Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Kattintás érintés nélkül: világszabadalom útján a magyar virtuális egér - videó

Egy győri és egy győrújbaráti fiatalember az ötletgazdája az érintés nélkül működő, virtuális egérnek. A találmány iránt multinacionális cégek érdeklődnek.

"Tavaly tavasszal kezdtem el gondolkodni az érintés nélküli egér ötletén. A győri Széchenyi egyetemen tanuló barátommal, Nagy Lóránddal hosszasan beszélgettünk a virtuális egérben rejlő lehetőségekről, s úgy éreztük, hogy érdemes belevágni a megvalósításba.

Édesapám segítségével - aki több saját találmányát védette már le - június 1-én jelentettük be a szabadalmi hivatalban az újszerű egérrel kapcsolatos elképzeléseinket" - kezdte a kisalfold.hu-nak a győri ifjabb Kovács György.


Nagy Lóránd és ifjabb Kovács György, a győri virtuális egér ötletgazdái - fotó: Cseh Róbert
Nagy Lóránd és ifjabb Kovács György, a győri virtuális egér ötletgazdái - fotó: Cseh Róbert


Ismerkedés a virtuális egérrel Paintban, Google Térképen és az Angry Birdsben 

Miközben hallgatjuk a megvalósítás szakaszait, a kisalfold.hu munkatársai kipróbálhatták a különleges egeret. Elsőként Paintben és Google Térkép alkalmazásban ismerkedtünk a virtuális egérrel, majd a népszerű Angry Birds játékkal is tettünk próbát.

Tekintettel, hogy hagyományos egérhez szokott a kezünk, a berögzült mozdulatokat nem sikerült rögtön kiiktatnunk. Elsőre kisebb-nagyobb falakba ütköztünk a monitoron; például az Angry Birds-ben egyetlen dühös madarat sem sikerült kilőnünk a katapultból az éhes disznókra.

A legfontosabb egérfunkciókat - kattintás, duplakattintás, kijelölés - azonban rövid időn belül megtanultuk.


A HUROBAT hármas prototípusa bemutatkozik - videó: HURO Kft


Cél az új egér lekicsinyítése

"Az érzékelőkön természetesen még fogunk finomítani a nagyobb pontosság érdekében. A HUROBAT hármas prototípusa az emberi kéz remegését ugyanakkor már képes szűrni.

Most azon dolgozunk, hogy a virtuális egér méretét lekicsinyítsük, s olyan megoldással álljunk elő, mely laptopokba vagy akár mini okostévékbe beépíthető legyen" - mondta ifjabb Kovács György, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem mesterszakos hallgatója.

"Az általunk kidolgozott rendszer jóval kevesebb energiát fogyaszt, mint a hordozható számítógépekbe épített egérpadok. További előnye, hogy higiénikus, hisz emberi kézzel nem érintkezik.

A virtuális egér felhasználási lehetőségeinek pedig csak a fantázia szabhat határokat; kezdve az újszerű prezentációkon át a banki ATM-ek használatáig" - közölte Nagy Lóránd.


Interjú ifjabb Kovács Györggyel és Nagy Lóránddal a virtuális egérről - videó: Cseh Róbert


Titkok: a működési elvről egyelőre nem nyilatkozhatnak

A műszaki tudományok iránt érdeklődő Olvasóinkban nyilván felmerül a győri virtuális egér titka, de erről az ötletgazdák egyelőre nem beszélhetnek.

"A szabadalmunkat el szeretnénk adni, több multinacionális céggel felvettük a kapcsolatot, s előszerződést kötöttünk velük.

A dokumentum szerint a virtuális egér működési elvéről egyelőre nem nyilatkozhatunk. Annyit mondhatok, hogy nem kamera vezérli a rendszert" - zárta szavait ifjabb Kovács György.

Olvasóink írták

  • 19. Túrabakancs 2013. április 03. 16:49
    „Gratulálok a termék kitalálóinak, kifejlesztőinek! Én biztos vagyok benne, hogy lesz olyan
    számítástechnikai terület, ahol ez az új eljárás forradalmian fogja befolyásolni annak
    használhatóságát, működtetését! Mi magyarok valóban nagyon kreatívak és okosak vagyunk,
    csupán az anyagi és egyéb támogatások hiánya amik akadályozzák az újabbnál újabb eljárások
    ill. termékek kifejlesztését, megjelenését a piacokon. Reméljük egyszer ez meg fog változni.
    Sok sikert a termék sikeres bevezetéséhez, valamint a piacához!
    Üdv: Bakancsok bakancsa”
  • 18. hordost 2013. március 27. 08:36
    „Bravó! Csak így tovább!”
  • 17. thomika91 2013. március 26. 15:53
    „Kedves Báránybőr,

    hát látom te is csak úgy írogatsz dolgokról h nem is értesz hozzá! Mindegyik iPhone és mindegyik SGS (Samsung Galaxy S, ha esetleg nem értenéd...) hordoz magában olyan hardveres újdonságot ami miatt érdemes megvásárolni. Gondolom nem hallottál a mostanában bemutatott SGS (ugye már érted h mi ez? :) ) 4-ről? Olyan hardvert raktak bele, amit az előző széria meg se közelít. De hát ez számodra biztos világos, hiszen nagyon értesz hozzá!

