Kisalföld logö

2017. 08. 22. kedd - Menyhért, Mirjam 12°C | 22°C Még több cikk.

Pusztító tél: 5600 tonna aszfalttal veszik fel a harcot a kátyúk ellen megyénkben

Győr-Moson-Sopron megye 1616 kilométer hosszúságú közúthálózaton idén 462 millió forint jut a kátyútengerek befoltozására.


"A Magyar Közút a 2012-2013-as tél során több mint 14,8 milliárd forintot költött a téli útüzemeltetési (síkosság-mentesítési, hóeltakarítási) feladatok ellátására.

A rendkívül csapadékos és változékony időjárásnak, illetve az elhúzódó téli időszaknak köszönhetően így közel a kétszeresét költötte a társaság az előző évek költségeinek.

Volt olyan időszak, amikor egyszerre csaknem 700 munkagép dolgozott a hóakadályok megszüntetésén. A géppark végül összesen közel 175 ezer munkaórát töltött aktívan az utakon.

Összesen 157 ezer tonna sót, 188 ezer tonna érdesítő anyagot, 3,5 millió liter sóoldatot és 320 tonna sóoldat előállításához szükséges granulátumot használtak fel a szakemberek, ez csaknem a kétszerese egy átlagos téli szezonnak.

A tavasz beköszöntével mind a 78 üzemmérnökségünk a kátyúzási feladatok elvégzésére áll át" - kezdte a kisalfold.hu-nak Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szóvivője.

8,2 milliárd forintból kell rendbe tennie az utakat

A nagyon csapadékos és sok esetben szélsőséges időjárás miatt a 30 ezer kilométeres közúthálózaton az előző évekhez képest jóval több burkolathiba, kátyú keletkezett, vagyis a tél még több kárt okozott az elöregedett és rossz állapotban lévő utakon.

"Az elhúzódó tél miatt ráadásul legalább három héttel később tudta elkezdeni a tartós kátyúzási munkákat a társaság, mint ahogy azt korábban tervezte.

2013-ra összesen csaknem 95 000 tonna aszfalt felhasználását tervezi a Magyar Közút a kátyúzási munkák elvégzéséhez.

A 2012-es évhez képest ez több mint 700 millió forinttal több anyagi ráfordítást, összesen 8,2 milliárd forintos költséget jelent a társaság számára.

A munkálatok első körben a főútvonalakon és a forgalmasabb útszakaszokon kezdődnek el, a balesetveszélyes kátyúk javítása elsőbbséget élvez, az úthálózat ütőerein elvégzett munkálatokat követően az alsóbbrendű utakon is elkezdődnek majd a szükséges kátyúzási munkálatok" - közölte Pécsi Norbert Sándor.   

462 millió forint jut Győr-Moson-Sopron megyére idén

Arra a kérdésünkre, hogy a 8,2 milliárd forintból mennyi pénz jut megyénkbe, a következő választ kaptuk: "a Győr-Moson-Sopron megyei 1616 kilométer hosszúságú közúthálózaton idén összesen 5600 tonna aszfalt beépítését tervezzük, a munkálatok közel 462 millió forintos költséget jelentenek számunkra".

Elnézve a kátyútengereket a megyei utakon, biztosan meg fogják találni a közel félmilliárdos összeg helyét a szakemberek szűkebb pátriánkban. 

