Kisalföld logö

2017. 10. 17. kedd - Hedvig 9°C | 21°C Még több cikk.

A legfeketébb eseteket összegezték

A legnehezebben orvosolható panaszok cipőkre vonatkoztak tavaly a megyei fogyasztóvédelmi békéltető testületnél, amely az elmúlt év legfeketébb, azaz a vevőknek leggyakrabban kárt okozó, de tanulságos eseteit összegezte.

– Sajnos a lábbelivel kereskedők megtanulták, hogy ha a gyorsan tönkrement cipőt üzletükbe visszaviszi a vevő, elég szakértőnek elküldeni – szögezte le Horváth László, a megyei békéltető testület elnöke tavalyi tapasztalataik alapján. Azért nehéz a cipőhibák ügyintézése, mert nincsenek államilag akkreditált minőségi szakértők, a boltosok által megrendelt vizsgálatok közt pedig még nem látott olyat, amely a vevőnek adott volna igazat. A vásárló persze kérhet másik szakvéleményt, akár saját suszterétől, akár a békéltetők címjegyzékéből választva, de nagyon kevesen teszik ezt meg. Ez újabb vesződséggel jár, csomagfeladással együtt nyolcezer forintba is kerülhet és ugyan növeli a békéltetői eljárás sikerének esélyét, de nem ad garanciát arra, hogy megtérül a kár. Akkor se, ha az újabb szakértői vizsgálat igazolja a panasz jogosságát.

Panaszok, károk: Horváth László szerint gyakran nem járnak jól a vevők a cipőhibák rendezésére vonatkozó jogszabályok hiányossága miatt. Fotóillusztráció: H. Baranyai Edina
Panaszok, károk: Horváth László szerint gyakran nem járnak jól a vevők a cipőhibák rendezésére vonatkozó jogszabályok hiányossága miatt. Fotóillusztráció: H. Baranyai Edina

A békéltető testület a csapdahelyzet megváltoztatása érdekében javasolta a hatóságoknak, jelöljenek ki független szakértőket. Tavaly megyénkben negyven ilyen ügyet vizsgáltak, de ennél jóval több tanácsot kérő a szabályokat megismerve eleve nem kérte eljárás indítását. Horváth László elmondta: csaknem minden esetben sportcipőről volt szó, a kínai boltban vett ˝filléres˝ daraboktól a harmincezer forintos márkás modellekig. Szerinte hamisan cseng, ha az üzlet azzal hárítja el a panaszt, hogy túl sokat használta a gyerek a dorkót és nem kellett volna felvennie esőben. Viszont fontos: ha varrásnál, ragasztásnál elkezd szakadni a lábbeli, rögtön vigyük vissza az üzletbe, ne várjunk addig, míg leválik a talpa.

A vásárlástól számított fél éven belül mondható leginkább, hogy túl gyorsan tönkrement a cipő. A lábbelikre ugyanis szavatosság vonatkozik, ami azonban az első hat hónapban jótállásnak számít, azaz ilyenkor még az értékesítőnek kell bizonyítania, eladáskor nem volt hibás a termék.

 
A nyertes fizetett

A legóvatlanabb fogyasztó díját a békéltetőknél az az ügyfelük érdemelhetné ki, aki utazási iroda tájékoztató előadásán nyert kedvezményes tengerparti hétvégét. Viszont később lemondott róla, mert úgy értelmezte a szerződést, hogy nem biztosítják neki a félpanziót és túl korai volt számára az indulás hajnali időpontja. Mivel későn mondta vissza a nyaralást, a szervezőnek bánatpénz jár. Így az olasz kirándulásra befizetett nyolcvanezer forintnak csak a negyven százalékát kaphatja vissza.

 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Alsógatya a csatornában

A közelmúltban Kismegyer térségében volt sorozatos meghibásodás a Pannon-Víz zrt. szennyvízelvezető… Tovább olvasom