    Azzal a mondatoddal sem értek egyet, hogy ilyen még nincs! Én a LEAP-et azért csak csak megemlíteném, hiszen ahogy a videókat elnézem, kicsit előrébb tartanak.

    Az ötlet maga jó, én ilyet nem tudnék csinálni, nem is a srácokkal van a probléma. Nekik respect. De ne állítsunk már olyat, h ilyen még nincs és magyar szabadalom meg minden...Mert ez nem igaz.”
  • 16. mrbalage 2013. március 26. 15:33
    „"Tavaly tavasszal kezdtem el gondolkodni az érintés nélküli egér ötletén." Pont miután bemutatták a LEAP-et. ok.”
  • 15. Báránybőr 2013. március 26. 14:51
    „Ne törődjetek senkivel srácok! Okosak vagytok és kreatívak. Főleg az olyan jellegű véleményekre ne adjatok, hogy van már hasonló, meg nem kell a népnek. Főleg azért mert nem volt ilyen kérdés:D De aki úgy gondolja hogy nem ér semmit ez a technika, akkor arra adjon választ hogy miért veszik meg minden éven az ájfón új típusát mikor a fejlesztés mértéke a 0-val egyenlő. Vagy ott a samsung galaxy sorozat. 10 készüléket egymás mellé téve alig van különbség ránézésre, vagy akár specifikációban, mégis megveszik mintha muszáj lenne. Úgyhogy az ilyen dumákat mellőzzük kérem, hogy van már hasonló. Ilyen konkrétan még nincs, és hálistennek volt eszük a srácoknak és levédették. Persze fáj nekem is, hogy nem én találtam fel:D de attól én még drukkolok és bízom benne, hogy beváltja a hozzá fűzött reményeket. Rossz helyen találtátok fel fiúk, itt ahol sajnál a magyar 100 ft-ot egy alkalmazásért a play áruházban, ha akciós 9999ft helyett 599ft/db áron adjátok biztos lesz rá kereslet:D Tisztelet!!”
  • 14. erdospeter 2013. március 26. 14:00
    „Kedves gyuri89,

    természetesen nem arra akartam utalni, hogy a találmányotoknak nincs létjogosultsága, illetve leendő piaca, csupán arra próbáltam rámutatni, hogy már létezik hasonló elvű, előrehaladottabb fejlesztés. Úgy érzem ezt maga az újságíró is megtehette volna -akár egyetlen mondattal-, hogy teljes legyen a kép.
    Tőke, illetve komolyabb erőforrás befektetés nélkül nehézkesen megy a fejlesztés, világos, hogy ez nagy különbség köztetek és a másik termék között, így nem is vitatom azt a tiszteletet és elismerést, ami nektek ezért az ötletért és megvalósításáért jár.
    Véletlenül sem gondoltam arra, hogy bennünk Magyarokban kevesebb tudás lenne, mint bárki másban, ugyanakkor véleményem szerint az egész üzleti élet és például egy ilyen ötlet, találmány támogatása és kiaknázása messze nem működik úgy, mint kellene. De ez már egy másik történet..”
  • 13. gyuri89 2013. március 26. 13:29
    „kedves gab713,

    Köszönjük, hogy valaki biztat is!”
  • 12. gyuri89 2013. március 26. 13:29
    „Kedves nagymate17,

