Kisalföld logö

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 20°C | 33°C Még több cikk.

Sziget 2014 Blog - Megdőlt a látogatórekord, 420 ezren buliztak - fotók

Véget ért a Sziget vasárnap. Calvin Harris, Outkast, tűzijáték, lézershow: hatalmas őrülettel búcsúztunk.

Videó: Forgó Krisztián

Hétfő hajnal

Gerendai: látogatórekord, mintegy 410-420 ezren voltak az idei fesztiválon

Bár a  zárónapi adatok még nem ismertek pontosan, bizonyosan új  látogatócsúcs született az idei Sziget fesztiválon. Gerendai Károly  vasárnap este elmondta, 410 és 420 ezer között lesz a végső szám.

A főszervező felidézte, hogy korábban soha nem fordult elő,  ami idén igen: még a fesztivál megkezdése előtt elfogytak a  bérletek. Aztán csütörtökön már megszületett a napi rekord 85 ezer  látogatóval; az elmúlt években 80 ezerben maximálták a napi  befogadóképességet.

Az eddigi összlátogatószám a 2009-es Sziget fesztiválon volt a  legmagasabb, 390 ezer, tavaly viszont csak 361 ezren szórakoztak az  egyhetes rendezvényen.

"A látogatócsúcs azt is jelenti, hogy az idei Sziget  mindenképpen nyereséges volt. Tavalyhoz képest 2014-ben nagyjából  300 millió forinttal nőttek a kiadások, ezzel együtt úgy  kalkuláltunk, hogy a 390 ezres látogatottság jelenti a nullszaldót,  és ezt sikerült túlszárnyalni. Egyértelműen jó döntés volt a korábbi  évekhez képest egy héttel későbbre tolni a Szigetet, úgy tűnik,  jövőre is maradunk az augusztus közepi időpontnál. Ezt legfeljebb az  befolyásolhatja, ha más európai fesztiválok is változtatnak  megszokott dátumukon. Az augusztus elején inkább Amerikában és  Japánban turnézó előadók idén az egy héttel későbbi időpontban már  el tudtak jönni a Szigetre" - fejtette ki Gerendai Károly.

Az idei Sziget hetijegyeinek több mint 80 százalékát  Nyugat-Európában értékesítették, az összlátogatottságban az  elsősorban a napijegyeket preferáló magyarok aránya csaknem 50  százalékos. "Idén több magyar jött a Szigetre, mint korábban, ez  hosszú évek óta először fordult elő. Külföldről a legtöbben  Hollandiából érkeztek, bár itt a növekedés kicsi volt, a hollandiai  Lowlands Festival velünk egy időben, augusztus 15-től 17-ig zajlott.  Az angol, a francia, a német, az olasz piacon jelentős növekedést  sikerült elérnünk."

A csütörtöki Stromae-koncertre a tervezettnél jóval többen  érkeztek a mintegy 10 ezer ember befogadására alkalmas A38 sátorba,  az eset kisebb tömegjelenetekhez vezetett, csaknem húszan  megsérültek. A főszervező elmondta: egy ilyen nagy  fesztiválon időnként elkerülhetetlen az ilyen eset, ráadásul a várt  nagy érdeklődés miatt fel is ajánlottak egy délutáni nagyszínpados  időpontot a belga előadónak, ám ő ragaszkodott a késő esti  koncerthez, így maradt az A38 sátorban. Gerendai Károly  hangsúlyozta: mobil applikáción és Facebookon felhívták a közönség  figyelmét a várható telt házra, és kérték az embereket, hogy időben  jelenjenek meg.

"Az esetleges tumultuózus jelenetekre számítva megerősítettük a  sátor egészségügyi és biztonsági személyzetét, és kitettünk  kivetítőket is azoknak, akik nem tudtak bejutni. Hiába írtuk ki, és  közöltük hangosbemondón, hogy megtelt a sátor, a tömeg egy része  mégis nyomult befelé, ez okozott kisebbfajta pánikhelyzetet.  Szerencsére a legsúlyosabb sérülés egy térdficam volt, a kollégák  jól reagáltak, hogy a kordonokat nem nyitották meg, hiszen nagyobb  veszélybe kerültek volna az ott állók, ha megindul a tömeg" -  magyarázta.

