Kisalföld logö

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 3°C | 16°C Még több cikk.

Kerékbilincs, elszállítás: Csökkenő tendencia

Győr - A vállalkozóénál fontosabb a város érdeke: Győrött marad a kerékbilincselés és a rossz helyen álló autók elszállítása is. Akkor is, ha a jelenlegi vállalkozó gazdaságtalanság miatt nem vállalná tovább a feladatot.
Lapunk információi szerint a szabálytalanul parkolók elszállítására szerződött cég fontolgatja, hogy nem csinálja tovább, mert a beszedett pénzből még a rezsiköltséget sem tudja kitermelni. Borkai Zsolt polgármester ígéretet tett arra, hogy a helyzetet kivizsgáltatja, írtuk korábbi cikkünkben (Kisalföld, november 14.).

A város és a jogkövető állampolgárok érdeke, az önkormányzati rendeletben előírtak teljesítése az elsődleges, s csak azután jön a vállalkozók érdeke – mondta el írásunkra reagálva a Győri Közterület Felügyelet vezetője, Truka István. Noha a „keret" ugyanaz, más jogszabályok vonatkoznak a kerékbilincselésre és a tilosban parkoló autók elszállítására. A kerékbilincselésnél területi kiterjesztést nem terveznek, s ezen a téren a táblák kihelyezése is rendben van. A zöldterületeken nem kell táblával jelezni a bilincselés lehetőségét, ott ugyanis a parkolást a KRESZ egyértelműen tiltja, s azt minden autósnak illik ismernie.

Ahol van ilyen tábla, ott elszállíthatják az autókat. Fotó: H. Baranyai Edina


November elsejétől nem vállalkozói érdekek miatt ugyan, de meghosszabbították a közterületi felügyelők munkarendjét, délutánonként is ellenőriznek. Az a tapasztalat ugyanis, hogy az autósok úgy délután három óra után kezdik „visszafoglalni" a parkolás számára tiltott helyeket. A kerékbilincselés tarifája nyáron emelkedett 15 ezer forint plusz áfára. Győrött a bilincselést 2005-ben vezették be, akkor 5 hónap alatt 785 esetben alkalmazták. A következő teljes évben 1142 volt a kerékbilincselés, idén tíz hónap alatt 978 intézkedés történt.
Azokon a helyeken, ahonnan el is szállíttatják a parkoló autókat, most 90–95 százalékban vannak megfelelő táblák. Ahol ezt a KRESZ szerint sem kell külön jelezni: a mozgáskorlátozottak számára kijelölt helyek, a gyalogosátkelők, útkereszteződések, kerékpárutak.

Győrött a tilosban parkoló autókat a Rába–Duna–14-es főút–vasútvonal által határolt területről szállíttatja el a felügyelet. Ez idén áprilisban indult, a tarifa 15 ezer forint plusz áfa, továbbá 2400 forint őrzési, tárolási díj minden megkezdett napért.

Az intézkedést bilincselés és elszállítás esetében is a közterület-felügyelet rendeli el és felel érte – a vállalkozóknak ebbe nincs beleszólásuk. A felügyelők heti két alkalommal hosszabbított munkaidőben vannak jelen a közterületeken, s havonta legalább egy alkalommal hétvégén is dolgoznak. Büntetés esetén az önkormányzati rendelet méltányosságot nem tesz lehetővé. Hiába tehát arra hivatkozni utólag, hogy valaki elfelejtette kitenni a szélvédőhöz a parkolási engedélyt vagy a mozgáskorlátozott-igazolványt. A rendőrnek sem mondhatjuk, hogy majd utólag megmutatjuk az otthon felejtett jogosítványt...

Az igaz, mondta lapunknak Truka István, hogy a kerékbilincselést vagy elszállítást igénylő szabálytalanságok száma csökken – végül is ez a rendelet, az intézkedés célja. Ha egy vállalkozónak netán így már nem érné meg, más megoldás kell, de szükség van rá.

Olvasóink írták

  • 3. Laca 2007. november 26. 14:43
    „Csak röviden:

    megállás tilosban :t0=0 időpontban
    visszatérés t1 időpontban 10=t0+t1
    A 10 perc története: közterületfelügyelők megérkeznek a helyszínre felírják az autó adatait, dvd filmet készítenek a szabálysértésről,hívják a kerékbilincselő kft.-t, ők megérkeznek a város túlsó feléből, felteszik a bilincsit, ragasztják az ajtót, adatokat írnak fel
    Jó gyorsak! Biztosan ezért deficites a cég, hejj!!!

    Laca”
  • 2. piroska 2007. november 26. 10:33
    „Ebben azért nem vagyok annyira biztos. Jobb helyeken a megszűnt parkolókat vastagon sárgával kiikszelik, hogy a buta honpolgár tudja, hogy ne álljon ott meg. Győrben marad a festés, persze tábla is kinnt van, hogy a hivatalnak legyen igaza, a polgár odaáll, és mire körülnéz, volt autója, nincs autója”
  • 1. Cseter János 2007. november 26. 08:27
    „Rendre, szükség van! A Szabályokat nem véletlenűl alkottál meg!
    De a szabály alkotók vajon minden esetben a köz érdekében alkotnak szabályokat? Nincs köztük "hivatali visszaélés"? Vagy mindíg egynértékű a "szabálysértés" és a "szankció"? No és ki ellenőrzi és hol lehet megtekinteni a büntetési tételekkel behajtott pénz útját?
    Nem is oly rég egy parkban eldobott almacsuka miatt vetettek ki büntetést, ma már az eldobott csigaretta csikkek büntető tételét emelik a csillagos égig! Szerintem az okokat kell megszünteti és nem az okozat után bírságoni! Előbb meg kell állapítani a jogsságot mindkét részről csak utána intézkedni! Persze úgy künnyű.Pl., hogy egy út használatáért három-négy féle díjat kiszabni és bezsebelni! Erre jó az alantas rendeletek alkotása?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Futurisztikus teás- és kávéscsészék

Miamanónak, Sajtlyukaknak, Switchnek és Teatojásnak keresztelte tervezőjük azokat az újszerű,… Tovább olvasom