Kisalföld logö

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 1°C | 12°C Még több cikk.

Statikai vizsgálat a vasútállomáson

Az utasok ismét használhatják a győri vasútállomás főbejáratát, amelyet néhány napig lezártak.

Kattintson a képre >>
Az utasok ismét használhatják a győri vasútállomás főbejáratát, amelyet néhány napig azért kellett lezárni, mert a homlokzatot díszítő burkolat több helyen meglazult, s bármikor leeshetett volna egy-egy darabja.

Az életveszélyt elhárították, de teljes statikai vizsgálatot rendeltek el. A MÁV hivatalos közleménye szerint a homlokzat egy részének megerősítését kellett elvégezni a napokban: egy 19 méter magasságban lévő, 20 centiméter széles részt távolítottak el körülbelül 12 méter hosszan.

A Kisalföld megírta december 16-i számában: az idő „megette" a burkolatot, ami bár mikor leeshetett volna – azon a helyen, ahol naponta több tízezer ember megfordul...

De mi jön ez után? Lezárás után: A mészkő lapokat rögzítették a főbejárat fölött, de a felújítás elodázhatatlan Statikai vizsgálat a vasútállomáson Folytatás az 1. oldalról. A győri vasútállomást 1958. augusztus 20-án adták át, az épü let az ötvenes évek stílusában, az akkor divatos márványlapos bur kolással készült.

Azóta csak némi javításon esett át (1986–87-ben a falnak egy másik részét erősítet ték meg), igazán nagy felújítást nem kapott, pedig – a szakembe rek véleménye szerint is – alapo san ráfért volna, s ráférne még ma is. A mostani eset volt az intő jel, bár a MÁV állítása szerint „a felújítás tervszerű volt, nem újonnan jelentkezett a probléma, a homlokzat állapotát ugyanis havi rendszerességgel ellenőriz tük, állandóan figyelemmel kí sértük". Erről a közvélemény ez idáig nem sokat tudott (igazság szerint semmit sem), de tény, hogy a vasúttársaság a győri Szé chenyi István Egyetemtől teljes statikai vizsgálatot rendelt meg – kiemelten a homlokzat azon ré szére, amelyet korábban úgyne vezett hálózási módszerrel rögzí tettek. Ennek ára körülbelül egy millió forint.

Arra a kérdésünkre, hogy az ál lomás mely más részén áll(hat) fenn hasonló veszély – korábban írtunk arról, hogy a peronon po tyogtak a márványlapok, s a pe ronaluljárók burkolatai is gyalá zatosan koszosak –, és számolni kell-e további rekonstrukciókkal; az volt a válasz:

„Az esetleges további felújítások tekintetében meg kell várnunk az említett vizsgálat eredményét s annak ki értékelését, ami 2005 márciusáig bizonyosan elkészül." Ismert tény, hogy a győri vasútállomás is szerepel a MÁV állo másrekonstrukciós programjában (hasonlóan, mint például Székesfehérvár, Nyíregyháza és Miskolc), a tervek is elkészültek, ám azt ma még senki nem tudja megmondani, mikor lesz rá pénz.

Bár felvetettük a MÁV il letékeseinek, hogy a mostani eset meggyorsíthatja ezt a folyamatot, az egyoldalas sajtónyilatkozatuk ban erről ezúttal szemérmesen hallgattak. Azt hangsúlyozták he lyette: „A vasútállomás épületé ben, annak területén folyamatos a munka, ideértve az emeleti helyi ségeket is.

Az épületben új funkcióelosztás várható, amely jelenleg az előkészítő fázisban tart. Az alul járóban a világítás és a vízelvezetés felújítása megtörtént. Jelenleg is tart a vonalkorszerűsítés, a távközlési, erősáramú és biztosítóberendezések korszerűsítése." Ehhez ennyit tennénk hozzá: ez mind szép, de az utasok ebből nem sokat látnak, legfeljebb a koszos falakat, s azt, hogy a karácsonyi csúcsforgalomban lezárják előlük a főbejáratot. Utólag aztán megtudják, miért.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Győr 94 milliót veszített

A strasbourgi bírósághoz fordulna a győri önkormányzat, mert szerinte a Vektor rt. elleni perben a bíróság kárt okozott azzal, hogy nyolc évig húzta az ügyet. A Fővárosi Ítélőtábla ítélete nyomán a város 94 millió forintot köteles fizetni a cégnek. A Fővárosi Ítélőtábla nemrégiben hozott jogerős ítéletet a Vektor Tanácsadó Rt. és a győri önkormányzat közötti perben. Tovább olvasom