Gerendai Károly szerint a megszokottól eltérő más komolyabb eset  a több látogató ellenére a héten nem történt, egy gerincsérülés  volt, de az sem súlyos.

A főszervező a koncertek közül kiemelte Macklemore Ú Ryan Lewis  csütörtök esti produkcióját a nagyszínpadon, de a legjobban  sikerültek között említette a Queens of the Stone Age nulladik napi  fellépését is.

"Nagyon sok nem zenei program is nagy sikert aratott, ezek  között volt például a Cirque du Sziget új előadása, az idén debütált  Art Zone és Tábortűz helyszín, de a tavalyinál magasabb vízállás,  ezért kisebb használható terület ellenére a Sziget Beach is  rendkívül népszerű volt a szigetlakók körében" - mondta Gerendai Károly.

Vége... :( Úgy jöttünk el a Szigetről, hogy a nagyszínpadot már bontották, a küzdőteret, ahol néhány órával ezelőtt még az End Show-on tomboltunk, már a munkagépek uralták.

Nehezen búcsúztunk, mert közben még lüktetet bennünk, amit Calvin Harris koncertjén éltünk át. Sikerült ugyanis az első soros hely, megkaptuk a világító party rudakat, és akkorát csápoltunk, énekeltünk, sikítoztunk a skót DJ zenéjére, hogy hangunk, energiánk csak elvétve maradt.

Így SZIGETeltünk mi - Kerestük és megtaláltuk a legjobb party arcokat az utolsó napon - Plusz lézershow, tűzijáték Calvin Harrisen. Fotók: Forgó Krisztián

Miután befaltunk egy finom csibeburgert (1200 forint és nagyon megérte, mert hatalmas is volt) és pihentettük a lábainkat, néhány rövid kitérő után a Világfalu színpadnál kötöttünk ki. Nem bántuk meg, pörgős dallamokra táncolva vezettük le az éjszakát.

Viszlát Sziget, hiányozni fogsz!

Fotók: MTI

Vasárnap

Ma elbúcsúzunk a Szigettől, de előtte jön a legnagyobb őrület. Azt tervezzük, hogy a 19.30-kor kezdődő Outkast koncertjén folyamatosan haladunk majd előre a nagyszínpad előtt összegyűlt tömegben, hogy a 21.30-as End Show-ra, amit Calvin Harris prezentál, már atombiztosan legyünk legelől, mert annak minden percét, ütemét a legjobb helyről akarjuk élvezni. Lézershow, tűzijáték és 10.000 világító party rúd fokozza majd a hangulatot.

Emlékeznek még? A legnagyobb kedvencünk a HURTS :) Ezt a számot is nagyon várjuk, hiszen Theo Hutchcraft énekli.

A záró buli után pedig utoljára átadjuk magunkat a Sziget lüktetésének, elnézünk azokra a színpadokra, ahol eddig még nem jártunk, vagy egyszerűen csak hagyjuk magunkat sodródni a világ minden tájáról érkezett fesztiválozókkal.

Szombat

Vad pogózás a Prodidzsájon

Végre elmondhatjuk, hogy mi is láttuk élőben a Prodigy-t, és nem csalódtunk: őrület volt a nagyszínpadon és a küzdőtéren is. Sikerült bevágódnunk bal oldalon az első sorba, a zene és a show annyira vitt magával, hogy pár perc után egyáltalán nem figyeltünk sem a lökdösődésre - ami az ilyen bulik velejárója - , sem arra, hogy megint liternyi - ismeretlen eredetű folyadék - ömlött a hajunkra. :)

Sziget - Hat tonna festékpor a fesztiválozókon, szombati életképek

Teltházasak a kempingek, a legtöbb kempingező holland

Teltházasak a kempingek a Sziget fesztivál területén, a legtöbb kempingező Hollandiából érkezett - tájékoztatott Tóth Tibor, a Sziget fesztivál szolgáltatás-fejlesztési vezetője szombaton.

A szabad kempingezési lehetőséget biztosító erdősávokban lehet még helyet találni. Az emelt szolgáltatásokat nyújtó kempingekben mindegy nyolcezer vendég van - mondta el Tóth Tibor.

