozói.....”
  • 27. Imcsi 2009. január 26. 17:51
    „Lutti előre is elnézésedet kérem, és tudom, hogy rajtad kívül még jó páran le fogják kiabálni a hajamat, de akkor is leírom: én bizony csendben maradnék, ha ismerősöm,rokonom felelőtlenül, ilyen sebességgel száguldozik, vagy ittasan vezet! Sőt,talán még inkább én kérnék elnézést!”
  • 26. MTT 2009. január 24. 16:33
    „Lutti, ilyet normális ember nem kíván a másiknak. Akárkivel is történt a baleset. Azt meg Ön is tudhatná, hogy sok okos ember van a világon...mint látja. Kívánok Önnek megnyugvást.”
  • 25. Lutti 2009. január 23. 21:34
    „12-13-nak!
    Kívánom, hogy egyszer veletek vagy a hozzátartozóitokkal történjen hasonló baleset,zárják le az ügyet rendes kivizsgálás nélkül, és hozzák ki az elhúnytat felelősnek. Akkor majd lehet, hogy ti is el fogtok gondolkodni ha erről az oldalról nézitek a dolgokat. Bár ahogy olvasom a hozzászólásotokat nem hiszem, hogy van bennetek érzés vagy az öreg rokonai vagytok aki kikanyarodott vagy valami NCIS tag.”
  • 24. Diákcsemege 2009. január 23. 10:39
    „Kedves Lgk,

    igazad van, az lenne nagyszerű, ha a teljes (Der Spiegel) cikk megjelenhetne pl. a Kisalföld hasábjain és teljesen árnyaltan mindenki elolvashatná a közlekedéspszichológus okfejtését és persze ha mindenki saját vonatkoztatná az őt érintő esettanulmányt(okat).
    Más: A KRESZ népszerűsítése kapcsán tavaly novemberben a mosonmagyaróvári Rendőrkapitányság egy Agytröszt c. játékot hirdetett meg. Szerinetm az ilyen jellegű kezdeményezésekkel is lehetne fokozni a téma iránti érdeklődést, persze, ha a nyeremények kellően atraktívak.”
  • 23. lgk 2009. január 23. 08:25
    „Diákcsemege

    Azért én harcba szállnék a cikkel. Biztos van benne igazság. De jelen esetben szerintem nem csak az autósoknak vannak problémáik. Szerintem a legtöbb ember küzd valami problémával legyen az gyalogos, biciklis vagy autós. A kizárhatatlan tényező még mindig az ember. Rajta múlik minden, nem az autón.

    "Magyarán a talajtvesztett ember frusztrációja fékevesztett és figyelmetlen száguldozásba torkollik..."

    Illetve a "talajtvesztett ember frusztrációja" figyelmetlen közlekedésbe torkollik, legyen az bármelyik közlekedésben résztvevő. A problémákkal elvont figyelem jelen van minden oldalról. Sajnos.
    Jöhet a PÁV akár kötelezően, de akkor kötelezővé tennék egy minimális KRESZ vizsgát legalább a bicikliseknek, ha már a gyalogosoknak nehéz lenne.”
  • 22. lgk 2009. január 23. 08:15
    „19. Csepel-344

    Én csupán csak rávilágítottam egy másik nézőpontból.

    Egyébként szerintem egy autósnak sem érdeke elütni a biciklist, szóval miről beszélünk? Senki sem akar szándékosan "ráállni a drótszamarasok gigájára" (pedig néha nem ártana). Eddig is maximálisan figyeltem az összes közlekedésben résztvevőre, ezután is fogok. Ha már az "egoista és a maximálisan felelőtlen" autósokról van szó, akkor te el vagy tévedve. Ha csak az autósoknak kell figyelni, mert a biciklis/gyalogos gyengébb, akkor ki az egoista és maximálisan felelőtlen? Tehát úgy gondolom, hogy ez elvárható a biciklistől/gyalogostól egyaránt. Főleg ha elsősorban az ő kis életükről van szó. De ha ők nem foglalkoznak a saját életükkel/védelmükkel, akkor milyen jogon követelik azt mástól?
    És akkor ott vannak az említett szuper anyukák/apukák, akik sötétben kivilágítatlanul tekernek a kisgyerekkel a hátuk mögött. Erről is az autósok tehetnek nem?
    Jelezném a pár nappal ezelőtti ónosesős időben 2-3 nap alatt minden idulás előtt letakarítottam az autót az elejétől a végéig, a tetejétől az aljáig. Persze vannak az általad említett példák. Őket szépen seggbe kéne rúgni. Én például útálom ha nem látok ki az autóból, ezért utálom az összes fityegő marhaságot, legyen az visszapillantón, vagy ablakon. De például erős hóesésben nem állsz meg 10 méterenként megtörölni az összes ablakot.
    Sajnos ez van. Lényegében véve ugyan olyanok a biciklisek/gyalogosok/autósok. Az emberi tényezőt nem lehet kizárni.”
  • 21. Diákcsemege 2009. január 22. 21:39
    „Egy mértékadó német hetilapban (Der Spiegel) olvastam a következő témájú, egy közlekedéspszichológus tollából származó cikket:
    "Az ember személyisége és az autó"
    A cikk tanulsága dióhéjben:
    Mivel a polgár ()) életét egyre mélyülő mindenféle problémák (munkahelyi, családi, ill. társadalmi) szorongatják, egyre kevésbé érzi magát meghatározó erőnek a saját környezetében. Azonban egy hely (az autó) és azon belül egy kezelőszerv (a gázpedál) minden körülmények között az ő uralma és irányitása alatt marad, miáltal ezek - egyre gyakrabban a feszültségoldás, ill. az uralkodás, vagy uralkodásvágy eszközeivé válnak.
    Magyarán a talajtvesztett ember frusztrációja fékevesztett és figyelmetlen száguldozásba torkollik.
    Azért ez elgondolkodtató.......mindenki számára, ill. a PÁV-vizsgálat is mindjárt más értelmet nyer.”
  • 20. matriné 2009. január 22. 18:25
    „Általában e sajtó baleseti cikkeihez többszázas hozzászóló közül alig alig említik meg a KRESZ tudatlanságát!
    Azt meg ,hogy már az iskolában kötelező tantárgyként kellene oktatni és vizáztatni a nebulókat még véletlenül sem lehet olvasni. Olyan nagy baj lenne, ha mindenki ismerné és be is tartaná a KRESZ-t? A "szülőktől" nem lehet elvárni és az iskola is kevés hozzá, ha az nem kötelező tantárgy! A tanfolyamokra pedig az megy el akit érdekel. Ez nem megoldás!”
  • 19. Csepel-344 2009. január 22. 14:51
    „Kedves 18.!