Olvasóink írták

  • 13. Truba 2013. április 13. 10:54
    „Hát igen! Amennyi lóvét beszednek mindenféle adó formájába, amit állítólag az utak minőségére, javítására fordítanak egyszerűen NEVETSÉGES! Nem kapunk semmit a pénzünkért, csak a kátyút, amivel mehetünk a szervizbe, súlyos pénzeket ott hagyva... De miért is MI? Egy főúton a kátyúk miatt menjünk 30-40-el??? Na álljon meg a menet! A 85-ös utat is érdemes szemügyre venni, főleg Homok és Hegykő között! Akkora huppanók lettek, hogy majdnem elszáll az autó! Miért nem lehet végre már NORMÁLIS, JÓ munkát végezni???? Minden munkahelyen elvárják, hogy a legjobb tudásod szerint dolgozz, ezek meg hullámvasutat csinálnak az útból!... :((((”
  • 12. öröksoproni 2013. április 13. 08:46
    „Pesten továbbfejlesztették, az autó megy előre - hátra a folton.”
  • 11. józanparaszt 2013. április 12. 18:49
    „Terjesszük be a kátyút is Hungarikumnak! Bármerre járok a környéken (SLO, SK, CZ, HR, A) ismeretlen az ilyen sürün egymásra púpozott hand made (azaz lapáttal laposra paskolt) tömködés. különlegessége a kb. 3 napos életciklus. RÖHEJ!”
  • 10. blaze 2013. április 12. 17:52
    „Ezek a latrok jobb lenne, ha hozzá se nyúlnának semmihez! Persze a mindenkori kormánynak jó ez, a GDP-t növeli a sok kátyú. Ha jó utak lennének, tizedennyit nem kellene futóműjavításra költeni. Na és a kihelyezett sebességkorlátozó táblánál is érdemes lehet traffizni, ami szintén lóvé az állam zsebébe...”
  • 9. Kukac40 2013. április 12. 17:48
    „Nem a tél pusztító, hanem az utak karbantartói. Megvárják míg szétfagy, mégis mit várnak. Ausztriába kiöntik a keletkezett repedéseket, mire beköszönt a tél. Nálunk miért nem lehet ezt megtenni? A javítást nem egy lapáttal becsapkodott folttal kellene megoldani.”
  • 8. Mankapunka 2013. április 12. 16:25
    „Azok a szakaszok a szépek, ahol már nem egybefüggő aszfaltréteg van, hanem 100 db folt. Ezt is megköszönhetitek az ország "felépítőinek", hogy most itt tart ez a rendszer is.”
  • 7. Nyepet 2013. április 12. 13:33
    „Hát nem harcolni kéne, hanem kátyuzni, de szakszerűen ám... Körbevág, kiszed, szárít, tömköd, hengerel.
    De rájöttem, azért nevezik harcnak, mert betömködik a likat, aztán nekiállnak lapáttal csépelni. Valaki szóljon már nekik, hogy ez nem harc, hanem egy *moderálva*”
  • 6. ombi 2013. április 12. 10:29
    „Lajospapa: hozzátenném, hogy 20-30 éves utak esetében a legritkább esetben elég a burkolat javítása. 20-30 évvel ezelőtt sokkal kisebb forgalomra, könnyebb járművekre (gyakorta alul)méretezték az utakat, ha teljesen új aszfaltot kap is a régi alépítmény, egy-két éven belül megrepedezik, onnantól kezdve a víz befejezi, amit az építők elkezdtek.”
  • 5. lajospapa 2013. április 12. 09:13
    „Mint mindenre ami elhasználódik, erre is költeni kell(ene), jóval többet (és évtizedek óta!) mint amennyi jut.
    Ráadásul minden évben. A fenntartás elmúlt évtizedekbeli alacsony szintje miatt a mára jól ismert sajnálatos állapotok alakultak ki. Mert egy 20-30 éves burkolatot nem foltozgatni kellene hanem teljesen felújítani (aztán 10-15 év múlva ismét, mert elhasználódik!), ez persze pénzbe kerül, ami nincs(csak a 3%-os hiánycél, ami viszont teljesült). Illetve pénz is volt, csak megalomán viadukt épült belőle és olyan 2x2 sávos autópálya-szakaszok, amelyeken alig van forgalom. Marad a foltozgatás, már amennyi telik az útfenntartók éves keretéből. De ők szerencsére azt a funkciót is ellátják, hogy őket lehet szidni az egész problémakör miatt.”
  • 4. Komissar 2013. április 12. 09:05
    „Az építkezésnél a kivitelezőt lecsukják gánymunka esetén. Ezek hogy lehetnek még szabadon?”
  • 3. molten13 2013. április 12. 08:33
    „Gányolás százmilliárdokért.”
  • 2. öröksoproni 2013. április 12. 08:28
    „Már a legelső alkalommal kilopták az anyagot, a kamionok megfelelő kerülőutak híján szétjárták - különben Ausztriában is így néznének ki az utak.”
  • 1. Lobbo71 2013. április 12. 07:57
    „Egyszer kellene megcsinálni tisztességesen és akkor nem kellene rákölteni milliárdokat minden évben. Persze tudom, így a havercégeknek nem lehetne lepasszolni a pénzt.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Figyelem! Az Audiba, a Rába gyárba és az Ipari Parkba közlekedő buszok menetrendje változik

Hétfőn üzemkezdettől több menetrendi változás lép életbe Győr helyi autóbusz-közlekedésében. Tovább olvasom