Kisalföld logö

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 1°C | 12°C Még több cikk.

Magyarázkodni kényszerül a British Airways vezére

A British Airways (BA) brit légitársaság kénytelen volt törölni járatainak 20 százalékát a Heathrow repülőtéren, miután a csütörtökön a forgalom előtt megnyílt új terminál még mindig nem működik tökéletesen. Hatvan, Budapestre tartó utas rekedt Londonban, mert törölték a British Airways péntek esti, magyarországi járatát is.
A 60 utast telefonon értesítették, akárcsak azt a 140 embert, akik este Budapestről mentek volna ugyanezzel a géppel Londonba. Csütörtökön 34 repülőgép maradt a Heathrow-n és a csomagok feldolgozásával is gondok voltak, pénteken reggel már 36 járat nem indul el. Az utasok teljes káoszra panaszkodtak, a BA pedig csak péntek hajnalban adott ki közleményt, amelyben bocsánatot kértek.

Médiabeszámolók szerint a Terminal 5 személyzetét nem képezték ki megfelelően az új felszerelések kezelésére. Willie Walsh, a British Airways vezérigazgatója péntek délután, a Független Hírügynökség megkeresésére, a következő nyilatkozatot adta: "A Heathrow Terminal 5 első napjának történései nem a British Airways előzetes tervei és szándékai szerint alakultak. Az új terminál működésének első napján számos olyan probléma adódott - parkolási nehézségek, számítógép hibák, a csomagszállító rendszer meghibásodása - amelyek önmagukban megoldhatók lettek volna, de így, együtt sajnos nem voltak kezelhetők.

A reptér üzemeltetőjével és munkatársaimmal együtt azon dolgozunk, hogy ezeket a hibákat kijavítsuk és hogy járatainkat menetrend szerint közlekedtessük. 380 pénteki járatunkból várhatóan 302 járat már menetrend szerint közlekedik. Az új terminál üzemeltetésében számítunk még apró fennakadásokra, amelyek egy ilyen nagyságú és összetettségű rendszer beüzemelésénél elkerülhetetlenek, de az új létesítmény napról-napra jobban és az utasok elvárásainak megfelelően működik majd.

A British Airways 40 évig fogja használni ezt a fantasztikus létesítményt, amelyet reményeink szerint az utasok nem elsősorban az első nap, hanem a mindennapok tapasztalatai és sikerei alapján fognak megítélni." A British Airways kéri utasait, hogy az elkövetkező egy-két napban tájékozódjanak járatuk pontos menetrendje felől a ba.com oldal "járatinformációk / latest flight news" szekciójában. Azok az utasok, akiknek járatát a légitársaság törölni volt kénytelen, kérhetik jegyük másik járatra vagy másik időpontra történő átfoglalását, vagy a jegyár visszatérítését."

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Feszültség és fegyveres incidens Koszovóban

Riadóztatni kellett a Koszovóban lévő nemzetközi békefenntartók, a KFOR egyik alakulatát, amikor… Tovább olvasom