Vető Viktória, a fesztivál sajtófőnökének tájékoztatása szerint 32-35 ezer az összes kempingező férőhely a Sziget fesztivál területén.

A zárt kempingekben a legtöbb vendég holland, őket követik a franciák, az Egyesült Királyságból érkezett vendégek, majd az olasz és német állampolgárok.

Szombat

16 órakor a Bombay Bicycle Club nyitja a bulit a nagyszínpadon, utánuk jön a Punnany Massif, 19.30-tól a Madness és 21.30-tól THE PRODIGY, amit már nagyon-nagyon várunk.

Reméljük, ma messzire elkerüli a Szigetet az eső, mert nem hiányzik az újabb sárdagasztás.

Életképek péntekről. Fotók: Forgó Krisztián

Kispályás Labdarúgó Torna a Szigeten

Az elmúlt évek hagyományainak megfelelően idén megrendezik a Sziget Fesztiválköztársaság Kispályás Labdarúgó Tornáját, a Sziget északi részén lévő Sporthelyszínen.. A szervezők a tökéletes lebonyolítás érdekében Hollandiából hozattak speciális mobil pályát erre a célra. 3 napon át 3 munkagéppel több, mint 10 ember építette a pályát, aminek meg is lett az eredménye, több mint 16 csapat nevezett a kupára.
A sok jelentkező miatt a szervezők úgy döntöttek, hogy szombaton, és vasárnap is Önálló Tornát szerveznek.

Vajon megvédi bajnoki címét a SportTv csapata, vagy az eddig már legalább egyszer győztes Parlamenti csapat, esetleg a Sziget szervezők csapata, vagy a Média Válogatott nyeri a tornákat?

A vasárnapi gálameccs résztvevői a magyar nemzeti válogatott futballistái, nevezetesen Németh Krisztián, Cvitkovits Péter. Laczkó Zsolt, Juhász Roland, Horváth Tamás és Koman Vladimir

Péntek - Életképek, bulifotók, koncertek

Buborékos életképek a Sziget pénteki napjáról
Cee Lo Green és a Die Fantastischen Vier koncertje
Angel Haze és a Manic Street Preachers koncertje

A Korn felejthetetlen koncertet adott a nagyszínpadon. A közönség is nagyszerű volt, ellentétben a Blink-182-n tapasztaltakkal, itt bátran be lehetett menni a tömeg sűrűjébe, még a pogózás sem volt zavaró.

Péntek

Hiba volt Stromae-t az A38 sátorba tenni?

Nem jutottunk be csütörtök este a belga Stromae koncertjére, ami egyike volt azoknak a buliknak, amit kifejezetten vártunk. Mondhatnánk, hogy így jártunk, vessünk magunkra, amiért nem álltunk be az A38 sátorba egy órával a koncert előtt - hanem végighallgattuk Macklemore&Ryan Lewis produkcióját -, de a probléma nem csak minket, hanem ezreket érintett.

A Sziget Facebook-oldalán két kommentelő megfogalmazta, amit mi is írni szerettünk volna, őket idézzük:

˝Szeretem, ha van élet és nyüzsgés, és örülök a Sziget sikerének is, de a ma esti tömeg félelmetesen nagy volt, az A38-as sátornál nekem olyan West Balkános volt az életérzés, Stromae-t nagyszínpadra kellett volna rakni, vagy csökkenteni a beengedett emberek számát. Én végig stresszeltem a koncertet, hogy mikor nyomnak össze, és nem éreztem megérdemeltnek, mert nem az utolsó pillanatban furakodtam be, hanem már egy órával előbb bent voltam. Alig vártam, hogy kijussak, és hazamehessek, pedig egy éve vártam már, hogy Stromae-t Budapesten lássam fellépni. Azért köszi, hogy meghívtátok!˝

˝Igen, elfogytak a jegyek, de a helyek is elfogytak, katasztrófa volt a tegnapi Stromae koncert, mivel nem is volt...nem jutottunk be, pedig csak ezért a koncertért mentem ki a Szigetre idén...egy ilyen kaliberű, rengeteg embert megmozgató, fantasztikus előadót A38-as sátorba tenni nagy hiba volt.˝

