Kisalföld logö

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 20°C | 30°C Még több cikk.

Közalkalmazottak: Rossz vicc a négynapos munkahét

Győr-Moson-Sopron - Az elmúlt napok hírei szerint takarékossági megfontolásból négynapos munkahét bevezetését tervezik a közszférában. A kamarai tisztségviselők úgy tartják, az elképzelés abszurd, kivitelezhetetlen, még viccnek is rossz.
A mintegy 700 ezer érintett munkavállalónak a kevesebb ledolgozott napért kevesebb bér járna. Éves szinten a megtakarítás – 20 százalékos bércsökkenéssel számolva és figyelembe véve, hogy a munkabér nem vezethető be a szféra egészében – 100–120 milliárdot tenne ki a számítások szerint.


„Vissza kell utasítanom"

– Érdekesnek tartom a kormányzat négynapos munkahétre vonatkozó felvetését, és noha még csak tervezetről van szó, már most vissza kell utasítanom – kezdte dr. Éger István, a Magyar Orvosi Kamara elnöke, aki felháborítónak tartja, hogy velük még nem is egyeztettek a témában. – Kétségtelen, hogy a közalkalmazott orvosokra, kórházi dolgozókra is vonatkozna a négynapos munkahét, de ez az amúgy is létszámgondokkal küzdő szférában katasztrofális helyzetet teremtene. Működő egészségpolitika, jövőkép az nincs, így etikátlan további megszorításokról tárgyalni – folytatta.

Oktatás: A szülőknek különórákat kellene fizetniük, a tanárokat pedig egzisztenciális szempontból érintené komolyan a kérdés. Fotóillusztráció: Kisalföld-archívum
Oktatás: A szülőknek különórákat kellene fizetniük, a tanárokat pedig egzisztenciális szempontból érintené komolyan a kérdés. Fotóillusztráció: Kisalföld-archívum

„Érettségi előtt?"

– Ha megvalósulna mindaz, ami most még csak elméleti szinten létezik, elsősorban a gyerekek tanuláshoz való joga sérülne – mondta el a Kisalföldnek Nyikos Tivadar, a Pedagógusok Szakszervezete Sopronban és környékén tevékenykedő körzeti titkára. – Kevesebb órában foglalkoznának a diákokkal, gondoljuk csak el, mit jelentene ez egy érettségi előtt álló fiatalnak? A szülőknek különórákat kellene fizetniük azért, hogy a gyerekeik megszerezhessék a vizsgákhoz szükséges ismeretanyagot. A tanárokat pedig természetesen egzisztenciális szempontból érintené komolyan a kérdés. A felvetés abszurd és a közoktatásban megvalósíthatatlan – tette hozzá.


„A lakosság veszítene"

– A négynapos munkahét bevezetése lehetetlen helyzetet teremtene az államigazgatás és az önkormányzatok területén – tájékoztatott dr. Németiné Bozsoki Zsuzsa, a Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezetének megyei titkára. – A dolgozókon túl a megszorítás legnagyobb vesztese a lakosság lenne. A hivatalokban a korábbi évek létszámleépítései miatt már így is rengeteg a túlmunka. Ha négy napból állna a munkahét, megbénulnának az okmányirodák, a válságban megnövekedett ügyfélkörrel dolgozó munkaügyi központok, a szociális juttatásokról gondoskodó hivatalok. Az államigazgatási, hatósági eljárások során képtelenség lenne az amúgy is rendkívül szoros – törvényileg előírt – határidők betartása. Számunkra is fontos a válság mielőbbi megoldása, de azt elfogadhatatlannak tartjuk, hogy a közszolgálatban dolgozók jelentős része a szegénységi küszöb alá kerüljön. A tervezetet átgondolatlannak tartjuk, különösen annak fényében, hogy mindenütt, ahol komolyan veszik a válság kezelését, az állami szférát inkább erősítik, mint gyengítik – zárta szavait a szakember.