    Még egyszer hangsúlyoznám, hogy ez egy prototípus. Nem szakértő mérnökök dolgoztak rajta, hanem két egyetemista, és ilyen szintre sikerült emelni a szerkezetet. Programról ne beszéljünk, mert nincs drivere, egy sima egér driverrel működik, nincs program! A lényege épphogy a szerkezet, ami egyszerű, hát nevezhetjük annak, mert a felépítése nem bonyolult és az az újdonság benne, hogy olyan megoldást használ, amit más hasonló szerkezetetek nem! Képes a vízszintes működésre is, így ha elfordítva lenne beszerelve egy laptopba akkor bármilyen felületből "virtuális" touchpadot csinálna, és termék szinten, megvannak a megoldások, hogy hogyan lehetne a pontosságán növelni, bár a napokban már jóval 0.5mm alá mentünk ami azt jelenti, hogy egy HD ready monitort 10cm-es távon gond nélkül keresztbe húz.”
  • 11. nagymate17 2013. március 26. 13:26
    „Amúgy látom írtad,hogy a piacon amik vannak,azok kamerát használnak. Tévedsz! Vannak infravörös és ultrahangos érzékelőkkel működők is,csak a kamerás az elterjedt,de őszintén én se értem miért. Meglepne,ha a tiétek ettől különböző módon működne,mivel látom,hogy ceruzával is lehet mutogatni,biztos vagyok benne,hogy a visszaverődést használjátok ki ti is. Mindkettőnek van hátránya. Ultrahangos lassabb (ugye hangsebességgel működik), ráadásul hang sebessége sok mindentől függ,és szerintem a kutyák se örülnek neki. Infravörös elvileg pontosabb,de ott nagyban függ milyen tárgyat tolnak elé,mert máshogy fogja szórni a fényt egy nagyon világos,meg egy nagyon sötét anyag.”
  • 10. gab713 2013. március 26. 13:07
    „Ez nagyon jo, hogy vannak felhasznalobarat ujdonsagok! Ambar a technika annyira elörehaladt, hogy mar szemmel (!!!!!) is iranyithatjuk az egeret.. A mult heten lattam a nemet Pro7-en a Galileo müsoraban... Az összeg valami 150-200 EUR körül mozog egy ilyen szerkezetert, es nagyon gyors, illetve pontos... tehat mar kez sem kell hozza.. Viszont sok tovabbi sikeres feltalalst kivanok Gyurieknak!”
  • 9. gyuri89 2013. március 26. 12:41
    „kedves erdospeter,
    igen tisztában vagyunk vele, hogy vannak más technológiák is a piacon és ezek kamerát használnak a mozgások felismerésére. Mi szakítottunk ezzel és egy teljesen új irányból közelítettük meg. Mi nem preferáljuk az előrendelést, hisz egy olyan dolgot, ami még fejlesztés alatt van, azt hogyan lehetne árusítani? Emellett, hogy nálunk nincs gépigénye az eszköznek, így akár egy P1-es gépen is elfut, a kamerás rendszereknél komoly gépterhelés kell a digitális képfeldolgozáshoz. Ezt a videóban meg is említjük. Természetes, hogy kiforrottabb az ő eszközük, mivel ő mögöttük egy mérnökgárda van, míg mi mindent a saját kezünkkel kellett megcsinálni, illetve a piacon beszerezhető eszközökkel kellett gazdálkodni. és nem négy éve hanem 10 hónapja fejlesztjük ezt az eszközt, és ez egy prototípus, nem egy termék. Köszönjük a hozzászólást, mert ha valaki nem ismerte a másik terméket akkor már láthatja, hogy mi Magyarokban is megvan a tudás, hogy képesek vagyunk újat teremteni, nem csak mások.”
  • 8. nagymate17 2013. március 26. 12:38
    „Valóban én se látom sok értelmét a dolognak. Az biztos,hogy sokan nem fogják megvenni,mert abba sokkal jobban elfárad az ember,ha a levegőben tartja a kezét,és úgy gépezik. Másfelől képzeljétek el,hogy a Word-be ír valaki egy dokumentumot.....ha valahova odaakarod rakni a kurzort,hogy kijavítsd egy dolgot,akkor így mutogatósan elég bonyolult (meg ahogy láttam annyira nem is pontos,hogy 2 karakter közé pont betudja tenni az ember). Laptopba meg ott van a touchpad, csak minimálisan kell elmozdítani az ember kezét a gépelés közben.Én is a tudomány embere vagyok,tényleg általában nem ellenzem az újításokat,de ezt feleslegesnek tartom. Biztos van olyan terület,ahol látványos,de a mindennapokban csak hátrány. Amúgy meg már létezik ilyen tudtommal pár éve...... Maga a felépítés se bonyolult,maximum maga a program,ami rá van írva,de egy programozó 1 hét alatt összerak ilyent (és ezzel nem megsérteni akarok bárkit is,hanem ez tényleg így van).”
  • 7. gyuri89 2013. március 26. 12:25
    „kedves Szabus,

    Nem nagyon látom, hogy ha az egér a "levegőben" van, hogy változtatja meg a visszaéléseket, mivel lenne könnyebb illetve nehezebb. Sőt egyedi felismerések fejlesztése is kilátásban van, ami inkább növelné a biztonságot, egy hagyományos egérhez képest.”
  • 6. Szabus87 2013. március 26. 12:10
    „Már látom is, ahogy a TO-s néni laptopját így cselezik ki a szemfüles hallgatók.

