Kisalföld logö

2017. 04. 25. kedd - Márk 10°C | 21°C Még több cikk.

Egy fillért sem érdemelnek az öreg BKV-buszok

Egyetlen fillért is kár beleölni az öreg BKV-buszokba, mert egyre nő a meghibásodás valószínűsége és gyakorisága, s a karbantartás költsége is - mondta Kocsis István, a BKV vezérigazgatója a Vasárnapi Híreknek adott interjújában.

A közlekedési társaság vezetője a hetilapnak arra a kérdésre, hogy mikorra, miből és honnan cserélik ki a buszparkot, azt mondta: "úgy vélem, nem történhet velünk rosszabb, mint ha minden a régiben marad". Hozzátette, amióta a cégnél dolgozik, azt hangoztatja, hogy a szakma szabályai szerint a BKV 1.400 buszából 1.000 "túlhaladta az életkora végét", azaz a 16. évet.

Mint mondta, ha a viszonylag fiatal 150 Volvo-buszt nem számolja, akkor a többi busz átlagéletkora 20 év. "A négy garázsunk reggel még olyan buszokat ad ki, amelyek akkor épp megfelelnek a forgalombiztonsági előírásoknak, de a 20 éves buszok egy része nem éri meg az estét, mert nap közben lerobban. S olyan öreg, hogy már alig javítható" - közölte Kocsis István. Hozzáfűzte: teljesen rendbe tenni pedig annyiba kerülne ezeket a járműveket, mintha újat vennének helyettük. "Ezer új busz cirka 100 milliárd forintba kerülne; ennyi a láthatáron sincs" - mondta, hozzátéve, hogy ezért a tízéves finanszírozási modell mellett eszközmodernizációs programot is kidolgoztak.

Kocsis István szerint ha volna fedezet lízingre, akkor kiírhatnának közbeszerzést, melynek a pályázatát már tavasszal előkészítették, és így két év alatt négy ütemben lízingelhetnének 250-250, vagyis összesen ezer buszt. Ez 10-12 milliárd forintos költséggel járna, de ennek jelenleg nincs meg a fedezete. "Ha nem vásárolunk, akkor bérelnünk kell, ha egyiket sem tesszük, akkor pedig tovább romlik a helyzet" - jelentette ki Kocsis István, aki szerint az öreg BKV-buszoknak néhány éven belül "kohóba kell kerülniük". A BKV vezérigazgatója szólt a HÉV kiszervezéséről is.

Emlékeztetett: 2008 végén a büdzséből tízmilliárdos veszteségpótlást kapott a cég. Akkor a kormány határozatba foglalta, hogy kezdődjön el az elővárosi közlekedés újjáalakítását célzó szakmai munka úgy, hogy a BKV külön részvénytársaságba viszi a HÉV eszközeit és ebbe a társaságba lép be tulajdonosként előbb pénzzel, majd eszközökkel is a MÁV, majd a Volán. Így kellett volna létrejönnie a három cég közös tulajdonában álló Elővárosi Közlekedési Zrt.-nek. Kocsis István szerint azért nem tudtak továbblépni, mert 2009 tavaszán a Fővárosi Közgyűlésnek már döntenie kellett volna a HÉV kiválásáról, de akkor a kormányzat egy másik megoldást vetett fel: ne új társaságot hozzanak létre, hanem a MÁV vásárolja ki a HÉV teljes infrastruktúráját és vagonparkját.

"A két utat egy ideig mérlegelte a kabinet, azután csendben az egész folyamat leállt; azóta sem döntött a kormányzat, így a Fővárosi Közgyűlés sem" - mondta Kocsi István.

Olvasóink írták

  • 4. 13.István 2010. február 01. 15:55
    „Ha az összes db.szám 1400 és abból 1000db 16 éves akkor szerintem korábbról kellene kezdeni vizsgálódni!!
    150db. fiatal Volvó busz ezen még csak tetézi a gyanút !!Azokat mikor állították forgalomba ?
    Megkezdeni a Magyar buszgyártást ismét motort ,sebességváltót lehet venni a világon bárhol ,futóművet meg gyárt a RÁBA,meg még talán ülést is a többi meg meg nem kérdés alváz ,szekrényváz,lemez kivűl belűl közé szigetlőanyag,festék ,kábelok, vezérlő egységek ,üvegek ,lámpák meg a szorgos magyar munkaerő!
    Nem elbocsájtani a dolgozót ,hanem fölvenni ! És tényleg itt marad a pénz!”
  • 3. Imcsi 2010. január 31. 17:30
    „"teljesen rendbe tenni pedig annyiba kerülne ezeket a járműveket, mintha újat vennének helyettük. "
    Az első esetben évekig lenne munka , és az országban maradna a pénz!”
  • 2. Mankapunka 2010. január 31. 17:12
    „Simán lenne alaktrész a 90 utáni Ikarusokhoz,ha nem kamilláznak,hogy nincs igény,megy kínába az egész.
    Lett volna munkaerő is hozzá.

    Érdekes milyen jó állapotban vannak a Gyors 7-173 festésű Ikarusok. Nem a BPO meg BPI rendszámosokkal kell takarózni,hogy rohad a B C tengelyük”
  • 1. sx486 2010. január 31. 10:17
    „Magyarországon mindenütt új buszok közlekedhetnének , Ha meglennének a buszgyáraink !
    Most mehetünk külföldre új buszokért , nem kevés pénzért!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Baleset a 42-esen - 7 sérült

Heten sérültek meg vasárnap reggel, amikor mikrobusz személygépkocsival ütközött Biharkeresztes és… Tovább olvasom