Olvasóink írták

35 hozzászólás
12
  • 35. miracle 2009. április 14. 21:24
    „hozsus
    Látatlanba leteszem a nagyesküt, hogy feleennyi ideig nem tart egy ügyet elintézni tőlünk nyugatabbra. És nem azért, mert több a pénz, hanem azért, mert több az ész.
    A sok papírosra egy pozitív példa: az USA-ban igazolhatod magad pl a jogsival. Semmi más nem kell, hogy nálad legyen. És miért, mert van rajt egy név meg egy szám, meg egy fénykép. És amögött ott az összes adat a közös adatbázisban a TB-től, a lakcímig, a körözéstől, az adótartozásig. Nálunk 20 kg irattal kell járkálni és természetesen 20 hetet elcseszni az életünkből ahhoz hogy mindezt beszerezzük, mert nem képesek összekötni az adatokat.
    Az meg teljesen mindegy, hogy van-e olyan ország, ahol este is működnek a hivatalok, ez nem ettől függ. Ahol emberekkel foglalkoznak, ahol személyesen kell megjelenni, ott munkaidőn kívül KELL nyitvatartani. Így, ahogy van csak egymást szopatjuk.”
  • 34. hozsuzs 2009. április 13. 10:09
    „nem vagyok kompetens, de nem gondolom, (de elfogadom, ha tudsz ilyet), hogy van olyan ország, ahol18 óra után ügyfélfogadás van a hivatalokban. Mivel az a te kérelmed, én nem csodálkozom, hogy mindent neked kell mellékelni, neked kell igazolni. Őkpedig, mert ez a dolguk, mindennek utána járnak. Az, hogy miért tart addig, ameddig? Fogalmam nincs, mert nem látok bele a folyamatba, de azt tudom, hogy mindenütt vannak ügyintézési határidők. Tudom, hogy bosszantó, mert mindenkinek a saját ügye a legfontosabb.”
  • 33. miracle 2009. április 12. 11:30
    „hozsuzs
    Azért ez nem egészen így van.
    Arról pl ki tehet, hogy fogadási idő csak és kizárólag más munkaidejében van? Talán ez is törvényi előírás?
    Aztán, pl. egy melléképület építési engedélyének kiadásán mi tart 40-50 napig? Úgy hogy minden NEKEM kell mellékelni. Mi a rosebbnek kell pl beadnom a tulajdoni lapomat? Ellenőrzik, hogy mi van rajta? Ha igen, akkor minek adom be, ezek szerint ők is megnézik. Utána copy-paste-val 10 perc alatt kiállítják az engedélyt.”
  • 32. gjozsi88 2009. április 12. 08:35
    „Tisztelt Köztisztviselő!
    Továbbra is nyitva a kérdés, hogy szlovákiában, más országokban miért működik a közigazgatás sokkal kevesebb létszámmal? Miért van szükség minden településen jegyzőre, hivatali aparátusra, miért nem életképes, miért nincs több körjegyzőség, amikor ráadásul mindent a közeli nagyobb város hivatalában lehet elintézni?
    A közalkalmazotti bérről: tudja mennyien irigylik önt azok a nem diplomás, szalag mellett dolgozó reálosok, akik szinte szünet nélkül robotolják végig a munkaidőt, az önénél kevesebb nettóért, akik nem mernek elmenni táppénzre, szabadságra, mert elveszíthetik a munkahelyüket, akik közül nagyon sokan, sőt legtöbben 13.havi bért nem kapnak, nem kapnak étkezési utalványt!? Ha akarna sem mer vagy tud elmenni iskolába, mert nem örülnek neki, ellentétben a közszférával, ahol érvényesíteni lehet a törvény betüjét...! Ahol rendkivül erős a szakszervezeti lobbi az nem a reálszféra!
    A közszféra bérét természetesen a reálszféra termeli ki, hisz ez adja GDP-t!Ebből van az állam bevétele, amiből fizeti a kiadásokat, az Önök bérét és egyébb juttatásait!”
  • 31. Itti-Pitti 2009. április 12. 06:28
    „Tisztelt Whitepower (18.) !
    Sajnos nagyrészt igaza van bár a módszereivel nem értek egyet. DE ! Kíváncsi leszek, hogy amikor jó 1 év múlva a hőn áhított jobboldali képviselőkkel lesz tele a parlament akkor majd nekik mennyire lesz sürgős a parlament létszámának felére csökkentése ? Főleg ha netán 2/3-os többségük is lesz hozzá és azt szavaznak meg amit csak akarnak. Majd valami "csoda" folytán ezt akkor sem sikerül megszavazni és újra világos lesz, hogy csak a nyakkendőjük színében meg a módszereikben van különbség a dicső politikusaink között.
    Békés húsvétot egész Magyarországnak !”
  • 30. Eüdolgozó 2009. április 12. 00:12
    „29 TGV! Elolvastam és köszönöm!