    Meglehetősen régóta (42 éve) nyomom a gázt /minden kategóriában/ és sajnos igazat kell adnom Diákcsemegének, ugyanis abból az alapelvból kell kiindulnunk (mármint nekünk "erősebbeknek", hogy ők, mármint a "drótszamarasok" a védtelenek. Sajnos (autós részről) útjainkon egyre inkább harapódzik az egoista és a maximálisan felelőtlen vezetési stílus. Természetesen ide sorolom azon számtalan autóstársamat, aki egy kiadós ónosesőt követően meg arra is lusta, hogy tisztességesen letakarítsa járműve szélvédőjét és tenyérnyi, vagy még annál is kisebb lyuksin keresztül próbál tájékozódni és persze KÖZLEKEDNI.
    Na itt kezdődik a gond....
    Persze kerékpáros fronton is lenne teendő, ami elsődlegesen a szülői házbna, ill. az iskolában (szervezett kerékpáros-KRESZ, ill. smkp. vezetői vizsgára elő- és felkészítő tanfolyamok) kellene, hogy megvalósuljon”
  • 18. lgk 2009. január 22. 08:37
    „Lehet vitatkozni, de tény és való, hogy a biciklisek nagy százaléka a kresz-t sem ismeri.

    Diákcsemege
    "...kb. 70 - 80% azon személyek aránya, akik életükben nem kerékpároztak pl. esőben, metsző hideg szélben, szakadó hóesésben, vagy éppen tükörjéggel borított úttesten.
    Magyarán képtelenek azonosulni azon tényezőkkel, melyeken egy kerékpárosnak adott út- és időjárási viszonyok között el kell viselnie."