A Sziget válaszolt a hozzászólásokra:

˝Amikor Stromae le lett kötve a Szigetre, még olyan előadónak számított, aki egy A38-as teret tudott megtölteni, időközben viszont akkora népszerűségre tett szert, hogy Nagyszínpadon lett volna a helye, viszont ezt a szervezésnek abban a fázisában már nem lehetett sajnos megoldani, mivel készen volt a Nagyszínpad programja. Ezt a problémát már csak úgy lehetett kezelni, hogy egyrészt előre jeleztük a várható teltházat, illetve kivetítőt helyeztünk a színpad mellé, hogy kívülről is lehessen látni a koncertet.˝

(Azt zárójelben tennénk hozzá, hogy a koncertet valóban látni lehetett, de hallani nem. Hang nem szólt a kivetítőnél amíg ott álltunk, a sátor és az előtte tornyosuló tömeg pedig leszigetelte a hangot.)

Sziget - Sár, buli, sár, buli

De mint tudjuk, minden rosszban van valami jó, ugyanis a Stromae koncert helyett hatalmasat tomboltunk a Világfalu színpadnál a holland Projekt Rakija koncertjén! Örülünk, hogy megismertük őket.

Azt is feltétlen meg kell említeni, hogy kevés olyan közvetlen előadót láttunk a színpadon, mint Lily Allen, aki egyszerűen elvarázsolta a fesztiválozókat a lazaságával, természetességével, és nem utolsó sorban a hangjával.

Pénteken jön a Ceelo Green, a Manic Street Preachers és a Korn a nagyszínpadra, az A38 sátorba Angel Haze, Kelis is érkezik.

Péntek - Macklemore & Ryan Lewis

Sziget fesztivál - Macklemore & Ryan Lewis

Péntek - Sárdagasztás és Lily

Sziget fesztivál sárdagasztás és Rubik
Lily Allen

Csütörtök éjszaka

Kirakták a megtelt táblát

A csütörtökre kiadható napijegyek mind elfogytak, így a szervezők kitették a megtelt táblát. 85 ezren vannak bent - kaptuk az értesítést éjszaka.

A hivatalos megerősítés nélkül is éreztük, hogy rekordsokan vannak a Szigeten, mert sokszor volt olyan pont, hogy egyszerűen nem tudtunk A-ból B-be jutni, nem lehetett mozdulni a tömegtől. Emellett mindenhol a SÁR volt az úr. Részleteket akkor írunk a csütörtöki dagonyáról, ha aludtunk egy keveset. További jó éjszakát!

Kiwanuka idén is lemondta

Ilyen nincs, de mégis van: Kiwanuka idén is lemondta a szigetes koncertjét. Az utolsó pillanatban, ahogy tavaly is tette.

Tavaly a meghirdetett koncertje napjának hajnalán érkezett a hír, hogy Michael Kiwanuka – egészségügyi problémákra hivatkozva – lemondta a szigetes koncertjét. Idén kísértetiesen hasonló a helyzet. Csütörtök van, mint tavaly, Kiwanuka koncert lenne az A38 színpadon, mint tavaly, és érkezett egy levél, hogy egészségügyi problémák miatt a brit soul énekes nem tudja vállalni a koncertjét. Mint tavaly. A szervezők a hiányt sajnos már nem tudják betölteni, de mivel ő nyitotta volna az A38 mai napi programját, az összes többi program időpontja változatlan.

Készül az Imagine Dragons második albuma

Interjút adott a kisalfold.hu-nak az Imagine Dragons énekese, Dan Reynolds és dobosa, Daniel Platzman a szerdai koncertjük előtt. Az együttes tagjai elmondták, dolgoznak a második stúdióalbumon és mindemellett élvezik, hogy zenéjükkel körbeutazzák a világot. Magyarországon most léptek fel először. Arról is kérdeztük őket, hogyan ˝működnek˝, mint együttes és vannak-e babonáik a színpadra lépés előtt. A teljes interjú hamarosan olvasható lesz.

Felvétel alatt az Imagine Dragons interjú

Az Imagine Dragons koncertjéről szólva egy szó jut kapásból az eszünkbe: frenetikus. Hihetetlen, milyen energiák szabadultak el a színpadon.

