Kisalföld logö

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 21°C | 31°C Még több cikk.

Az enesei elkerülő megelőzi a csornait

Győr-Moson-Sopron - Két és fél éven belül elkészülhet a 85-ös főút enesei elkerülőszakasza, a csornai elkerülőt viszont legjobb esetben is csak 2013-ra adhatják át. A csúszás oka: újratervezés.

A kormány tavaly augusztus 15-én döntött az európai uniós támogatásból megvalósítani tervezett nagy közlekedési beruházások első, 2008-ban kezdhető adagjáról. Ezen a listán szerepel a Győrt Sopronnal összekötő 85-ös főút enesei elkerülőszakasza, valamint a 85-ös és a (Mosonmagyaróvár és Szombathely közötti) 86-os főút közös csornai elkerülője. Az elmúlt hónapokban azonban biztossá vált, hogy 2010–2011 előtt nem vonulnak fel a munkagépek a rábaközi város határában. Ennek oka, hogy a 86-os főút – az országos területrendezési tervnek is megfelelően – mégsem nyugat, hanem kelet felől kerüli el a települést, a jogerős építési engedéllyel rendelkező korábbi tervek viszont az előbbi verzióval számoltak.

Kattintson a képre a nagyobb méretért
Kattintson a képre a nagyobb méretért>>

A projekteket bonyolító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) lapunkat arról tájékoztatta, hogy a feladatok átvétele után tavaly sikerült tisztázni a keleti-nyugati elkerülés kérdését az érintettekkel, és ezután kezdődött el az új nyomvonalú, összesen 23 kilométer hosszú csornai elkerülő – kétszer kétsávos autóút – tervezésének 16,5 kilométert érintő első üteme. A kivitelezői szerződés megkötésére 2010 harmadik negyedévében kerülhet sor, az építés pedig három évet vesz igénybe. Ezek az időpontok egyelőre meglehetősen labilisak, többek között azért, mert mind a leletmentő ásatások, mind a területvásárlások során indítandó közigazgatási eljárások elhúzódhatnak.

Sokkal kevesebb a bizonytalanság az enesei beruházás esetében. A NIF a Kisalfölddel azt közölte, hogy a kivitelezési tervek elkészültek, és folyamatban van az építési engedély „jogerősítése". Elkezdődött a nyomvonal területének a megvásárlása is. A Kulturális Örökségvédelmi Szakszolgálat már letette az asztalra a régészeti hatástanulmányt, és zajlik az ásatási szerződés előkészítése. A NIF szerint a közbeszerzési eljárás után az év végén megkötik a kivitelezővel a megállapodást, a munkálatok pedig 2010 őszére fejeződhetnek be.

A 7 kilométeres szakasz kétszer kétsávos autóút lesz, amely a rábapatonai elágazástól Enesét északról megkerülve közel Kónyig tart. Elkészültével a várakozások szerint gyorsul a Győr és Csorna közötti közlekedés, de profitál belőle két község, Győrsövényház és Bezi is, amely utazási időben és távolságban is közelebb kerül a megyeszékhelyhez.

Kattintson a képre a nagyobb méretért
Kattintson a képre a nagyobb méretért >>


Jó hír az is, hogy – ugyancsak európai uniós támogatásból – 2010 végéig 33 kilométeren felújítják a 86-os főutat Mosonmagyaróvár és Csorna között, egyúttal alkalmassá teszik a 11,5 tonnás teherbírásra. A beruházásban gyorsítósávok, csomóponti átépítések és a településeken belüli, a közlekedésbiztonságot szolgáló fejlesztések – például járdaszigetek – is szerepelnek. A fejlesztés építési engedélyét már kiadták. Jelenleg a régészeti hatástanulmány készül.
90–110 milliárdba kerülhet

Az Országgyűlés tavaly júniusban fogadta el az autópálya-törvényt, amely azt tartalmazza, hogy Szombathely, Csorna és Győr között kétszer kétsávos autóutat kell építeni. Az enesei és a csornai elkerülőn kívüli megyei szakaszok legkorábban 2013 végére készülhetnek el. A 85-ös és a 86-os főút Győr-Moson-Sopront érintő fejlesztése várhatóan összesen 90–110 milliárd forintba kerül majd.