    Én ugyan csak 14 éve dolgozom és így keresek havi 90 - 95 ezret úgy, hogy havi 220 - 230 órát töltök bent a munkahelyen! Április 1-től a túlmunkáért járó pénzt nem fizetik ki! Lecsusztatni nem fogjuk tudni mivel már így is 3-4 fővel kevesebb van az adott munkára mint kellene! Ja azt még hozzáteszem, hogy ha nem lenne meg a sulim akkor a havi fizetésem még kb 10 ezerrel kevesebb lenne. Úgyérzem, hogy lassan életveszélyes állapotok fognak eluralkodni az egészségügyben és választani kell a személyzetnek, hogy kit mentenek meg és kit nem mert annyira kevés ember lesz!”
  • 29. tgkv 2009. április 11. 21:47
    „T.25.Megkövetem!Kérem olvassa el a 13-as hozzászolást.”
  • 28. köztisztviselő 2009. április 11. 21:26
    „Tisztelt gjozsi88! Meg fog lepődni, az én nettó fizetésem 30 éves közszolgálattal 93.000,-Ft, azaz kilencvenháromezer! (Nincs diplomám, II-es besorolásom van. Az I-es besorolásúak jobban keresnek, de ők sincsenek túlfizetve!) És ehhez hozzá tartozik, hogy havi szinten 15-20 túlórám van, amit nem fizetnek ki, sőt le sem csúsztathatom, ugyanis ekkora mennyiségű munkához kevesen vagyunk a hivatalban, a munkát pedig határidőre el kell végezni, hogy az ügyfél elégedett legyen! A törvényeket nem mi hozzuk, mi csak végrehajtjuk azokat, de az ostor rajtunk csattan!
    A reálszféráról pedig csak annyit: Ők aztán igazán nem tartanak el minket a minimálbér után fizetett járulékaikkal! Majd ha az után is fizetnek, amit zsebbe kapnak, akkor beszélhetünk erről is! Tudom, erről sem a mezei dolgozó tehet! Hol a baj? Talán ott fenn, ahol a törvényeket hozzák!”
  • 27. hozsuzs 2009. április 11. 20:51
    „Azt gondolom, hogy egy átlag hivatalba járó, azt látja csak, hogy várnia kell, egy raklapnyi iratot gyártatnak az ügyféllel, amit 25 helyen kell beadnia...csak ez nekik nem a hobbijuk, hanem az előírásoknak megfelelően járnak el, amiket pedig, mint tudjuk feljebb hoznak nem a mezei közszolgák agyából pattan ki. Azt a raklapnyi iratot nekik kell iktatniuk és még ki tudja milyen előírásoknak megfelelő dolgokat végezni velük. Jönnek mennek a papírok a hivatalok között, de nem azért mert nekik ez szórakozás, hanem mert ez az előírás. Baromi bosszantó, mert mi csak azt látjuk, hogy minden irdatlanul lassan halad, de erről nem az átlag hivatali dolgozó tehet. Rengeteg olyan teendő is van amire nincs rálátásunk, és amit nem lehet ügyfélfogadási időben végezni. Én is közalk. vagyok, szociális területen, fogyatékosok ápolást-gondozást nyújtó otthonában dolgozom szociális munkásként. Szívem szerint egész nap a nénik, bácsik között ülnék, beszélgetnék velük, intézném ügyeiket, de a törvényi, ISO-s, módszertani előírások miatt töménytelen adminisztrációnk van, adatlapok, fejlesztési tervek, statisztikák, kimutatások, eseménynaplók, feljegyzések...ezek mind kliensmunka elől veszik el az időt és a lakók joggal panaszkodhatnak, hogy régen láttuk. De azt is el kell végezni, bár az ügyfelek/lakók/ számára nem láthatók.”