    De ez csak egy példa, rengeteg visszaélés lenne belőle.
    Egyszerre többen "szólnának bele" a gép kezelésébe.
    Általában díjazni szoktam az újító ötleteket, de ennek nem sok értelmét látom. Legalábbis több lesz a kára, mint a haszna.
    De ne nekem legyen igazam...”
  • 5. gyuri89 2013. március 26. 11:50
    „kedves hanak,

    Köszönjük a biztatást!”
  • 4. gyuri89 2013. március 26. 11:49
    „Kedves embertelen, örülök, hogy már valaki gondolkodott a megvalósítási funkcióin, hogy hova kell beépíteni illetve mi kényelmes mi nem. Az érzékelők "felett" kell lennie a kéznek, ez igaz is és nem is. Megvan hogy milyen területet lehet lefedni az eszközzel és szoftveresen állítható is ez a tér! Ne egy síkot képzeljünk el, amiben kell a kezet mozgatni, hisze alapvetően ez egy 3D-s technológia. Szállodákban valóban nem terjedtek el a felsorolt dolgok, de azért Kinect van a piacon pár és érintőképernyők is teret hódítottak maguknak, nehéz de lassan a világ afelé megy hogy elszakadjunk a hagyományos dolgoktól szerintem, efelé próbálunk nyitni, mint egy fiatal generáció. Köszönjük, mert csak a véleményékből tudunk fejlődni és továbblépni!”
  • 3. erdospeter 2013. március 26. 09:18
    „2012 májusában jelent meg egy cikk egy hasonló eszközről:
    http://www.engadget.com/2012/05/25/leap-motion-gesture-control-technology-hands-on/
    Idén májusra ígérik a tömeggyártást, már előrendelhető:
    https://www.youtube.com/watch?v=3b4w749Tud8#!
    https://www.leapmotion.com/product

    Feltételezem ezt a készítők is ismerik, a videó alapján pedig a másik termék kicsit előrébb tart.
    Mindezt csak a kiegyensúlyozott tájékoztatás jegyében közlöm.
    Sok sikert!”
  • 2. embertelen 2013. március 26. 09:07
    „Megnéztem a videót és az egészségügyi magyarázatot kivéve nem sok értelmét látom az egésznek. Ha a laptopba beépítik, akkor nincs meg a kézfej szabadsága, ezért kényelmetlen. Az újaimat érzékelők fölött kell mozgatnom, egy adott helyen, ahol az eltérő testméretek miatt biztos, hogy nem mindenkinek egyformán kényelmes. Például ha a laptopba beépített egérnél, a hosszú kezem miatt, távolabbra helyezem a laptopot, akkor nem biztos, hogy jól fogom látni a képernyőt, ezért sokan a laptophoz is hagyományos egeret használnak.

    Ha viszont az érzékelőt nem építik be, hanem külön marad, akkor meg ugyanolyan lesz, mint a hagyományos egér. A hagyományos egeret oda teszem le az asztalra, ahol nekem személy szerint a legjobb komfortérzetet adja, sőt azt a változó üléshelyzetemhez tudom állandóan igazítani.

    Az, hogy ezt az új típusú egeret nem kell nyomkodni, nem biztos, hogy sokat számít. Csak emlékeztetni szeretném a feltalálókat, hogy már nagyon régóta vannak a kéz közelítésére kapcsoló villanykapcsolók, sőt van olyan, amelyik hanghatásra, pl. tapsra is kapcsol, de ezek nem terjedtek el, még a legdrágább szállodákban is a hagyományos működésű villanykapcsolók vannak!

    Ettől függetlenül sok sikert kívánok az üzleti megvalósításhoz!”
  • 1. hanak 2013. március 26. 09:02
    „Gratulálok, és sok siket kívánok!! :)

    Ilyen hírekre kellene koncentrálnia a médiának, nem a "celebek" aberrált viselkedésére, és magánéleti ügyeire, akkor talán nem a tanárverés lenne a divat az iskolában, hanem a tanulás!!!!!

    Remélem eljutunk oda, hogy a média felkarolja a valódi tehetségeket is, és Ők válnak "celebbé", követendő példává a fiatalok körében, nem a drogos munkanélküli csavargók.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elindult Kovács Tamás győri önkormányzati képviselő honlapja

Győr 9-es számú választókörzetének önkormányzati képviselője, Kovács Tamás saját honlapot indított. Tovább olvasom