    Ehhez csak annyit, hogy mint a közlekedés aktív részese ezt elmondhatom a biciklisekről/gyalogosokról is, az autósok vonatkozásában. A nagy részük soha nem vezetett autót (szerencsére nem is fog). Mikor például a tükörjéggel borított úttestre kilépnek/kigurulnak az autó elé, aztán próbáljál megállni. Szakadó esőben/hóesésben, meg egyik sem lát ki a kapucni alól, csak megy mint a vakegér, az autós meg ül egy dobozban, ahol szintén korlátozottak a látási viszonyok, aztán még észlelje a hirtelen fellépő egyéneket.
    A kivilágítottságról nem is beszélve. Most, hogy reggelente is sötét van, illetve korán sötétedik, nagyon sok a felelőtlen biciklis (sokkal töb mint régen). Régen majdnem minden bicikli gyári tartozéka volt a dinamó. Most? Aminek tartozéka, még bekapcsolni sem tudják (persze lehet be sem akarják). Ezek a kínai villogó szarok (tisztelet a kivételnek), meg miután elkezd merülni az elem, csak pislákolnak. De valamelyiken se macska szem, se fényvisszaverő alkatrész. Reggelente mikor dolgozni járok, nem egy anyukát, apukát látok kisgyerekkel az ülésben kivilágítatlanul, és szabálytalanul közlekedni, mikor viszik a csemetét bölcsibe/oviba. Egy szó, mint száz felelőtlenek.
    Persze az autósok se szentek, de ez van. Mindenki csak annyi megértést/szimpátiát/felelőséget várjon a másiktól, amennyit ő is tanusít mással szembe.”
  • 17. matriné 2009. január 22. 06:23
    „No, meg is látszik , sőt meg is érdemli!- nem véletlenül adta magának a "pancser" nevet!”
  • 16. pancser 2009. január 21. 20:33
    „Matriné az autópálán autózik. Szól a rádió, tisztelettel köszöntjük kedves hallgatóinkat, kérjük vigyázzanak, most jelentették, hogy egy ámokfutó halad az autópályán menetiránnyal szemben. Matriné kinéz az ablakon. Egy autós, h....e ez a rádió, ahol én vezetek ott mindenki szembe megy a forgalommal.”
  • 15. Diákcsemege 2009. január 21. 14:29
    „7. Az ok rendkívül prózai:
    Kollektív elhülyítés, valamint vannak szolgáltató vállakozások, akiknek szintén kenyérre van szükségük. Az autós társadalomban létezik cseppnyi empátia a kerékpárosok iránt? Sajnos kötve hiszem, ugyanis csak a saját ismeretségi körömben kb. 70 - 80% azon személyek aránya, akik életükben nem kerékpároztak pl. esőben, metsző hideg szélben, szakadó hóesésben, vagy éppen tükörjéggel borított úttesten.
    Magyarán képtelenek azonosulni azon tényezőkkel, melyeken egy kerékpárosnak adott út- és időjárási viszonyok között el kell viselnie.
    Persze pl. a mosonmagyaróvári utak állpotáról már nem is szeretnék említést tenni, csak az a kérdés, hogy mire fizetjük az iparűzési és súlyadót és miért dübörgnek 20t feletti tgk-k (amikor a várost egy nagyszerű autósztráda öleli körbe) a MI (vagy TI) városunk (-tok) utcáin át????”
  • 14. matriné 2009. január 21. 09:04
    „Tudod kedves pancser! A sikerhiányod ellen van jó orvosság! A tisztességes véleménynyilvánítás és közben a tükörbe nézés! Igaz, aki csupán pancser az életben is attól ez nem várható el.”
  • 13. RickCartman 2009. január 20. 19:36
    „pancsernek igaza van, nehogy már Lutti a rendőrökre kenjed ezt is..még jobban is járt mindenki, a motoros, mert meghalt(láttam már nyomorékká vált nagyarcú-motoros-vagányt tolószékben, aki azt mondta, inkább halt volna meg),másrészt mi is, mert ő már legalább nem fenyegi tovább a szabályosan közlekedőket(úgysem kapott volna csak valami kis csip-csup büntetést, tudom, illene sajnálni inkább, de bocs, nem tudom).
    A bicajosokról pedig annyit, múlt héten reggel-kora délelőtt tükörjég, gyalog amúgy negyedórás utam háromnegyed lett és a frász tört ki, mikor esek hanyatt, az idióta bicajos pedig ott akrobatázik az út közepén, aztán majd őt is kell sajnálni, hogy elesett szegény, vagy elütötték?Igaz a cikk cime, ők valóban áldozatok, de saját ökörségük áldozatai-elnézést az esetleges kegyeletsértésért.”
  • 12. pancser 2009. január 20. 16:33
    „Lutti a motoros rokona, aki ez ügyben elfogult! A másik oldalon is emberek voltak, a vétlen és rokonai, ismerősei. Nincsen olyan ember aki észlelni és fel mérni tudta volna a kihajtás veszélyeit egy 180-al száguldó motorral szemben. Minden autós utálja a motoros gyorshajtókat, amikot hirtelen fülrepesztő zugással, ráadásul sokszor a jobb oldalon elhúznak az autó mellett. Lehet, hogy a rendőrség dolgozhatna sokkal jobban is, de más becsületébe gázolni senkinek nincsen joga. Amellett a hibázó motoros nyugodjon békében, drágán megfizetett a szabályok megszegésért. A baleset a lehető legkisebb áldozatba került, mert mehetett volna éppen arra egy komplett családi is egy sokkal gyengébb, kisebb szgk-val!”
  • 11. pancser 2009. január 20. 16:19
    „10! A moderátornak jók az idegei, vagy jól szórakozik az épületes következtetéseken és mgállapításaidon! Végy egy kést a fiókból, ha minden olyan borzalmas és szúrd tökön magad. Jó újság a Kisalföld, mindenki elmondhat mindent, még a cseterjánosok is, pedig itt már a józan ész az, aminek a köreit meghaladod!”
  • 10. matriné 2009. január 20. 14:57
    „Hogyan képzeli el kedves "MTT"? A sajtó, azt írhat meg amit engedélyeznek neki! Még mindig nem jöttek rá az olvasótársaim?
    Igaz ide mindenki megírhatja a véleményét! legfeljebb kimoderálják, ha valakinek sérti a köreit. Ja,hogy mi a valóság? Hát azt a Kisalföldtől senki se várja!”
29 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

LEADER: Lovas turizmusra, játszótérre pályáztak

Úszómedencére, sebességmérőre, ifjúsági táborhely kialakítása mellett játszóterek létrehozására,… Tovább olvasom