Életképek a szerdai Szigetről. Fotók: Forgó Krisztián

My name is Skrillex

Fél órát bírtunk az első sorok egyikében a tömegben, ez idő alatt bokáig leizzadtunk és mások izzadtsága is ránk ragadt, beszereztünk néhány könyökütést és lábtaposást, de akkor is eszméletlen jó volt Skrillexen tombolni!!!

Az meg a fiúk számára lehetett csúcs, hogy egy-két lány a melltartóját is eldobálta a buli hevében. :)

Csütörtök

- Eddig 33 embert fogtak el a Sziget fesztivál helyszínén, nagyrészt kábítószerrel való visszaélés miatt - mondta Bucsek Gábor, Budapest rendőrfőkapitánya csütörtökön a Hajógyári-szigeten tartott sajtótájékoztatóján.

A rendőr dandártábornok közölte: az elfogottak között van egy drogkereskedő, egy körözött ember, továbbá sikerült előállítaniuk sátortolvajokat is.

Az előző év adataival összehasonlítva az elfogások száma jelentősen emelkedett, hiszen héttel több, kábítószerrel vagy lopással összefüggő eset volt eddig a Szigeten - tette hozzá.

Sziget fesztivál 2014 - Micsoda partyarcok

Szerda

Ausztráliából is eljöttek a Szigetre, válaszoltak a kisalfold.hu-nak:

A NAV is ott van a Szigeten, de nem saját sátorral, hanem ellenőrökkel

Hamis ruhákat foglaltak le mintegy kétszázezer forint értékben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyőrei a Sziget fesztiválon.

A NAV pénzügyőrei a Sziget Fesztivál területén már a -1. napon megkezdték az ellenőrzéseket, amely alól a ruházati termékeket forgalmazó árusok sem kivételek. Az egyik eladónál a pénzügyőrök 116 "Star Wars" mintájú, védjegyoltalom alatt álló ruhaneműt találtak.

A pénzügyőrök szerzői vagy szerzői joghoz kapcsolódó jogok megsértése miatt büntetőfeljelentést tettek.

Szerda

Az ördög is megjelent a nagyszínpadon

Nagy álmom teljesült kedden a Szigeten: végre élőben láthattam a Ska-P-t. Pontosabban csápolhattam, ugrálhattam, énekelhettem a dalaikat a nagyszínpad előtt, mint az őrültek, ráadásul spanyolok mellé kerültem a tömegben, természetesen hatalmasat tomboltak a hazai csapat zenéjére. A Ska-P pedig nem hazudtolta meg magát, produkció bőven volt a színpadon, maga az ördög is megjelent.

Sziget - Guminő a brazilok nyakában, 08.12. Fotók: Forgó Krisztián

Ezután mikforonvégre kaptunk néhány fesztiválozót. Alapból angolul indítottuk a leszólítást, hiszen nem számítottunk arra, hogy találunk magyar interjúalanyt. (Hat megkérdezett csapatból egy fiú volt magyar.) Egy csapat egyenesen Ausztráliából érkezett, élvezik a Szigetet, de nem tudnak sokáig maradni, egyiküket ráadásul várja otthon a kutyusa. Az interjúkról hamarosan videó jön.

Az est hátralévő részében cirkáltunk a színpadok között, mígnem jött a kanadai Deadmau5, a hivatalos Opening Party-n, és leesett az állunk. A zene is fenomenális, és elképesztő volt látni, milyen sok ország zászlaja lobogott a tömegben a nagyszínpad előtt. Lengyelország, Svájc, Amerika, Spanyolország, Franciaország, Ausztria, Ausztrália, Olaszország... Együtt bulizik a világ.

Szerdán lép fel a fesztiválon Skrillex, a Placebo, az Imagine Dragons, Jake Bugg, Tom Odell, Miles Kane és a Clean Bandit is.

Kis ártáblázat

Dobozos sör 740 forint
Óriás palacsinta 1000 forint
0,5 literes limonádé 900 forint
Pizzaszelet 650 forint

Nem tartozik szorosan a témához, de este úgy döntöttünk, hajóval jutunk haza  a Szigetről. 900 forintért felszálltunk a nagyon szép, tágas járműre. Amikor azonban elindultunk, egy kis robajjal együtt elhúztuk magunkkal a kikötőt is... Fél órát várakoztunk, míg a helyzet megoldódott, de mindenért kárpótolt a pazar látvány, ahogy a vízről lassan elénk tárult a kivilágított Budapest.