Olvasóink írták

  • 15. Arpad G. Meszaros 2008. április 13. 15:13
    „Az uthalozat borzasztoan elhanyagolt a környeken. ezen a területen több külföldi beruhazo települt meg, ruhazott be es teremtett több ezer munkahelyet, annak remenyeben hogy a terseg gyorsan fog fejlödni. Sajnos nem ez törtent, es mar igazan itt lenne az ideje egy kis penz az uthalozat fejlesztesere is szanni, mert mondjuk Mihalyi es Kisfalud környeken, ez roszabb es fejletlenebb mint Albaniaban, vagy Montenegroban! Tempot kellene mar valtani!”
  • 14. Gizmó 2008. április 03. 10:31
    „Ezta munkát nem holnap, hanem tegnap már el kellett volna végezni.”
  • 13. d. 2008. április 03. 09:31
    „Szégyen ami a 85, 86-os uton megy!
    "18 éve hitegetik az itt élőket" - igy van, és azt várják h kihaljanak at utak melett élők, mert az lesz a vége a tömény kipufogogáz hatására. A hallás és idegkárosodásokat nem is emlitve.
    És nem beszélve arrol h az alkatmányos jogaikat is megsértik az ittélő embereknek.
    Vagy ezt már megszokhattuk volna?”
  • 12. Brodi 2008. április 02. 20:49
    „Nem lesz itt még vagy 10 évig semmi! Már 18 éve hitegetik az itt élőket mindenfélével, lesz ilyen nyomvonal, meg olyan aztán semmi.
    A Dunántúlon csak az M7 épült meg a határig/részben/ de az is csak azért, hogy a fővárosiak a tengerig autópályán tudjanak közlekedni. A többi pálya mind az ország másik felén épült, úgyhogy ne jöjjö nekem senki, hogy ennyi sok 100 km pálya épült mert olyankor szoktam lekapcsolnia tv-t.Répcelakon is felújították a városon átmenő utat, hogy aztán lehessen menni 30 kilóméterrel, ahelyett, hogy oda épülték volna az elkerülőt. Az sem csoda, hogy a nyugati túrista nem jön a Balatonra, ilyen tizedrangú úton nem rongálja a járművét, inkább végigmegy a pályán az Adriáig.”
  • 11. Valaki 2008. április 02. 17:37
    „"A 85-ös és a 86-os főút Győr-Moson-Sopront érintő fejlesztése várhatóan összesen 90-110 milliárd forintba kerül majd."

    Ennyi pénzből Győrtől Sopronig el lehetne készíteni az autópályát, persze nem egy ilyen "kormánnyal"!”
  • 10. hunrigo 2008. április 02. 16:17
    „az utolsónak szánt mondat:
    "Egyébként MIÉRT NEM Enese és Rábacsécsény közötti pusztán fogják építeni ahol senkit sem zavarna...(?)”
  • 9. hunrigo 2008. április 02. 16:12
    „Én a leendő elkerülő közvetlen szomszédságában lakom szóval 2 év múlva az én fejem fölött fognak dübörögni a kamionok meg a többi autó. Ha jól emlékszem mikor először nyilvánosságra hozták a dolgot akkor azt mondták h. a falvaktól távol menne az út nem a falu mellett közvetlenül. Ez annyira jellemzi országunkra...az érintetteket sosem veszik figyelembe. Szóval azt javaslom a mérnök uraknak h. amit az utóbb kiadtak a kezeik közül, nézzék át és álljanak elő valami új megoldással! Ha pedig nincs elég pénz egy normális elhelyezkedésű elkerülő építésére akkor pedig vessék el a dolgot! Kényszermegoldásokra itt semmi szükség!
    Egyébként Enese és Rábacsécsény közötti pusztán fogják építeni ahol senkit sem zavarna...”
  • 8. Zoló0303 2008. április 02. 15:35
    „Csak nekem jelent meg rossz helyen ez a cikk vagy másnak is a győri hírekben van. Mert szerintem a 86-os út meg Csorna és Enese nem oda tartozik vagy én tévedek? :)
    Egy kis kötekedés igazi magyarhoz híven :). A cikkből: "mégsem nyugat, hanem kelet felől kerüli el a települést, a jogerős építési engedéllyel rendelkező korábbi tervek viszont az előbbi verzióval számoltak." 4 éve épültem egy családi házat, nem kevés pénzbe került a megtervezése és a jogerős építési engedély. Namármost szeretném megkérdezni: ki károlja el ezeket a költségeket az elkerülő út kapcsán?”
  • 7. load 2008. április 02. 13:08
    „6. Oklahoma
    Akkor most mindenki boldog lehet.
    Nagyokos, mert az elkerülők csak részei ennek az útnak.
    L.A. is, mert meglesz a 2x2 sáv.
    Én is, mert a gazdák is kijutnak a földjeikre.
    Meg te is.
    A kérdés már csak az, hogy mikortól?”
  • 6. Oklahoma 2008. április 02. 12:42
    „Load