  • 26. b.zoli 2009. április 11. 20:06
    „17 es hozzászoloval nem értek 1-et. mert nyugdijas vagy mert közalkalmazott valaki attol még nem biztos h kormánypárti mint ahogy én sem! csak nem volt a mezögazdaságban jobb álláslehetöség .és mikor a volt sulimban alkalom nyilott rá egyszerre jelentkeztem . Ezek a mocskok meg megint a mi bérünkön akarnak sporolni . Nemtudom h a saját fizujokon mikor fognak . láttam 1 táblázatot arrol h milyen pozicioban milyen a fizu a parlamentbe .1300 000ft- 800 000 ig én 1 év alatt sem keresem meg az also számot sem!
    Tisztelettel 1 közalkalmazott!”
  • 25. Eüdolgozó 2009. április 11. 18:49
    „24. tgkv!
    A közalkalmazottakat nem órabérre fizetik hanem fix bérünk van ami 3 évente emelkedik kötelezően kb. bruttó 1500 - 2000 Ftal...
    A bruttó alapbérem 86000 Ft plusz 24 ezer Ft veszélyességi pótlék. Ha mindezt elsozstom egy átlag havi 168 órával akkor bruttó 656 Ft-os órabérem van amiből -35%-ot elvisz a tb, adó és egyebek. Ami megmarad óránként az kb. 430 Ft...”
  • 24. tgkv 2009. április 11. 18:29
    „22.Nem azért kell várni mert kevesen vannak,hanem mert órabérbe fizetik őket!Zárás előt fél órával már nem,nyitás után még nem dolgoznak.Időpontot kizárolag olyat adnak hogy mindenkép szabadságot keljen kérni.Mikor ezt megjegyeztem az volt a válasz:"nem tesco ez hogy éjjel nappal nyitva legyen"”
  • 23. Duracell-copy 2009. április 11. 17:51
    „Ha belegondolunk abba, mennyit kell így is várni egyes helyeken, akkor el lehet képzelni mi lenne, ha négy napos lenne a munkahét, vagy elbocsátanák a dolgozók egy részét. Engem ugyan a dolog nhem érint, de arra azért kíváncsi vagyok, az itt a dolgot nagyon támogatók mennyire örülnének, ha egy egész napot kellene várniuk mondjuk az okmányirodában? Véleményem szerint ezt a kurtítást a politikusokon kellene kezdeni, létszámukat és jövedelmüket is felére csökkenteni, mindjárt hitelesebbek lennének! Arról nem is beszélve, hogy egy országgyűlési képviselő jövedelméből hány közalkalmazottat lehetne finanszírozni?”
  • 22. Gab2000 2009. április 11. 17:15
    „Önkormányzatok számát kéne csökkenti, meg a Fb +Ig tagságok számát. Egy politikus csak egy helyről vehessen fel fizetést és költségtérítést stbbb...