Hatalmas galéria a Szigetről

Sziget, Sziget, Sziget fesztivál aug.12.

Kedd

Beszámoló a -1. napról, avagy ˝Úgy érzem magam, mint Snoop Dogg˝

A Tankcsapda koncertjével csatlakoztunk be hétfő este a Sziget vérkeringésébe, a nagyszínpad előtt a széleken lehetett  jönni-menni, hajat rázni, nagyobb téren csápolni, a középső rész azonban egészen megtelt, hátrafelé is teljesen, szóval rengetegen élvezték Lukács Laciékat a -1. napon.

Sejtettük ugyan, hogy ez a "békés" együttélés a küzdőtéren, ami még jellemző volt a Tankcsapdán, az a Blink-182 koncertjén már nem fog működni. Ennek ellenére mégis haladtunk befelé az egyre nagyobb tömegbe.

Kezdetben nevettünk azon, hogy a kezünket már nem tudtuk letenni, annyira szorosan álltak előttünk és mögöttünk is. Még azt is elviseltük, amikor még a lehetetlennél is szorosabban fogtak közre minket, de amint megérkezett a banda a színpadra, a jobb oldal közepén elszabadult a pokol.  Mivel nem vagyunk porcelánból, és tombultunk jó néhány teltházas koncerten, a lökdösődés belefér, ha lelocsolnak sörrel, az sem baj, de amikor már annyira szorítanak, tolnak hogy élvezhetetlen az egész, nah akkor úgy dönt az ember: irány kifelé. Persze, az sem egyszerű, de még mindig jobb választás, mint bentragadni, a szerveidet összepréselni. Ebből nem kértünk.

Sziget - Olyan gyönyörű, - 1.nap. Fotók: Forgó Krisztián

Elindultunk hát körülnézni a Szigeten, ami nem győzőm hangsúlyozni: egyszerűen gyönyörű a fényfüzérektől, a hihetetlenül ötletes dekorációktól. Káprázatos az egész, főként este. A Sziget Beach felé tartottunk, amikor utunkba került egy szuper hely, ahol szuper R'n'B számokat toltak, buliztunk egy nagyot.

Elértük végül  a Beach helyszínét is, ott igen nagy királyság fogadja a fesztiválozókat.... Elterültünk egy nyugágyon, körülöttünk nagyon sokan táncoltak, lányok rövidke sortban, fiúk póló nélkül "szeleteltek", így az egész olyan feelinges volt, hogy fotós kolléga megjegyezte: úgy érzem magam, mint Snoop Dogg. (Bár fogalmam sincs honnan vette a hasonlatot,  soha nem volt még az amerikai rapper helyében, de a videoklipjei alapján nagyjából ilyen lehet - talán egy kicsit vadabb-, amikor ő bulizik...)

Nem hiszem, hogy újdonságot mondunk vele, de magyar szót nagyon kevésszer hallottunk. Angolok, franciák rengetegen vannak, akadnak olyan nyelvek is, amiket még nem sikerült meghatároznunk. De a Sziget varázsa ebben az egyvelegben is keresendő. Azzal sem mondunk nagyot, hogy az árakat a külföldi pénztárcákra szabták.

Kis ártábla

Fény 1100 forint
2 cl Rézangyal pálinka 950 forint
Sima lángos 600, sajtos 900, sajtos-tejfölös 1000 forint
Melegszendvics 1000 forint
Hamburgert láttunk 1800 forintért
A 0,5 literes vizek, üdítők 450-500 forint körül mozognak

Kedden már több színpadon beindul a buli, ma jön a Ska-P, a Queens Of The Stone Age, a Deadmau5, A Day To Remember, lesz Hősök, Magashegyi Underground, 30Y is.

A nyitónap képekben

Sziget fesztivál minden mennyiségben 08.11.

A Sziget fesztivál nyitónapja

Hétfő

Útlevelet kaptunk Csodaországba!

