Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

ENKIŐ CIKK MÉG VIDEÓ NÉLKÜL!!

Aerobic
Edző: Irma

Az aerobicot úgy lehetne definiálni, hogy "az oxigén jelenléte". Minden gyakorlatot, ami nagy izomcsoportok megmozgatását, ritmust és ismétléseket igényel, ennek nevezhetünk. Nem csak az izmokra van hatással, hanem a tüdőre, a szívre, a keringési rendszerre: ezeknek is jó kondíciót biztosít, persze, csak ha nem visszük túlzásba. Az aerobicot a ’60-as évek végén dolgozták ki az Egyesült Államokban a NASA űrhajósai részére, fizikai állapotuk javítása érdekében. Az igazi aerobic-őrület a 80-as években vette kezdetét, amikor az ismert amerikai színésznő, Jane Fonda videókezettáin (megjelenésük: 1982) népszerűsíteni kezdte, s – elsősorban a nők körében – óriási sikert aratott. Amerikában valóságos "Fitness-bibliává" értek a kazetták: az emberek azért is szerették meg annyira Fonda edzésprogramját, mert otthon is gyakorolhattak vele, saját ritmusukban, "közönség" nélkül. A kezdetek óta átértékelték az aerobic mozgásanyagát és létrejött az a ma is használatos módszertan, amely a teljesítmény növeléséről az egészség megőrzésére helyezte a hangsúlyt. A mai fitnesz-aerobic tehát a helyes testtartásban szerepet játszó izmok erősítését, nyújtását, valamint a mozgáskoordináció tudatos fejlesztését is céljának tekinti.

Step aerobic
Edző: Csilla

A step aerobic nagyszerű módja a zsírégetésnek, és segít az izomtónus javításában, építésében. A gyakorlatok főleg fel-lelépkedésből állnak, különböző izomcsoportokat mozgatva meg. Súlyzókkal is kombinálják az edzést, ami gyakorlatilag lépcsőzés zenére, különböző variációkban és gyorsasággal.
Az alap step aerobic órafelépítése megegyezik a hagyományos alap aerobicéval.).

Alapóra felépítése (alap step aerobic óra felépítése):

• Bemelegítés: kis kiterjedésű ritmikus, low impact és statikus nyújtó gyakorlatok arányos kombinációja (10 perc)
• Aerobic szakasz: előkészítés az aktív aerobic részre, aktív aerobic rész, lépések szökdelések, variációk, kombinációk, pulzus ellenőrzés, koreográfiaépítés, aerobic szakasz levezetése kis kiterjedésű ritmikus (low impact) gyakorlatokkal (20 perc)
• Felső testrész: kar, mell, váll izmainak foglalkoztatása (3-5 perc)
• Talajon végzett erősítő gyakorlatok: kar-, láb-, csípő-, far-, has-, mély hátizmok erősítése (17-20 perc)
• Óra végi levezetés: az aerobic szakasz és az erősítés által igénybevett izmok statikus nyújtása, légzőgyakorlatok (3-7 perc)


Mi az a Cardio Cycling – SPINNING- Club?
Edző: Olgi

Egy olyan jó hangulatú, nyílt klub, ahol:
Edző által irányított, zenés, csoportos, speciális szobakerékpáron végrehajtott, kreatív fitness órákon vehetsz részt.
A mozgás:
A kerékpározás ciklikus jellegének és az aerobik változatosságának előnyeire építve az egész testet átmozgató, az ízületeket kimélő, egyénileg szabályozható terheléses mozgásforma.
A hatékonyság:
Beindul a zsírégetés folyamata, fejlődik az állásképesség, erősödik a szív- és érrendszer, felgyorsul az anyagcsere folyamat, fejlődik a légzőrendszer, közben kikapcsolódást biztosít.

A kontroll
Polár Pulzusmérő karórák, amellyel kontrolálhatod a szívfrekvenciád az elégetett kalória mennyiségét. Meghatározhatod egyéni céljaidat, fejlődési ütemedet.
A segítség
IFAA okleveles oktató, akit Triatlon Magyar Bajnoknő, Ironman Magyar Bajnokság III. h. Triatlon Európa Bajnokság ezüstérmes női csapat tagja.

Danka Olgi, Bejelentkezés: 30/398-3371


Hip-hop
Edző: Ádám

A hip-hop szó jelentése „mindenféle". Ez is érzékelteti, hogy a hiphop dance egy modern, dinamikus, újszerű mozgáskultúrával rendelkező tánc, amely bármely korosztály szintjéhez hozzáigazítható, benne többféle hagyományosan kialakult táncstílus ötvözhető, és talán a legfontosabb tulajdonsága e szabad érzésvilágnak az, hogy mindig lépést tart a legmodernebb és az éppen slágerlistás zenei stílusokkal is.
A tánc olyan dolgot pótol, ami - főleg egy nagyvárosban - nagyon ritka portéka: olyan szórakozást ami nem a fogyasztásra épül, ami közösséget épít, barátságokat hoz össze, segít az önkifejezésben, önmegvalósításban és nem utolsó sorban kirángat a tévé elől... Ha elkezded azon kapod magad, hogy a tánc megváltoztatta az életed...

Koreográfiáink legjobban a mai modern hip-hop videoklippekben látható táncokhoz hasonlít. Csoporttáncok, zömében lányokból áll, de nagyon szívesen várjuk a fiúk jelentkezését is, akik nem ijednek meg egy kis csípő mozgástól vagy hullámtól.

Minden évben indítunk kezdő tánccsoportot, ahová bekerülni nem nehéz, nincsenek különleges feltételek, nem szükséges tánc-múlt.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lezáratlan az ittasság gyanújába keveredett orvos ügye?

Győr - A fegyelmi eljárás kihirdetése óta eltelt harminc nap, s már nyilvánvaló, hogy nem sikerül az… Tovább olvasom