    Anglia egy kicsit nagyobb ország összesen 300 önkormányzat van náluk.”
  • 21. miracle 2009. április 11. 14:54
    „gjozsi88-nak teljesen igaza van, negyedekkora létszámmal is tökéletesen lehetne működtetni, ha nem arról szólna az egész, hogy egy raklapnyi iratot gyártatunk az ügyféllel, amit 25 helyen kell beadnia.”
  • 20. pampus 2009. április 11. 12:59
    „Ez csupán annak jó aki mindenképp megkapja a milliós havi fizetését! Sőt Ők legszívesebben be sem jármának a munkahelyükre, hisz így több idejük lesz a jóléti rendszerüket kihasználni.”
  • 19. gjozsi88 2009. április 11. 12:03
    „Tisztelt Köztisztviselő! (11-es)
    A világon nincs sehol ennyi köztisztviselő,közalkalmazott (természetesen nem az egészségügyről, tűzoltókról,rendőrségről, hanem a hivatalokról beszélek), mint Magyarországon, mégis működik a közigazgatás!
    (Pl. Szlovákiában, Dunaszerdahelyen 70 egykét ember dolgozik a hivatalba, mig mosonmagyaróváron kb 160 ???)
    Miért érzi úgy, hogy megint csak önökön akarnak spórolni, mikor a reálszférában tömeges elbocsátások vannak!? (Csak ott nincs embereket hülyítő szakszervezet!)
    Mennyi az Ön nettó fizetése, havi fix 40 órában, akkor amikor az ápolónő csak 70-80 ezret keres, a reálszférában hasonló az arány? (A köztisztviselői bértábla szerint)
    Miért van az, hogy egy hivatali ügy elintézése több alkalmat igényel, amikor minden technikai, személyi feltétel adott a gyors ügyintézésre?
    Szerintem az Önök által végzett munka ár-érték aránya messze nincs arányban, túl vannak fizetve!
    Javaslom, kérdezzük meg a reálszféra dolgozóit, hogy akarnak-e ennyit áldozni Önökre, vagy inkább csökkenjen az általuk befizetett adó és járulék összege! (ez a két dolog összefügg!)”
  • 18. whitepower 2009. április 11. 11:52
    „BIRKÁÁÁÁÁÁÁÁK! Nem itt kell sírni,hanem kiállni magatokért és hazavágni végre ezt a tolvaj bandát!
    Ezt a pénzt,s még többet,ugyanúgy meglehetne spórloni a drága politikusainkon.. Minek oda az a 300féreg? Mire fel a többszázezres fizetés?Mire fel a 15milliós audi?S még sorolhatnám.. Milliárdokat tesz zsebre havonta ez a sok tetü.. Cigányaink támogatásáról már ne is beszéljünk.. Ha ezt,amit tervez a libapásztor hagyjuk,akkor rövid időn belül végünk.. Pár éven belül ez már cigányország lesz.. Magyarok nem tudnak gyereket vállalni,nem tudnak lakást venni,akinek van,az is elfogja veszíteni.. Mi lesz itt? Belegondoltatok már? Kormosaink pedig csak szaporodnak,szaporodnak..Ki lehet következtetni,hogy mi vár magyarországra..
    Nem békés demonstrációt kell tartani,hanem kicsinálni végre azokat a mocskos hazaárulókat!”
  • 17. jockey 2009. április 11. 10:51
    „Ha nincs pénz, meg kell adóztatni a minimálbért! Vagy bevezetni a nyugdíjasoknál is a "négynapos munkahetet", tehát arányosan kapjanak ők is kevesebb nyugdíjat. Elvégre nagyrészt az ő szavazataiknak köszönhetjük, hogy ide jutottunk.”
  • 16. gagarin 2009. április 11. 08:26
    „A polgármesteri hivatalokba már ezt is a felére csökkentették!!!
    Kedd péntek nincs félfogadás, mert idézem a portást az ügyintézők ezeken a napokon dolgoznak!
    A többin meg "kitöltötte a papirt" jeligével az ügyfeleket baszogatják!”
35 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ünnepi szemétszállítások

Az április 13-án, húsvéthétfőn esedékes hulladékszállítást április 11-én, szombaton végzi el a… Tovább olvasom