12.51-kor átléptük a mini állam kapuját! Amilyen kalandos volt a K-hídhoz vezető utunk - még egy meredek falat is megmásztunk, mert egy cseppet eltévedtünk-, annyira simán ment minden a Sziget bejáratánál. Gyorsan átvettük a karszalagot, a kapunál pedig megkaptuk az útlevelünket, azaz az igen ötletes formába burkolt programfüzetet. Mivel mániákusan gyűjtök minden emléket, ezért ötéveseket meghazudtoló "dejóóóóóóó" felkiáltással örültem ennek a tárgynak.

Így néz ki az ötletes programfüzet.

A boldogság közepette pedig kitartást kívántam azoknak, akik a tomboló hőségben, hosszú sorban várakoztak a beengedésre, nem lévén press karszalaguk. Rengetegen voltak ők, ráadásul egyre többen jöttek és csak jöttek, hatalmas hátizsákokkal, sátrakkal. Eszméletlen jó a sokszínűség: számtalan nemzet lányai és fiai keverednek, elképesztő ruhákban, kiegészítőkben. A lányoknál itt is divat a virágkoszorú, több fiút pedig nagy bajusszal láttunk.

Sziget - Kezdőőőődik! - 2014.08.11. Fotók: Forgó Krisztián

A fesztivál területén még nem volt időnk sok részletet megfigyelni, rögtön lerohantuk a limonádés bódét (3dl zöldalmás limó 490 forint), aztán ásványvizzel hűtöttük magunkat. Nem, még tényleg nem ittunk alkoholt! Még.

Elnéztünk a nagyszínpad elé, ahol hangosan dícsértem a szervezőket: a küzdőtér felett hatalmas párakapuk szórják a hűsítő permetet. Király ötlet! Jártunk a VIP-ben és az A38 színpad körül, ahol ma még nincsenek koncertek, de az építmény nagyon jól néz ki. Voltunk a kempingek felé is, amiket a fényfüzérek, a színes szalagok már most nagyon hangulatossá tettek.

Már mennek a koncertek, 19.30-kor a nagyszínpadon a Tankcsapda, utánuk 21.30-tól következik az amerikai Blink 182.

Nézd élőben a Szigetet!

Élő közvetítés a Sziget Fesztiválról itt augusztus 11-17 között, 15:00-tól.

Ma élőben (Hétfő, Augusztus 11): Blink-182, Tankcsapda, The 1975, Leningrad, Ivan & The Parazol, Pál Utcai Fiúk, Fish!, Óriás

Hamarosan indulunk, hogy feltérképezzük a mini államot!

Hangerő rendben

Megfelel az előírásoknak a Sziget fesztivál zajszintje a vasárnap éjszaka és hétfő hajnalban elvégzett vizsgálatok alapján - mondta Gerendai Károly az MTI-nek.

A főszervező elmondta: a fesztivál hangpróbája alatt a III., a IV. és a XIII. kerület több pontján is mérték a hangerőt. A zaj szintje a még a megengedett határértéken belül volt, ami nyáron, éjszaka 11 óra előtt 65, utána pedig 55 decibel.

Vasárnap

Így épült, ez vár a Csodaországban

- A 76 hektáros „kulturális mini állam" mintegy három hét alatt épül fel a semmiből közel 8000 dolgos ember munkája folytán. Több száz kamion szállította a különböző eszközöket, konténereket, útburkolatokat, kábeleket, tusolókat, kerítéseket, wc-ket. 20 kamionnyi műanyag burkolatot fektettek le, míg a sátrak egy részében 15000 m2 faburkolattal borították a talajt, mindezeken túl nagyobb igénybevételnek kitett utakon fém „szőnyeget" borítottak le, mintegy 2400 m2 felületen, 255 iroda, raktár, öltöző, tároló és egyéb. 25 kamionban kerítés és kordon érkezett, 5 kamion kábelt és kapcsolószekrényt hozott a Hajógyári-szigetre.

- A szervezők minden eddiginél több látogatóra számítanak, ezért az infrastruktúrát úgy alakították ki, hogy akár napi 85 ezer látogatót is kiszolgáljon.

