Kisalföld logö

2018. 05. 27. vasárnap - Hella 16°C | 26°C Még több cikk.

Lerövidíti a nyári szünetet több német autógyár

A bőségesen érkező megrendeléseknek köszönhetően több német autógyár is lerövidíti a nyári szünetet.


A Handelsblatt csütörtöki beszámolója szerint a BMW mindkét gyárában négy hét helyett mindössze egyre áll le a termelés. A Volkswagen központi gyárában a nyári szünet idején - amikor egyébként teljesen szünetel a gyártás - két műszakban dolgozni fognak. A Daimlernél pedig egész nyáron zajlik majd az összeszerelés.

Az autógyárak számára is meglepő módon jelentősen megugrott az autókereslet, különösen külföldön. A megrendelések olyan ütemben érkeznek, hogy némelyik német modellnél a vevőknek hosszú ideig, akár tíz hónapot is kell várniuk az új kocsira.

Olvasóink írták

  • 2. envagyok75 2011. június 25. 08:47
    „Én azon csodálkozom inkább, hogy az emberek még vesznek egyáltalán német autót.
    Még mielőtt megkövezne itt vki elmondanám, hogy egész mostanáig csak német autóm volt.
    DE, az áraik felmentek egészen hihetetlen magasságokba (egy normálisabb népautó golf ára a 6M ft-ot veri, passat 9M ft. pár éve ezek 20-30%-al olcsóbbak voltak. 2009-ben a forint árfolyammal magyarázták az áremelést, ami visszament 320-ról az átlagos 260-as szintre, de az árak mégsem csökkentek.
    Arról nem is beszélve, hogy a motorokban hogy véletlenül vagy szándékosan, azt nem tudom, de időzített bombák ketyegnek 100000 km után. Benzineseknél hengerenkénti trafó csere kb. 250.000Ft, dízelnél porlasztócsúcsok kb. 600.000ft.
    Rettenetes drága az alkatrész, a gyári szerviz.
    Én véletlenül átnyergeltem a korábban drágának de megbízhatónak ítélt japán márkák egyikére, és meglepődtem a gyári szerviz 38.000Ft-os kötelező szerviz ajánlatán. Ezt mikor Skodám volt sem úsztam meg 80-120e ft alatt.
    Ráadásul most kijöttek az új turbó motorok, azzal a felkiáltással, hogy na most majd a fogyasztás...
    Egy ismerősöm 1.4-es Skoda Jetijének a fogyasztása 9.5 átlag....... Egy újabb hibalehetőségről (turbó) nem is beszélve.”
  • 1. gmentes 2011. június 10. 10:22
    „Ha tíz hónapot kell várni, akkor nem nagyon pörög az autógyártás! Inkább arról tesség írni, hogy az eladott autókat miből veszik meg az emberek. Megtakarított pénzből vagy újra hitelből! A hitelfelvételekről mostanság nem nagyon okosít semmilyen szakértő és pénzügyi bohóc. Remélem csak azért, mert kezd eltünni és így nincs értelme!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tőkés László: `ez egy anakronizmus az egyesült Európában´

Politikai hisztéria és hecckampány folyik - így reagált Tőkés László, az Európai Parlament alelnöke… Tovább olvasom