    Akkor nézd meg az "alsó" képet is. Ez Csorna és Répcelek (megyehatár) közti szakaszt mutatja és láthatod hogy tök új nyomvonalon menne teljes hosszban ha egyszer elkészül. Csorna és Győr között pedig azért látod szorosan a régi mellett mert az új autóút mindössze 150 - 300 m-re fog menni a régi(jelenlegi ) mellett amit egy ilyen méretarányú térképen nem lehet ábrázolni. Így ugyanis nem kell a környezetvédelmi dolgokat újra kezdeni, amit erre a sávra egyszer már kiadtak. Amit te írsz az akkor lett volna ha pl. Rábapatona belemegy abba hogy a falujukon átmenő út legyen a lassújárművek útvonala. Mivel azonba az új 2 x 2 sávos út is fizetős lesz, Rábapatona joggal fél (és szerintem jól döntött) hogy az alternatív utat nemcsak a gazdák válasszák. Ennek győriként pedig magam is örülök mert 85-ös utat neml szélesítgetni (négynyomusítás) kell hanem teljes hosszban újat építeni. pl M6”
  • 5. load 2008. április 02. 12:21
    „4. Oklahoma
    Természetesen előfordulhat, hogy tévedek, de a 2x2 sáv az egyik kibővítésével és ezzel párhuzamosan egy új kettős sáv megépítésével alakult volna ki.
    A fenti térkép is ezt mutatja és ez megegyezik azzal, amit egy lakossági egyeztetésen egy évvel ezelött láttam.”
  • 4. Oklahoma 2008. április 02. 11:31
    „#3
    Azt gondolom tévedsz. Idéznék a cikkből:
    "Az Országgyűlés tavaly júniusban fogadta el az autópálya-törvényt, amely azt tartalmazza, hogy Szombathely, Csorna és Győr között kétszer kétsávos autóutat kell építeni."
    Tehát autóutat kell építeni amin nincs lassújármű forgalom. Erre a célra lesz meghagyva a mostani 85-ös (iil 86-os). A csúszás oka azonban nem az áttervezés hanem az hogy nincs lóvé. Ami van az megy a "baranayai lobbinak " M6 címén illetve Botka Lajoséknak Szeged-Makó közti M43-ra a másik mszp-s városra. Nyugat-magyarország pedig még jó ideig le van xarva.”
  • 3. load 2008. április 02. 10:29
    „2. L.A.
    "lakna csak ott bárki aki dönt az ügyben..."
    Éppen az ott lakók döntöttek úgy, hogy nem kell gyorsforgalmi út meg autópálya, mert azon nem közlekedhetnének a mezőgazdasági vontatók, munkagépek és lassú járművek.
    A földekre meg ki kell menni.”
  • 2. L.A. 2008. április 02. 09:37
    „Aki naponta erre jár, vagy bármikor, az azt hiszem maximálisan egyetért az első hozzászolóval. Ez a régió magasról le van sz****a, pedig emelett a kamionforgalom melett az autópálya lenne a megoldás, vagy a kamionok vonatra pakolása....
    Sajnálom a környéken élőket, és tényleg teljes útzár kellene. 5 évről beszélnek az iszonyú sok idő, lakna csak ott bárki aki dönt az ügyben...”
  • 1. nagyonokos 2008. április 02. 09:10
    „autópályát kellene építeni, nem elkerülő utakkal sz*rakodni...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Történelmünk a színpadon

Győr - Koltay Gábort is megkerestük, hogy nyilatkozzon számunkra a Győri Nemzeti Színház igazgatói… Tovább olvasom