A folyóvizes, csatornára kötött konténer-wc-k és a hagyományos mobil vécék mellett, por-, és sármentes aljzatra helyezve a tavalyinál is több illemhely centrumot alakítanak ki, ahol minden egyes centrumban 45-50 kivilágított WC lesz, állandó takarító személyzettel, őrzéssel.

A tavalyi 1750 ülőke helyett idén már cca 2000 toalett áll a látogatók rendelkezésére. Továbbfejlesztették a közvilágítást is: a meglévő és a szervezők által korábban kiépített 3 kilométernyi állandó közvilágítás mellett, csak a fesztivál idejére további 35-40 kilométernyi díszkivilágítás nyűgözi majd le a szemet és teremt különleges hangulatvilágítást.

- A fizetőeszköz a VOLT-hoz hasonlóan, itt is a Festipay. Erről részletek >>

- A Green Festival Project célja a környezettudatosság, a fesztiválok környezetének védelmében végzett tudatos felelősségvállalás illetve a környezettudatos szemlélet és gondolkodásmód kialakítása és fenntartása. Azaz jó, ha tudjuk, hogy mi vagyunk felelősek a saját környezetünkért és ezért tennünk is kell valamit. A projekt lényege - mely kísérleti jelleggel a VOLTon és a Soundon is pozitív visszajelzéssel bizonyított -, hogy a Festipay kártya kiváltásánál 500 Ft kaució ellenében mindenki kap egy ún. Green Festival Bag-et, azaz egy szemeteszsákot, melyben gyűjthetjük a környezetünkben lévő szemetet, s a telt zsákot leadva természetesen a kaució visszajár.

- Idén debütál a Sziget Fesztiválköztársaságban a fesztivál telefon, azaz a Festfone. A Festfone egy remek kiegészítő szolgáltatás a Szigetre látogatók számára. Lehetőséget biztosít a fesztiválozóknak, hogy megóvják okostelefonjaikat, a külföldi vendégek pedig rengeteg pénzt megspórolhatnak.

További infók itt.

Péntek

Szűzen indulunk szigetelni, mire számítsunk?

Bevezetésként annyit - és ezzel a címet is megmagyaráznánk-, hogy korábban nem jártunk még a Szigeten. Kollégáink közül van, aki már hetek óta sorolja az élményeit, ismerőseink között is akadnak páran, akik meséltek ezt-azt, de magunk még nem voltunk Közép-Európa legnagyobb fesztiválján. Szűz szemmel nézünk majd mindenre, de abban biztosak vagyunk: őrületes buli lesz. És mindenről beszámolunk majd! Ezt a cikket frissítjük folyamatosan.

Fotó: Csudai Sándor
Fotó: Csudai Sándor/sziget.hu

Idén az olyan nevek mellett, mint a Prodigy, a Placebo, a Queens of the Stone Age, Calvin Harris, Skrillex, Lily Allen olyan előadók is jönnek, mint Stromae, Jake Bugg, Imagine Dragons, Deadmau5, Miles Kane, Angel Haze, Triggerfinger, The Kooks.

Éppen aktuális kedvencünk:

Arról egyébként, hogy idén mennyien szigetelnek majd, sokat elárul, hogy a fesztivál történetében először - a kezdet előtt egy héttel - elfogytak a bérletek. A szervezők 1000 darabot tettek félre azoknak, akik későn kapnak észbe, mégis elutaznak a Szigetre és a helyszínen szeretnének bérletet vásárolni.
Mit csinálunk majd, ha nem a koncerteken tombolunk? Például sorra vesszük ezeket a lehetőségeket:

Összművészeti kulturális zsongás is várja a Sziget fesztiválozóit, a képzőművészettől, a színházi produkciókon át, egészen a cirkuszig. >>

A hétvégén tehát csomagolunk, vasárnap este útra kelünk és hétfőn már a Szigetről jelentkezünk.

Addig is, a kommentekben várjuk a Ti szigetes emlékeiteket! Mire számítsunk?

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ha Debrecenben jár, nézzen fel az égre, hőlégballonversenyen lesz

Négy ország, húsz versenyzője vesz részt a csütörtöktől hétfőig megrendezendő 14. hőlégballonos Debrecen Kupán. Tovább olvasom